3.BÖLÜM >MAVİŞ<

35 2 0
                                    

Biz parayla adam olmadık, her parası olanıda adam sanmadık..

Sema

Sabah olmuştu yine bir okul günüydü, üzerimi giyindim kahvaltı da birşeyler atıştırdım sadece .

"Ben çıkıyorum anne "

"Tamam kızım "

Evden hızlı adımlarla çıkmıştım ,tam o sırada bulutta çıkmıştı evlerinden, ayak üstü konuşmuştuk.

"Günaydın bulut"..

"Günaydın, nasılsın sema nasıl hayat nasıl "

Herkes de benim hayatımı merak ediyor ne varsa artık .Tabi kendisinde hayat bırakmamıştım .O bana her fırsatta dile getiriyordu bunu.

"Aynı senin nasıl gidiyor "

Amerika' ya tedavi için gideceğini duymuştum hemen sormalıdım bakalım doğrumuydu.

"Amerika' ya gidecek misin tedavi için "

Yüzün de aptal bir gülümsemeyle cevap verdi.

"Sence gitmeli miyim "

Bana niye soruyordu ki bu şimdi, okulada geç kalıyordum ,ama onu da dinlemek zorunda hissediyordum kendimi.

"Bu senin kararın iyileşmek istiyorsan gidersin, tabi buradaki kızlarından ayrılabilirsen"

Bulutun birçok arkadaşı vardı çoğu da kız ,onlarla birlikte barlardan çıkmazlardı, sürekli sarhoş olur ve başını mutlaka bir olaya sokardı.

Artık napiyorsa o, kızlarla ...nasıl anlaşıyorlarsa yani..

Dediğimle bana kızgın bir şekide bana bakam Buluta baktım ,tabiki bende ona kızgındım hem de çok.

Bulut birşey diyemedi tabiki bana .Yıllar önce ailamizi dolandırmaya kalktı ,kız arkadaşıyla .

Holdingimizde büyük bir söz hakkı bizde Amcam torununu ,yani Bulut' u .birazcık iş öğrensin ileride o idare edecek diye çalışmaya başlatmıştı bir söz hakkı da ona verilmişti.

Ama o iyi değerlidiremedi bu konumda, yasal olmayan işleri yüzünden neredeyse tüm emeğimizi kaybedecek dereceye gelmiştik.Bir şekilde bizi kandırmış ve imza yetkilerimizi almıştı, neyseki toparlandık büyük bir facianın eşiğinden dönmüştük o an .

Bizi bir kere sırtımızdan vurmuştu ,gözümden düşmüştü ,zaten çok fazla sevmiyordum onu.

Bulut ilgisizliğimden sıkılmış olmalı ki,

"Hoşçakal yine görüşücez ",

Dedi ve gitti.

" Byyy byyyy"

Deyip arabaya kuruldum .

Ve okula geldik ,zaten geç de kalmıştım derse, kızlarla bahçede buluştuk .

Alyanın şoförünün yanında yine o mavi gözlü çocuk vardı, çakır..

"Maviş çakır değilmi o"

Hepimiz oraya doğru bakıyorduk .Hadi ne olduğunu öğrenelim.

Çakır

Galeride bana verdikleri fazla parayı geri vermek için okula gitmiştim okuluda ve onların hakkında bazı bilgileri Kadir beyden öğrenmiştim.

Parayı bizzat kendisine Alya'ya verecektim.Okula geldiğimde ilk Kadir beyi gördüm ,sonrada Sema hanım geldi ve olaylar gelişti .

" Çakır bey okulumuza hoşgeldiniz, hangi rüzgar attı sizi buraya. "

Muziplik yaparak konuşuyorum .

" Paranızın üstünü getirmiştim "

Gururlu ve onurlu çocuk işte budur .

Hemen ben konuya el attım .

"O paranın üstü değildir .sadece bir hediye. Bahşiş gibi düşün mesela "

"Ben bahşişi hak edecek birşey yapmadım .

Amma uzatmıştı yani sadece bi para.

"Paranız çok görünen o ki bol kese dağıtıyorsun baksana"

Sadece teşekkür mahiyetinde vermiştim parayı ama yanlış anladı çakır baksanıza.

O arada kadir beyde konuşmaya başlayacaktı izin vermedim.Çakırla sadece ben konuşmak istiyordum.

"Kadir bey ben ilgilenicem tamam siz işinize bakın lütfen"

" Sana birşey söyleyeyim mi küçük kız,

Biz parayla adam olmadık, her parası olanıda adam sanmadık.."

Bu söylediğiyle küçük bir şok geçirsemde kendime gelmem kısa sürmüştü.

Sınırlarımı zorluyordu artık ona sert çıkacaktım ama onu kırmak istemiyordum ,bana bakan mavi gözlerine baktıkça duruyordum.

Ona kızamıyordum, onun gözlerine bakınca sakin davranıyordum sanki birşey olmuştu bana adını koyamadığım birşey.

Yerine başkası olsaydı karşımda şimdiye kadar o sözü çoktan yutturmuştum ona .

Onun tip olarak güçlü veya haklı olmasından değil, zaten yerle bir ederdi kendi kaslı kolları uzun boyu sayesinde, gerek yok su bunlara ben gözlerine baktıkça eriyordum yanında .

Bu kadar basit olmamalıydı kendime geldim bir anda.Kızlar okula girmişlerdi her kez gitmişti ikimiz kalmıştık.

"Yanlış anlıyorsun beni ama olsun beni anlaman için yalvaramayacağım ,iyi günlerin olsun çakır oğlan"

Dedim ve arkamı döndüğüm gibi okulun giriş kapısına doğru yürüdüm.

"İyi günler küçük hanım ,iyi günler "

Hey Allahım niye sürekli karşıma çıkıyor bu kız ,bana niye öyle güzel bakıyor maviş gözleriyle .

Utanmasan bana karşı ilgisi olduğunu düşüneceğim o kim ben kimim ,ikimizde ayrı yerlerdeyiz ,ama ilimizde maviyiz .

Kim bilir onun kaç tane arkadaşı vardır, tikileri vardır mesela benimle ilgilenmesi çok saçma .

Neyse galeride birçok iş var yapılacak olan hemen gitmeliyim.

Bir taksiye atlayıp yola koyulmuştum sabah önce galeriye uğramıştım ve annemin yapmış olduğu mantıyı sabah sabah yiyecektim aslında çok erken değil vakit baya olmuştu.

Annem çok güzel mantı yapardı evde sipariş veren kişilere satardı bakmayın öyle karizmatik bir adam görüntüsün altında deli gibi mantı seven ve yapıp yiyen bir adam var.

Semanın dedesinin Sadık bey olduğunu da Semanın şoföründen öğrendim, Sadık bey babamla tanışıyorlar babam ,babası gibi sever,sayar Sadık bey'i.

Daha bilmediğim neler çıkacak, kim bilir..

Gökyüzü ve DenizHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin