Bilinçaltı konusu şimdiye kadarki yazdığım konuların en derini olabilir. İşin aslı, bu konu hakkında yalan yanlış konuşmamak, öteden beriden duyma aktiviteleri uygulamamak gerekir. Bu yazıyı hazırlamadan önce “Bakalım millet bilinçaltı hakkında neler yazmış?” diye bir düşündüm, baktım. Bazı sitelerde garip bilgilere ulaştım, ve çok büyük bir keyifle uydurulmuş safsatalara. “Müzik ile zekayı 2 kat arttırma!” diye başlıklar da gördüm, e haliyle biraz da sinirlerim bozulmadı değil. Ben de iyi bir araştırma yaparak bu safsatalar vesilesiyle güzel, düzenli bir makale hazırlamaya karar verdim -ki bilmeyen insanlar net bilgiye ulaşsınlar. Neyse, bu yazıda sizlere bilinçaltının en önemli özelliklerini ve detaylarını anlatacağım. “Bilinçaltı nasıl çalışır? / Bilinçaltı Temizliği Nasıl Yapılır?” gibi sorularınıza, yanıtlardan fazlasını bulacaksınız.
Bilinçaltı Nedir?
Tabii bunun gibi derin bir konuya giriş yapmadan önce ” Bilinçaltı Nedir?” sorusunun cevabını sindirmemiz gerekiyor. Merak etmeyin, sıkıcı değil. Okudukça sizi içine çekecek bir konu, o nedenle çekinmeden yazının devamını okuyabilirsiniz.
Bilinçaltı, insan beyninin HardDisk’i dir. Benzetme olarak bunu seçtim. Her şeyi kaydeder. Gerekli gereksiz, en dikkate alınmayacak küçük detayları bile kaydeder. Aynı zamanda beynimizin güvenlik programıdır. İnsanın tehlikelerden korunmasında en büyük rolü bilinçaltı alırken, insanın en büyük saldırı açığıda bilinçaltıdır. Bilinmeyen en büyük saldırı yöntemleri ise REKLAMLAR dır.
Bilinçaltı Savunma Mekanizması
Bilinçaltı, insanoğlu küçük yaşta iken onu korumaya, gelecekte karşılaşabileceği tehlikeleri tanımaya ve onu korumaya yöneliktir. Mesela bir çocuk küçükken sobadan elini yaktıysa o çocuk bir daha sobaya dokunmayacağını bilir. Sobadan korkabilir. Bir çocuk 6 yaşındayken pipisini (6 yaşında çocuk için cinsel organ kelimesini kullanmak istemiyorum, varsın bu kadarcık terbiyesiz olalım. ) açtıysa ve o çocuğa şiddetli bağırılarak fiziksel şiddette uygulandıysa, o çocukta ömür boyu kalıtsal şekilde “gösterme, kimse görmemeli” düşüncesi sabit kalacaktır. O an hissettiği duygular bilinçaltında hapsolacaktır, ileride tekrar aynı olay tekrarlandığında bu duygular açığa çıkacaktır.
Bilinçaltının savunma mekanizması yukarıdaki gibidir. Geçmişte yaşanan olayların bilinçaltına etkisiyle ileriki yaşlarda çok fazla psikolojik rahatsızlık görülebilir.
Bilinçaltının Çalışma Şekli
Bilinçaltı bir depo işlevi görür. Yolda yürürken duyduğunuz müzikleri, gördüğünüz “dikkat çekici” garip tipleri, ve hatta “dikkatinizi çekmeyen dikkat çekilesi ayrıntılar”ı bilinçaltınız kaydedebilir. Bunlara teker teker örnekler vereceğim ve sizde “Az önce ben ne okudum lan?” demeyeceksiniz.
Dikkat Çekici Aktiviteler:
Herkes tişört giyerken bir adamın deri ceket giymesi, sizi deri ceket hakkında düşünmeye itecektir.Herkes normal bir şekilde yolda yürürken bir kişinin kulaklığıyla yürümesini görmeniz, aklınıza bir şarkı parçasını getirecek ve sizde onu dinleme isteği uyandıracaktır.
Dikkatinizi Çekmeyen Dikkat Çekici Öğeler:
Yolda yürürken saçma sapan bir dükkanın çaldığı lanet olası bir pop şarkısının siz farketmeden ağzınıza takılması bu olaya örnektir. (Şahsen “o müziği açanın..” diye başlarım, şarkıyı aklımdan çıkarana dek söverim.)Reklamlar. Televizyon reklamları aslında dikkatimizi çekmez, ama bize o reklamdaki ürünün tanıtımını gerçekten yapmış olurlar. Reklam bilinçaltımıza kaydedilir, markete girdiğimizde o ürünü gördüğümüzde açığa çıkar. “Bunu deneyeyim bakalım.” diye düşünürsünüz.Size de bazen oluyor mu? Bir yerde bir yazı okuyorsunuz ve gözünüze bir kelime takılıyor, ama kelimeyi bulamıyorsunuz. Kelimeyi aslında bilinçaltınız, göz çeperiniz ile çoktan görüp bilinçaltınıza kaydetmiştir. Sizde bunu anlık olarak farkettiniz “Ben bu kelimeyi burda mı okudum? Bu kelime nerden geldi benim aklıma ya?” diye düşündünüz.
İşte, bilinçaltı bu tür olayları kaydeder ve ileriki zamanlarda açığa çıkarabilir. Unutmayın, BİLİNÇALTI GENEL BİR ÇÖPLÜKTÜR. Tüm yaşamınızın içerisinde ufak hatıralar barındırdığı, birbiriyle bağlantılı çöpler..
Ayrıca, rüyalarımızı görmemizi sağlayan %94’lük kısım bilinçaltı dır. Bilinçaltı ve Rüya hakkında detaylı bilgi için Lucid Rüya Hakkında ve Nasıl Rüya Görürüz? Makalelerime göz atabilirsiniz.
Bilinçaltı Gerçekleri
*Daha fazlasını aramaya yöneliktir. Yeni bir araba aldığınızda, “Bundan sonraki arabam ne olacak?” diye düşünmeniz muhtemeldir. Ama iş aşk’a geldiğinde durum böyle değildir. Bilinçaltı, aşk’ta daha fazlasını ister, ama açgözlülüğü sadece tek bir kişiye odaklıdır. “Beni bu kadar seviyor. Beni daha ne kadar sevebilir?” diye düşünürsünüz. Korkmayın, bunun bir sınırı yoktur. Çünkü aşk, bilinçaltını aptallığa uğratır ve kontrolünü ele alır. Her yapılan sürprizde, her “Seni seviyorum.” denildiğinde, her öpücükte “Bir öncekinden daha hoştu. Birdaha ki daha hoş olacak.” şeklinde düşünür.
*Bilinç, zihnimizin %10-20‘lik kısmını oluştururken, bilinçaltı zihnimizin %80-90‘lık kısmını oluşturmaktadır. Sanırım bu bilgi ilebilinçaltının gizemini ve önemini çok daha iyi anlayacaksınız.
*Bilinçaltı, sizin görmediklerinizi görür. Bir gün aklınıza bir şey gelecek ve “Ben bunu nereden hatırlıyorum?” dediğinizde, bu makaleyi ve beni hatırlamanızı rica ederim.
*Bilinçaltı, sakladığı bilgileri olup olmadık zamanda ortaya çıkarabilir. Saçma sapan şeylerden saçma sapan şeylerin bağlantısını kurabilir. (Bir önceki maddenin açıklaması.)Bilinçaltı Temizliği
Bu kısımda çoğu kişi gereksiz konuşmuş. Bu kısım genel olarak kolaydır ve insanın kendi ile olan iç savaşıdır. Bilinçaltını kötü bir olaydan, sevilmeyen bir şeyden, unutulmak istenen bir hatıradan temizleme yöntemi diye bir şey henüz yoktur. Altını çizerek söylüyorum, hiç bir şey bilinçaltından şu an için tamamen SİLİNEMEZ.
Bilinçaltı temizliği, yalnızda yüzleşmeden ibarettir. İnternette onlarca kaynakta müzikti, oydu buydu anlatmış geçmiş millet. Siz bu kadar bilinçaltı yazısı okuduktan sonra gerçekten bilinçaltınızdan kötü bir anıyı silebileceğinize inanabiliyormusunuz? Ama millet yazmış işte. Yok benim telkin müziğim var, onu dinleyin o silecek. Yok patates kızartması yemeyin patates kızartması bilinçaltındaki kötü bakterilerin beslenme kaynağıdır, yok gözünüze karabiber döküp kırpıştırın.. Gibi gülünecek şeyler.
Bilinçaltından bir şey silinemez, sadece silinmek istenen şey ile yüzleşilebilir. Bilinçaltı aldatılabilir. Sevilmeyen şey, seviliyormuş gibi davranılabilir. Sanki normalmiş gibi davranılarak, bilinçaltının bunu diğer normal olan gereksiz şeylerin yanına taşımasına olanak sağlanabilir.
Kötü olan bir şeyi bilinçaltından kaldırmanın tek yolu kendi iç savaşınızda galip gelmektir, bilinçaltınızı kandırmaktır.
Unutmayın, bilinçaltınız süper zekadır, fakat saftır! Kolay kandırılabilir.