Part 6
Det Michael og jeg hadde drømt forgje natt var forferdelig, jeg skjønner nesten ingen ting lenger. Hodet mitt er helt sprengt. Det som skjedde i drømmen var, Marcus ble påkjørt og drept av en rød bil med et knust vindu. Mannen som kjørte bilen bare smilte og kjørte videre. Jeg grøsset da jeg tengte på det...
Hver eneste natt siden mamma og pappa hadde dratt hadde jeg drømmt disse fæle drømene. Jeg visste ikke om jeg kunne holde det ut lengre.
Michael kom stille inn på rommet mitt og jeg så han hadde klare, blanke øyne. "Hva er det Michael?" Spurte jeg og gikk bort til ham og ga han en klem. "Skolen ringte meg... det.. det... det er Marcus." Han greide nesten ikke å si noe. Michael fortsatte: "Han er påkjørt." Jeg så han skalv. Marcus var en av vennene til Michael. plutselig sa Michael: " Det er min feil, alt sammen.." "Hæ?!" sa jeg spørrende. "Din feil? Hvorfor det? Du har jo ikke gjort noe." sa jeg
"Nettopp, jeg gjorde ikke noe. Dette har skjed flere ganger... Mor og far er borte, og etter den festen husker jeg ingenting!" Jeg så forbauset på Michael. Han husker heller ingenting etter festen. Så rart, tengte jeg. Jeg fikk en klump i magen. "Jeg trodde ikke du drakk på skolefesten.." Sa jeg "Det er nettopp det som er så rart, for jeg drakk ikke noe, ikke vann engang." Svarte han med klare store blå øyne.
"Sara, jeg tror vi bør gå til sykehuset å se hvordan deg går med stakkars Marcus.
Da vi var fremme ved sykehuset, luktet det så rart. Det luktet rottent og at ingen hadde vasket på lenge. Hva kunne det være?
Da skjønnte jeg hva lukten kom fra. Det var en stor grønn søppelbil, som sto ved inngangen.
Rett ved siden av en rød bil med et knust vindu.
"EN RØD BIL MED ET KNUST VINDU!!!" Ropte jeg.
YOU ARE READING
Naken
Teen FictionSara våkner opp etter fest, hun kommer ned og finner en lapp der det står: MAMMA: "jeg og pappa kommer sent hjem i kveld". Sara tror alt er ok og går videre, men pluttselig får hun en ekkel melding fra Lukas den kjekkeste gutten i klassen.