Selepas seminggu..
Aku memandu kereta untuk pulang kerumah.. Tidak sabar untuk menanti suami tercinta pulang pada malam ini... Tibanya di rumah aq meletakan brg yg dibeliku di atas meja makan dan terus menaiki ank tangga untuk menyalin baju... Kemudian turun dan terus mula utk masak... Akumemasak masakkankegemarannya siakap 3 rasa, ayam masak cili padi dan beberapa jenis lauk lgi.. Seusai memasak aku terus membersihkan diri untuk menyambut kepulangannya..*tok tok*
Dengar sHaja bunyi ketukan pinti aku terus membuka pintu dan sudah dpat melihat sekujur tubuh yg amat aq rindui aku terus mengambil tangannya dan menyalaminya lalu aq terus memeluknya tiada sbrg reaksi yg dilakukan oleh najmi "abangg" aq menampar tangannya .dya melihatku "bagy aku bersendirian " luruh jantungku saat mendengar spatH perkatan yg amat menyakitkan 'aku'"abang ok tak ni? Ap ap pon jomlha kita makandulu syg dha masakmasakankegemaran abg " dya menjeling "aq penat aq nak rehat lagypon x hingin aku nak makan masakan kau tah ap yg kau letak bagy aku makan "dya pergi meninggalkan aku dlm keadaan yg terpinga pinga... Air mataku bergenag dgn percakapan dan tingkah laku najmi pada saat ini... Selepas sejam aku menunggunya di meja makan tapi masih dya tidakturun aku terus pergi menjenguknya di bilik ternyata dia hanya sedang bermain phoneny dan hanya buat tak tahu kewujudan aku di situ.. Aku membuat keptusan utk tidak tidur di bilik itu sebelum keluar dari bilik itu aku bersuara "kalau abang betul betul dha benci aisyah lepaskan aisyah.. Aisyah dha tak tHan kalau abng sendiri xnak bersemuka dgn aisyah ap maslah abg skrg nihh..kalau Allah tidak membenarkan kita bahagia untuk selamanya tapy Allah dha berikan zuriat abg utk bahagia dgn aisyah utk selamanya mungkin jodoh kita akan berakhir tak lama lagy..lagy satu tlg tinggu smpai anak dlm kandungan aisyah ini lahir dulu untuk lihat sapa ayaj kandungnya sendiri selepas tuh buatlh keputusan abg sendiri aisyah dha tak mampu utk menolaknya "air mataku sudah bergenang kembali najmi melihatku keluar dry bilik itu tergamam najmi apabila mendengar kata kata aisyah...