'wau nak beranak dah kauuu!! rinduuu!!' chaeyeon memeluk aku gembira.
'ya yaaa lemaslah!' aku bergurau. 'so, lama aku tak nampak kau? last pon waktu wedding aku, busy ke?' soalku kepada kawan baik yang dah lama menghilang.
chaeyeon menggaru kepalanya yang tak gatal. 'aku busy lerr kerja kat company ayah aku dekat sweden tu. tapi takpe! sekarang, ayah aku transfer aku kat korea hawauu!! dapat aku nengok anak buah aku sorang ni!' riang dia berkata.
aku dan jungkook ketawa kuat. 'bila kau nak kahwin?' soal jungkook spontan.
chaeyeon tersengih sengih. 'actually, tengah on the way tu.' dia menayangkan cincin yang tersemat kat jari.
membulat mata aku. 'oh my god!! asal kau tak cite ponn!! sapa lelaki tu?!! wehhh sampai atiii...'
chaeyeon mencubit kecil lengan aku. 'bukan tak bagitahu, nak suprise..' dia berkata. 'hm aku ada call dia, kejap lagi kau te-
'yeon sayang!'
dan kepala aku dan jungkook memandang suara lelaki yang memanggil nama chaeyeon di pintu cafe. terus terjengul mata aku.
'JIMIN?'
skip
'tak sangka kan, chae tunang jimin..' kata aku.
jungkook mengangguk lalu mencuit dagu aku. 'tenteram sikit hati ni.' ujar lelaki itu.
'kenapa?' soal aku.
'sebab tak payah dia nak pandang kau lagi, dia dah ada chaeyeon kan?' jungkook mengangkat kening.
aku merengus. 'aduhh jealous betul suami saya!' aku menarik hidung jungkook kuat. 'mengada.'
'mengada lah macam mana pon, mengada ni yang orang tu selalu menangis nak peluk lah kiss lah apa lah' jungkook berkata lalu menarik aku semakin rapat dngan dia.
'pandai.' aku ketawa kecil. 'emm awakkk..' aku memanggilnya manja.
jungkook memandang aku. 'apa? haa ni suara manja manja ni ada lah benda dia nak tu.' omel jungkook yang aku rasa comel gila.
'em saya rasa macam nak pavlova.' aku berkata. 'yang awak buat.' aku tersengih.
jungkook mengeluh. 'dah agak.. haih jadi chef lagilah ko ye kook...' dia bangkit dari sofa. 'tunggu, aku nak cari barang and nak goo-'
'okay' aku memotong dan tersenyum kelip kelip mata.
skip
'tadaaa~~!!' jungkook menayangkan kek pavlova nutella yang dia buat di hadapan aku.
terus bersinar sinar mata aku melihat bentuk pavlova itu dengan penuh buah kiwi dan strawberry potong di atasnya. 'wahhh kook buat ke ni?' aku bangkit dari sofa perlahan lahan dan berjalan ke arah dia.
jungkook meletakkan kek tersebut ke atas meja dan menghampiri aku. 'sayang kau ni dudk je lah.. takyah nak berjaaaalan je kaki tu. duduk je aku boleh bawakan.' jungkook membawa aku ke sofa semula.
dia kemudian muncul dengan sepotong pavlova di atas piring bersama sudu kemudian dia duduk di sebelahku. 'sayanggg cuba rasa sedap tak.' dia berkata dengan teruja.
aku terus menganga mulut dan memakan pavlova tersebut. tekstur krimnya yang lembut dan fluffy dengan rasa manis manis masam menaikkan lagi minat aku ditambah pula dengan rasa coklat nutellanya yang menyentuh deria rasa lidah aku dengan lembut. 'yaaa pandainya suami saya buat...' aku mengusap lembut pipi dia.
terus wajah jungkook makin melebar dengan senyuman dia. 'jinjja? ni first time tahu buat.. betul ni sedap?' dia cuba untuk memastikan.
aku mengangguk laju. 'iya sayang.' aku mencuit hidung mancungnya. 'semua yang chef jungkook buat semua saya suka.' aku berkata lalu memakan lagi pavlova tersebut.
jungkook terus tertunduk tunduk. pelik aku tengok. 'kook napa tunduk?'
'eee jangan la tengok..' dia menutup wajah dia. baru aku perasan wajah jungkook kemerah merahan menahan rasa.
'aigooo dia malu eh??' aku mencuit bahu dia.
'aniya!' jungkook membalas dengan tangannya masih menutup wajahnya.
'kyieowo' aku menguis pipi dia sambil ketawa.
skip
aku sedang mencuci pinggan mangkuk di dapur manakala jungkook sedang duduk di kerusi makan roti sambil memerhatikan aku. kenapa? sebab dia tak nak apa apa jadi dekat aku tapi aku nak jugak buat kerja rumah ni so dia terpaksa la guard aku.
'awak takde kerja kat office ke?' soalku menghilangkan aura sepi antara kami.
jungkook menggeleng. 'tak ada. aku ambik cuti semata mata nak check kerja apa wife aku sorang ni buat. dan nak beranak kaki lagi tak nak duduk diam.' kata jungkook berunsur bebelan.
aku menggulingkan mata. 'awak jangan span ni saya ten- akh..' aku terhenti seketika saat perut aku tiba tiba terasa perih.
'hah apa? nak tenyeh?? meh sini sini!' jungkook menayang nayang wajah tak semenggah dia di hadapan aku.
'k-kook..' wajahku mengerut menahan sakit. aku dapat rasa ada cecair mengalir di celah kakiku. 't-tolong...'
jungkook terus bertukar pucat saat melihat wajah aku berpeluh peluh menahan sakit. 'yaa kenapa ni?' kemudian matanya beralih ke bawah dan dia semakin terkejut saat melihat lantai sudah basah dengan air dari perutku. 'weh kejap kejap!' jungkook lantas berlari untuk mengambil kunci keretanya.
'awh.... saki-sakit!!' aku menangis kuat saat terasa perutku seakan akan dirobek. jungkook kemudian datang dan dia mencempungku masuk ke dalam kereta.
'sayang tarik nafas, hembus. tarik, hembus.' jungkook berkata dengan nada cemas.
'sakit....' aku menangis.
'yaaa jangan lah cakap sakit je!' kata jungkook yang sudah membawa kereta macam bawa motor. habis semua dia taram. 'kau meroyan sakit macam ni aku nak nangis dah ni! jangan buat aku takut sangat aduhh!' kata jungkook kuat. dapat aku lihat wajah dia berpeluh habis dan matanya sedikit berair.
's-sakit sangat....' aku merintih perlahan dengan teresak esak.
jungkook terus call ibu aku dan diconnect ke kereta. 'huh... o-omma!!' hiks!'
'hah kook! kenapa suara menangis ni?!' suara omma cemas.
'b-byul hiks.. byul nak beranak!! omma palliwa hiks!' jungkook berkata dalam tersedu sedan.
'apa?!''
tbc
nak end dah.
#HAPPY BIRTHDAY KIM TAEHYUNG SAIYYANGGG!!
YOU ARE READING
Stalk -J.J.K
Fanfiction"everytime you look away, i look at you" +di mana seorang perempuan stalk crush dia+ start:15072017 end:00000000