Setelah setahun perkenalan aku dan najmi dia sudah menamatkan pengajiannya di sekolahku.. Diaemberitahu yg dya akan berangkat ke kuala lumpur untuk masuk ke sekolah sukan dia disana.. Dya tetpilih utk masuk ke sekolah tersebut dalam acara sukan bola tampar untuk mewakili negara...aku beeasa amat sedih untuk menggalkan ia tapi semangat cinta akan negara dya trpaksa pergi.. Dya mengamanahkan rakan bola tamparnya yg sma umur dgnku utk menjagaku di sekolah.. Bertambah lagy rasa berat utk tinggalkan dya... Demi dya aku berazam utk menjadi yg terbaik dan menjadi pelajar contoh seperti dia yang ku sayang (najmi)..
***************
2 tahun akuenunhhu kehadiran dya ke sekolahku tapy hambar hanya janji yg tak ditepati yg kuraskan.
Aq sudh menamatkan pengajianku di peringkat sekolah menengah dan mendapat gelaran pelajar contoh dan tercemerlang di sekolah tapi aku inginkan dya ad disisiku utk mmbri smangat dan kata kata utk aku tetus berjuang... Sudah lama kami tak contact aku dapat biasisiwa utk menyambung pelajaran ku keluar negata... Sgn relanya aku mendatngi surat tu dan berngkat ke australia selepas 2 bulan tawaran dikeluarkan.... Allahu aku mengaku aku tak larat nak tunggu cinta darynya...
*********