Gigi

65 2 0
                                    

Hampir seminggu Faza dan Sehun tidak bertegur sapa.Sungguh dia malu dengan kejadian hari itu.Dia tak pernah memeluk mana-mana lelaki atau menyentuh lelaki pun sebelum ini kecuali ayahnya.

Bunyi ketukan di pintu mematikan ingatan Faza pada hari kejadian tersebut.

Muka Sehun terpancul di tepi pintu.Faza cuba mengalihkan mukanya supaya mata mereka tak bertembung.

'Ehemm.Boleh aku masuk?'tanya Sehun.

'Masuklah'kata Faza.Matanya masih memandang ke arah ketas kerjanya.Tapi hati tengah bermain drum pula.

'Awak nak apa Encik Sehun?'Tanya Faza.Malas nak biarkan lelaki yang mula duduk di kerusi di hadapannya.

'Tak de pape.Ermmm makanan kau sedap hari tu'

'Ohhh gumowo'muka Sehun dipandang sekilas sebelum meneruskan lakonannya membaca keetas di hadapannya.

Dan dia sedar Sehun mengambil lunch boxnya yang berada di sisi meja kerjanya.

'Ehh.Ehhh.Nak buat apa tu?Tu saya punya'

'Nak makan'

'Sedap-sedap je nak makan.Bagi balikkk.Apa saya nak makan tengah hari ni?' Faza mula bangun dan berdiri di sisi Sehun yang sudah mula menyuap Nasi Goreng yang dimasaknya pagi tadi.

'Shiroooooyo'Kata Sehun.Acah-acah gedik.Itu yang difikirkan Faza saat ini.

'Bagiiiilahhhh'kata Faza.Suaranya sah hampir bertukar ke skala suara ala-ala SAJAT.Geram sangat dah ni.Orang buat susah-susah masak.

'Oohhh kalau Chanyeol Hyung nak kau bagi.Aku ni tak nak bagi pulak?Apa beza aku dengan dia?Kau kan manager kita orang.Ohhh atau kau memang suka dia sangat-sangat?Atau kau ni memang nak goda dia ke?Hahahah.Hyung tak akan punya minat dekat kau just sebab kau punya masakan'

'Hey you Oh Sehun.Mind your own business..I am here to work not to see your ugly face and ask you to judge me.Bodoh betul' Faza sudah level geram tapi dia kena ingat bahawa sekarang ni dia dalam pejabat.Nanti orang dengar apa pulak orang cakap.

'Hey Oh Sehun...Miend youur owne bussinesse...nyenyenye...buduuh bitul'Faza beristighfar dalam hati.Nak gelak sebenarnya dengan cara Sehun meniru percakapannya.Macam anak ayam.Tapi perasaan geram tu tetap ada.

'Awakkk keluarlah Sehunnnn'

'Tak nakkk'

'Keluarrr'

'Takkk nakk'

'Hey...hey ada apa kat sini nih.Sehun kenapa buat dekat Faza macam tu.Hyung dengar dari luar lagi'
Ok mamat ni datang salah time.Sebab dialah aku gaduh dengan dia sekarang.

'Dia ni Hyung.Kedekut dengan Sehun makanan Malaysia yang dia bawa ni'

'Ishh...Ishhh.Kamu ni...belilah kalau nak dekat luar sana'

'Tak nak.Hyung pun makan yang dia punya hari-hari.Kenapa Sehun tak boleh?'Chanyeol dan Faza bertatapan.Kala itu juga Faza menunduk.Chanyeol tersenyum manis memandang wanita berhijab itu dan memandang Sehun kembali.

'Tu sebab hyung dah tempah dengan dia dari awal.Dahlah Sehun.Hyung sakit ni.Kaki hyung luka and terseliuh'Faza terus mengangkat muka.Pandai betul Chanyeol menipu.Hahahha.Mana ada Chanyeol tempah dengan aku.Aku yang bawa sebab dia kata sedap dan jarang dapat makan sesedap ni.Ujar Faza di dalam hati.

'Mari sini saya tengok Chanyeol-sshi.Duduklah dulu'Faza beredar bagi menyediakan perlatan untuk membalut kaki Chanyeol.

Selepas menyiapkan bahan untuk balutan kaki Chanyeol,dia merapati lelaki itu.Dilihat Sehun masih tercegat dia situ.Faza buat tak tahu je sebab dia masih teringat kejadian hari tu.Nak cakap banyak nanti apa pulak Sehun kata.

IF I AM REALLY IN YOUR WORLDWhere stories live. Discover now