Försvunnen

0 0 0
                                    

"Roberta, Ammuletterna!" ropar Emma som sitter och masserar sin fot. "Olivia sa att dom skulle hjälpa oss, vi behöver ju hjälp nu!" Tillägger Emma när hon ser min min. "Juste!" "Men hur...Hur ska vi få dom att fatta att vi behöver hjälp" "Jag vet inte", suckade Emma uppgivet." "Men det måste ju finnas nåt sätt." Tillägger hon med ett matt leende. "Mm"

Jag vaknar med ett ryck. Jag kollar bort mot Emma, Men hon ligger inte där?! Jag hoppar upp & Kollar ut i mörkret. Sedan bara jag springer, jag MÅSTE hitta Emma! Jag springer & Springer, och tillsist kommer jag till ett hus!  Jag är inte direkt helt övertygad om att Emma finns i huset...Men jag behöver ju hjälp! En man i 60 års åldern öppnar dörren & vid hans sida står en tjej i 16 års åldern. Hon har långt blont hår & alldeles gröna ögon... Hon har på sig ett lila nattlinne. "Hej, ursäkta att jag stör - men jag har tappat bort min syster... Jag vet inte vad jag ska göra!" Tjejen tittar på mig med hat i blicken. Mannen med förvåning.. "Kom in" mumlade han surt & släppte förbi mig. "Tack!" Sa jag tacksamt. Mannen drog med mig upp på vinden & Slängde en madrass på golvet bredvid fönstret. Vinden var liten, & Sliten. Fönstret hade stora trä bitar som stod ut från alla håll. Och golvet hade sprickor som gav intrycket av att det helt plötsligt skulle ge vika. Men jag log ändå tacksamt & Satte mig på madrassen. Det konstiga var att när mannen gick ut, LÅSTE han dörren! Jag kunde inte komma på en anledning till det, men jag började väckas av onda aningar. Det var kvavt i rummet så jag reste mig för att öppna fönstret.. Jag var tvungen att ta i jättemycket för att det skulle öppnas, med ett gnissel. Jag suckade högt. Sedan fick jag syn på en filt mannen också slängt på golvet. Den var alldeles nopprig & obekväm. Bättre en inget iallafall. Jag la mig ner & Drog filten upp till hakan. Blundade. Jag la min hand på min amulett & viskade:  "Hjälp mig att hitta min syster snälla!" det var ju värt ett försök. Sedan somnade jag,  bums.

När jag vaknade var klockan 4 på morgonen. Jag såg mig om. Filten hade ramlat av och jag låg på andra hållet på madrassen. Då sattes en nyckel i dörren, och in kom tjejen. Hon såg hotfull ut
Helt plötsligt höjde hon en kniv, fortfarande ganska långt ifrån mig - jag skrek! Jag försökte öppna fönstret men det satt fast!? Jag kollade mot tjejen, hon kom närmare långsamt men beslutsamt. Hon såg ut att inte riktigt veta vad hon gjorde. Jag fortsatte med fönstret!? Det gick inte... Vad ska jag göra nu?!

Hur ska det gå?:/ kommentera!

Varg systrarWhere stories live. Discover now