Prolog

242 4 2
                                    

Tahun 2020...

Faza membelit shawl berwarna hijau emerald di atas kepalanya.Tampak cantik kerana kulitnya yang putih.Selepas melihat sekali penampilannya di hadapan cermin terus dia menuju ke bilik rakannya.

'Yahh.Nur Kim Saera Al-Zahra.Are you still doing that tahi mata?' Saera yang nyenyak tidur terus terbangun.Mata sepetnya digosok.Terkejut dia dengan suara harimau milik Faza itu.

'Yahhh.Faza-shi.Micoso?Aku tengah mimpi baekhyun ni.Kau ni menyibuklah'Bentak si mata sepet kacaukan melayu dan korea itu .

'Kau dah lupa kau nak teman aku pergi survey kerja dekat mall Gangnam tu pagi ni?'

'Hah ye ke?'Saera hanya menayangkan gigi putihnya sambil mengaru-garu kepala yang tidak gatal.

'Eh taklah tipu je...Kau memang nak kena ngan aku.Kau dah yaksok dari hari tu lagi..and sebagai ganti aku kena ikut kau pergi fanmeeting Exo kesayangan kau tu dekat uni kita tu.Mana aci macam ni.Aku cancel lah tiket tu' Tangan sudah dicekak di pinggang.Wajah kawannya di pandang dengan tajam.

'Alahh janganlah.Tiket fanmeeting tu mahal tau.Meh aku pergi mandi kejap'pujuk Saera dengan manja.

'Erghhh.Dahlah aku pergi sorang.Tak payah ikut.Lambat.Bye'terus Faza keluar dari bilik kawannya itu sementara Saera masih menjerit-jerit meminta Faza tetap ikut untuk fanmeeting Exo.

***

'Haih.Nak cari kerja apa dekat mall besar gedabak ni?Faza,Faza.Kau ni belajar tinggi-tinggi,akhirnya kena kerja dekat mall jugak.Haih' bebel Faza sambil memandang pusat beli belah yang berada di sebelah jalan raya sana.Bagai orang gila dia bercakap seorang di tempat orang melintas ini.Orang korea disebelahnya dah tengok-tengok macam dia tak betul.Senyuman hanya dilemparkan kepada lelaki yang dalam lingkungan 20-an yang tinggi lampai,memakai mask muka berwarna hitam dan dikenakan bersama hoodie.Senyuman tadi hanya dibalas jelingan.

'Ek eleh mamat korea ni jeling-jeling aku cempuk karang' Orang beri senyuman boleh pula lelaki itu balas dengan jelingan.Siapa aja tak marah?
Lelaki disebelahnya itu hanya menjongketkan keningnya.Yalah Faza cakap bahasa melayu takkanlah lelaki tu faham.

Lampu isyarat menunjukkan para pejalan boleh melintas.Lelaki tadi mula berjalan dengan gaya sombong bagi pandangan Faza.Dia hanya mencebik lalu turut ikut berjalan dan kini dia berada di belakang lelaki itu.

Parrppp.Terasa satu tubuh sudah melayang di atas tubuhnya.Lelaki sombong tadi kini sudah terjatuh di atasnya.Dahlah berat.Orang ramai sudah mengelilingi mereka berdua.

'Help me to take him over there.Please'Faza memberi arahan.Inilah masanya dia perlu mengeluarkan pengetahuannya.
Lelaki tadi sudah diletakkan berbaring.Faza meletakkan beg tangannya di bawah kepala lelaki itu untuk diberi keselesaan.

'Ajusshi...Wake up. Yeoboseyo.Ahjusshi'Faza cuba menyedarkan lelaki itu dengan menepuk-nepuk bahu lelaki itu.Dalam kecemasan,tidak kiralah jantina apa,kita terpaksalah menyentuh mereka.

Tiada sahutan menyebabkan Faza mula membuka hoodie lelaki itu.Seterusnya,mask muka lelaki itu dibuka.Semua di situ seperti mula membisik-bisik.Ada wanita-wanita yang seperti sudah disampuk hantu.

Faza merenung kembali lelaki itu.Macam pernah kulihat.

'Agasshii.No..No don't touchee him'beberapa wanita yang tadi disampuk hantu mula bercakap english pelatnya namun cukup difahami oleh Faza.

'Waeyo?'kata Faza tegas.Orang dah sakit kenapa tak boleh tolong?

'Geugae sehun-nida.Sehun Exo' mereka kelihatan gembira semasa mengatakan nama lelaki itu walhal dia sedang sakit.Baru Faza teringat lelaki itu adalah Sehun.Ahli kumpulan band korea terkenal dan kegemaran Saera.Macam  manalah dia boleh lupa.Patut pun mereka semua histeria.Tapi tak kiralah dia mesti tolong Si Sehun ni.

IF I AM REALLY IN YOUR WORLDWhere stories live. Discover now