'Droppet?'

126 2 0
                                    

Jeg kunne høre en komme ind. "Undskyld..," sukkede hun. Det var Lærke. "Hvorfor mobber du mig ikke? Hvorfor er du ikke sammen med din bedste veninde konie?," svarede jeg og begyndte at græde mere. "For det første mobber jeg dig ikke, konie tvang mig. For det andet er hun ikke min bedste veninde, det er du," sagde Lærke og begyndte næsten selv at græde. "Hvordan tvang konie dig så lige?," spurgte jeg grædefærdig. "Hun sagde jeg ville blive populær og hvis jeg så ikke gjorde det ville hun mobbe mig, og dræbe dig," græd Lærke. "Tror du virkelig på hun kan dræbe mig?," spurgte jeg skuffet. "Ja.. alså, hun er jo sindsyg," svarede Lærke underligt. Det fik mig til at grine. "Ja," grinte jeg. "Venner igen?," spurgte Lærke lettet. Stilheden kom. Hun droppede mig jo. Men hun kom tilbage igen. Jeg tror jeg siger.. "nej.. hvad tror du selv?,". "Jeg gjorde det jo for dig... hun ville jo dræbe dig," græd Lærke igen. Jeg tænkte: 'på en måde har hun ret'. "Lærke.. et liv uden dig gir ingen mening, selvfølgelig er vi venner igen!," grinte jeg stille. "Bra! Skal vi gå ind i klassen igen?," spurgte Lærke lettet. Jeg låsede døren op uden at svare. Jeg gik hen til Lærke.

"Nej.. det bliver pinligt, lad os gøre noget sjovt på sidste skole dag for mig," sagde jeg lumsk. "Uhh, hvad skal vi så lave?," spurgte Lærke klar. "Trampolinerne!," sagde jeg. Vi løb ud til trampolinerne. Vi hoppede på vær' vores trampolin. Lidt tid efter blev det kedeligt. "Kom lad os slappe af, i sofaen og spille iPad," sagde jeg lumsk. Lærke var altid med på den. Vi løb indenfor og tog vær vores iPad op af rummet. Vi løb hen til sofaen og satte os ned. Jeg gik ind på Instagram. Jeg kunne høre vores lære Tina kom. "LÆRKE! MAYA! SÅ ER DET IND I KLASSEN!," råbte hun da hun fik øje på os. Jeg sukkede og gik ind i klassen. Lærke ogs'. Jeg gik ind i klassen og satte mig på min plads. Det gjorde Lærke ogs', ved siden af mig. Folk begyndte at grine af mig. "TUDEPRINSESE," råbte de efter mig. Hvis de viste hvad der skete havde de sku' os' grædt! Læren råbte "SÅ ER DER RO,". Hvilket ikke hjalp. "Hey.. hvorfor drikker du ikke noget vand fra din drikkedunk?," sagde konie og så lumsk ud. "Lad vær'.. hun har vist gjordt noget," hviskede Lærke i øret på mig. "Okay, vandet er varmt så jeg hælder det lige ud og tager noget nyt i," sagde jeg og smilte. Konie's smil falde helt. Hun så meget sur ud.

Forever together.حيث تعيش القصص. اكتشف الآن