MALAYSIA

91 3 1
                                    

Guess what...

I'm in Malaysiaaa...My hometownnn...rindunya nak rasa udara panas Malaysia ni..hahahha..Dulu habis maki kalau cuaca panas sangat...dah nak buat macam  mana,Korea is too cold lah babe...lagi-lagi kalau winter...
Betu lah kata pepatah "hujan emas di negeri orang,hujan batu di negeri kita,lebih baik negeri kita"
Perghh sampai ke situ pulakk...

And now aku ada satu masalah.
Whyy the mak cik bawang peminat exo in Malaysia ni tumpukan camera ke arah aku.Wait.Wait.Aku tahulah aku cantik.Tapi takyah lah buat aku rasa tak selesa macam ni.

Tiba-tiba aku dengar orang menjerit.

'Wehhh perempuann.Asall kau dekat dorang.Larilahhh'dan dia terus memaki walau aku dah toleh ke arah nya.Haih panas betul telinga aku.Kau tak tahu ke aku manager Exo?Ish yelah first time kut aku jalan dengan dorang.Konsert sebelum ni aku duduk belakang-belakang sikit sebab taknak mencurigakan.Tapi mujur jugak  laluan VVIP ni dekat bawah and fans hanya boleh perhati dari atas sahaja, kalau tak memang kenalah perempuan tu.Aku hanya memandang sahaja perempuan tu dan memberikan senyuman sinis.Dan terus memandang ke depan.Haihh takpelah.Asal aku boleh acah diva dunia sebab kena iring dengan polis-polis semua ni.Hahahaha.Kau hadooo?#divaAA

Tiba-tiba Chanyeol menyapa aku.

'Faza-shi,dorang jerit apa dekat awak tu?'aikk dia ni faham ke?

'Kenapa?Macam mana awak tahu?'

'Dah boleh tengok dengan bahasa badan and mata dorang semua tertumpu pada awak?'

'Well people get jealous when their loved ones are with someone else.Biasalah tu.Fans awak semua mesti lah marah.Dorang tak tahu lagi saya ni manager awak.Tulah macam tu'

'Oohhh'

'Heyyy jauhlahh sikit dari Chanyeol tu.Kau dah kenapa perempuannn?' ada lagi yang menjerit.Ishh sakitnya hati aku.Sabar Faza sabar...

Ya memang Chanyeol agak dekat dengan aku sekarang ni.Haihhh tapi bukan kita orang buat apa-apa pun.
Aku pun buat bodoh jelah.Biasalah mulut orang mana boleh nak tutup kan.

Sedap-sedap aku berjalan,sampai dekat depan pintu nak keluar ke kereta-kereta yang dah ditempah khas tu,ada beratus-ratus manusia dah menunggu.Maka mulalah tugas aku untuk halang dorang dari menggila nak pegang si Exo ni.
Kuatkan mental dan fizikal,dan membaca basmallah,aku terus menghalang mana-mana fans yang menggila sambil menuju ke arah kereta.Kita orang sendiri tak boleh nak mencepatkan langkah ke kereta sebab terlalu sesak.

Dengan penuh semangat aku control situation ni..

Pappp.Pappp.Papp

Dua tiga kali beberapa fans yang gila mengetuk kepala aku dengan botol dengan sangat kuat.

'Wehhh sakitlah.Kau dah kenappaa?'
Aku jerit ke arah dua tiga manusia tu.

'Kau tu yang dah kenapa?Bodoh sangat pergi rapat dengan Exo kenapa?'kata salah sorang manusia gila tu.

'Dah aku manager dorang,memang aku buatlah kerja'aihh aku dah jauh ketinggalan dah ni.Members Exo yang lain dah ke depan.Tak sedar mungkin aku dah tersesat kat belakang ni.

'Perasannn kau ni.Mana ada dorang nak ambik melayu kerja.'

'Betul tu.Betul tu.'Ramainya yang menyokong dan mereka lebih memfokus kepada aku sekarang ni sampai aku kena kepung dengan orang.

Dan dorang sesedap rasa je tolak aku sampai terjatuh aku dibuatnya.Sakit Ya Allah kaki aku masa tu.

'Woiii.Sesedap rasa je kan kau orang ni?Tak reti bahasa ke bodohhh?Aku dah cakap kan aku manager dorang?Kau percaya ke tak ke,aku kesah apa?'
Hahhh kan dah kena bodoh dengan aku.

'Guys..kena ajar perempuan ni.Gatal sangat dekat-dekat dengan Chanyeol start dari dalam lagi.Ni mesti sasaeng fans ni'Dan shit.Aku kena pukul dengan botol air sensorang kat sini.Takde orang nak tolong aku ke?
Nak nangis dah rasa.Mamaaa abahhh.Tolong Faza.

'Yahhhhh.Micoosoooo?'Semua di situ berhenti mendengar suara jeritan tersebut.Aku pun turut mengangkat muka dengan mata dah berair.Suara macam kenal.

'Geuleul ttaeliji mala-guuuu'kawasan itu dibuka selepas Chanyeol menjerit ''jangan pukul dialah''.Seraya itu dia angkat aku dari belakang.Aku dah start menangis.Aku ingat aku dah habis kena belasah dah.Mujur dia datang.Dia pegang tangan aku.

'She manager.Go go'semua orang di situ terkejut apabila Chanyeol menghalau sebegitu walaupun Englishnya berterabut tapi orang faham lah dia maksudkan apa.

'Gwencahana Faza-shi?'dia tanya keadaan aku.Aku hanya mengangguk.Dan sejurus itu dia ingin tarik tangan aku untuk terus menuju ke kereta tapi kaki aku tak mengizinkan.

'Ouchhh'Aku tersentak sedikit apabila rasa macam renjatan pada kaki.Mungkin terseliuh akibat jatuh tadi.Chanyeol pandang aku dan aku pandang dia.

'Miyann Faza-shi.Naneun igeos eulhaeyahanda'dia cakap dia minta maaf dan terpaksa buat macam ni.Aku tak faham tapi  sejurus itu aku terasa tubuh aku dah melayang.Aku dah tak tahu nak buat apa-apa.Dia dah angkat aku.Aku tenung mata dia dalam-dalam.Dah apasal mamat ni.Tahulah sado tapi aku ni berat tau.Lagi satu mampus kalau mak ayah aku nampak dia angkat macam ni.Bukan mahram kut.

'naneun gihoeleul pochaghaji
anhadda Faza-shi' aku hanya angguk dan senyap bila dia selepas dia cakap "saya bukan nak ambil kesempatan".Sampai je di kereta khas untuk manager dia terus letakkan aku di dalam kereta tersebut.Aku dah memerah dah muka ni.Haihh.

'Gwenchana?Gwenchanaa?'Ada beberapa manager di dalam terus tanya keadaan aku.

'geunyeoneun balmog-eul biteul-eossda'(Dia terseliuh kaki dia)Chanyeol dah tolong jawabkan untuk aku.Baguslah.Aku pun kesat air mata dan ucap terima kasih pada dia.Dan dia tersenyum lalu terus ke kereta di hadapan kami yang members Exo naik.Mujurlah dia ada.Kami teruskan perjalanan ke hotel.Sebelum tu aku nampak dari tingkap peminat yang ramai buat muka yang berbeza.Ada yang tersenyum-senyum,mungkin rasa sweet Chanyeol angkat aku,ada yang bermasam muka,mungkin sebab jelaous dengan aku.Lantak ah.Korang punya pasallah aku jadi macam ni.Bukan aku hadap sangat nak kena angkat dengan lelaki.Pipi yang masih merah aku pegang dan aku layan perasaan ke luar tingkap.

***

Sehun's POV

Aku pandang Chanyeol hyung yang asyik tersengih dari tadi.Sakit hati aku semakin membara.Dia pegang Faza sesuka hati?Siap angkat lagi.Aku yang tengok dari tadi memang panas tapi aku dah mengalah bila Chanyeol hyung dah mula sentuh dia tadi.

'Yeollie,kenapa dengan Faza tadi?'

'Haah.Kenapa dengan Faza tadi?'
Hyung-hyung aku yang lain dah mula bertanya.Aku dengar apa yang cuba Chanyeol Hyung sanpaikan.

'Tadi dia kena tolak dengan fans-fans kita tu mungkin sebab dia orang ingat Faza tu takde kena mengena dengan kita.Dorang macam marahlah Faza jalan rapat dengan kita mungkin.Diaorang  tolak-tolak Faza sampai seliuh kaki dia.Sampai tak boleh bangun.Sebab tulah aku pergi angkat dia.Dia sampai tak boleh berjalan'
Aku yang dengar jadi kesian pula.Aku pun tak sedar pada awalnya.Lepas tengok hyung berlari masuk balik dalam airport tu baru aku dapat tengok yang Faza sedang kena pukul dengan orang dekat situ.Bukan salah hyung jugaklah sebab hyung just menolong kan?Tapi aku rasa sakit sangat hati ni.Entah kenapa aku tak suka orang sentuh Faza.Tapi mujurlah hyung tolong sebab tangan Faza dahlah luka lagi kesan gigitan aku.

'Semoga yeodongsaeng kita tu tak apa-apa'semua mengangguk kata-kata Chen Hyung yang membahasakan Faza sebagai 'adikperempuan' aku tak kisah kalau macam tu.Sebab aku rasa dia dah anggap Faza macam adik sendiri walau Faza adalah manager kami.

Pandangan aku lemparkan ke luar tingkap kereta.Aku melihat negara yang sering aku kunjungi setiap tahun untuk konsert kami.Tak aku sangka orang yang aku suka datang dari negara ini.

IF I AM REALLY IN YOUR WORLDWhere stories live. Discover now