30

25 1 1
                                    

'sayang cepat lah siap oii!!' laung jungkook dari bawah.

aku yang sedang membetulkan rambut aku mencebik geram. 'kejaplah!'

hari ni jungkook bercadang nak bawa aku jalan jalan dekat theme park. dia cakap waktu malam lagi cantik suasana dia. aku pon okay je lagipon harini je dia cuti, dapat aku luang masa dengan dia.

aku terus keluar dari bilik apabila siap.

'saya dah siap!' aku berkata lalu mendepangkan tangan ke arah jungkook

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

'saya dah siap!' aku berkata lalu mendepangkan tangan ke arah jungkook.

jungkook menoleh ke arah aku.

'IGEOOOO COMELNYA DIAAAA!!'

dan dia menerpa ke arah aku dan menggomol pipi aku. 'yaaa awak dah kenapa?' soalku.

dia tersengih menampakkan gigi. 'sapa suruh bini aku lawa sangat..' dia memeluk pinggangku lalu berjalan masuk ke kereta. 'acik soomin! tolong tutup pintu ya!' laung jungkook.

wanita separuh baya yang sedang menyiram pokok mengangguk.

skip

'awak... saya nak ituuu!' aku menunjuk ke arah sebuah rumah hantu.

jungkook yang melihatnya mencebik. 'ko jangan merepek! nak nya pengsan dalam tu..' tolak jungkook.

aku mengeraskan diri. 'jomlah kita masuk dalam tu... saya rindu nak masuk situ..' aku berkata.

'byul tak payah.. kat rumah kita pon boleh main hantu hantu.. nanti aku jadi han-'

'aniyo! nak masuk dalam tu... jom lah~' aku menggoyang goyangkan tangan dia.

'ala hana nanti ko terpengsan dalam tu kar-'

aku mengesat air mata. 'hiks... saya nak masuk sit-hiks.. situ...'

jungkook tiba tiba cuak tengok aku nangis tiba tiba. 'y-yaa jangan nangis..' dia memelukku.

'boleh lah kita masuk situ.. saya teringin...' kataku sambil mengesat air mata.

'emm' jungkook kelihatan serba tak kena. akhirnya dia mengeluh. 'yalah jom...'

'yeay! sayang awak!' aku mencium bibir dia sekilas.

jungkook memandang aku dengan mata membulat. 'eyy eyy pandai dia sekarang...' dia mencium dahi aku.

skip

''uwek~' aku memuntahkan segala isi perut aku selesai sahaja naik roller coaster.

'ish kau ni.. aku dah kata tak payah. kau pergi taram 3 roller coaster, masuk rumah hantu buat apa? kau tu bukannya boleh main gitu, lain lah aku, dah biasa.' bebel jungkook sambil tangan dia menggosok belakang aku.

's-saya tiba tiba r-rasa nak na-uwekk!!' dan aku termuntah lagi.

'aigoo.... nasib lah bini aku..' dia mengeluh.

selesai sahaja menghabiskan masa di theme park, jungkook ingin bermain rollerblade. dia kata dia rindu nak main. 'kau okay duduk sini?' soal dia risau.

'em saya okay..' aku berkata lemah.

'sayang kau nampak pucat. kau betul betul okay?' soal dia lalu memegang leher aku.

aku menolak tangan dia. 's-saya okay.. pergilah main.. saya tunggu...'

dia akhirnya mengalah dan bermain dengan permainan kesukaan dia. dari situ aku teringat kali first dia tolong aku bila aku terjatuh dulu. dan aku teringat bila dia bawa aku ke kedai bingsu.

oh why...

aku rasa nak makan bingsu sekarang ni...

aku betul betul nak bingsu..

'nak bingsu...' aku berkata perlahan. tiba tiba aku rasa sebak bila takde sesiapa layan.

WELL MEMANG SEBAB TAK ADA ORANG!

dan aku tiba tiba menangis. aku laparkan bingsu sekarang and aku tak tahu sejak bila aku emo gila. 'nak bingsu...-hiks! nak bingsu-hiks' aku menekup wajahku. wajah jungkook bermain dalam otak aku.

'yah byul ah!'

aku dengar suara jungkook menjerit. aku melihat dia dan terus dia memeluk aku. 'yah kau kenapa?! ada orang kacau ke? ada sakit mana mana?' dia menyoal risau.

aku menggeleng dan terus menangis. aku lapar.. 'hiks... awak....' aku menangis teresak esak di bahu dia.

jungkook kelihatan sangat risau dengan aku. 'baby are you okay? who hurt you?' soal dia lagi.

'sa-hiks.. saya nak b-hiks! bingsu~.. saya nak bingsu kook ah...' aku menangis lagi.

dan jungkook terus menepuk dahinya.

skip

'aigoo sayang banyak nya kau makan!-' jungkook membebel apabila melihat aku melantak hampir empat mangkuk bingsu.

aku menggeleng. 'uh-uh. suka hati saya lah! perut saya. dah saya lapar, nak buat macam mana.'

jungkook membulatkan mata. 'kau lapar lagi?! sayang, you just ate two bowl of noodles just now and two plates of rice that lunch and even 5 slices of bread and tuna like what is wrong with you?!' jungkook mula membebel. 'kau okay tak ni?' dia menyoal. 'makan, makan jugak but jangan lebih sangat, sakit nanti..'

aku berhenti makan dan aku letak sudu. kemudian aku pandang jungkook. entah kenapa rasa nak nangis. 'a-awak ma-marah saya?' aku menyoal dengan mata mula berkaca. 'awak tak nak saya gemuk eh?! sebab awak nak cari wife lain kan?! betul-hiks! kan?!' dan aku mula menangis.

jungkook mula kalut dan menghampiri aku. 'yaa mana ada lah.. aku cakap kau ni pelik sejak dua menjak selera kau bertambah semacam. buka nak cari wife la-'

'awak tipu! hiks! awa-hiks awak nak cari perempuan lain sebab nanti sa-saya-hiks gemuks, tak lawa, tak seksi semualah kan?!! saya menci awa-hiks awak!' aku memukul mukul badannya.

jungkook terus memeluk aku kuat. 'yah yah sayang dont act childish! please sayang... aku tak cakap nak cari wife lain... aku risaukan kau lah aku tanya.. nanti sakit perut ke apa ke.. aku tak nak-' dia menguis pipi aku. 'sayang aku ni masuk wad sebab sakit.. sebab aku saaaaayangggg sangat dia mmm....' dia mencium pipi aku pula. 'tau? dah tamo la nangis gini...' jungkook memuncungkan mulut dan mengesat air mata aku.

aku mencubit dagunya perlahan lalu melihat dia. 'lain kali jangan marah orang lagi tau!' aku mencebik.

jungkook ketawa. 'aku tak marah lah sayang!' dia mencubit hidung aku. 'takkan aku nak cari wife lain kalau aku dah ada sorang wife ni yang comelllll sangat, lawaaaa sangat pastu palingggg seksi sekali ni hmm?' dia mencium pipi aku berkali kali.

aku mencemik dan memeluk pinggang dia erat. 'saya masih marah ngan awak ni.'

jungkook ketawa lagi. 'eh? eh? tapi peluk kita jugak!' dia mengusap rambut aku.

'ya lah sebab saya rasa nak peluk orang!' aku menjawab. 'tapi tulah sekarang ni ada sorang je orang kat sini!'

'amboi! kau aku punya eh!' dia memeluk aku erat.

aku menyandarkan kepala ke dada dia. 'mhm.. saya sayang awak.' kataku perlahan.

jungkook ketawa kuat lagi. 'tadi cakap orang tu marah kita!'

aku mencebik dan menumbuk dada dia kuat. 'malaslah layan awak!' aku memejamkan mata dengan tangan yang still peluk dia.

'alololo manja nya sayang aku nii~~' dia bermain dengan rambut aku.

'i love you too sayang'

tbc


Stalk  -J.J.KWhere stories live. Discover now