Tatau la ada yg pasan ke tak yg saya terpublish bab ni tadi. Bapak ah dah la x siap lagi tah ttiba publish sendiri 😹
"Tutor? Mana boleh! Err harini hari Selasa! Saya busy." Balas Afrina mencari alasan.
"Alaa sukati aku la nak buat hari apa pon. Kau busy apa je pon?"
"Err sebok la kau ni. Dah la." Afrina terus meninggalkan Izariel.
Izariel memandang Afrina dari belakang sambil tersenyum sinis.
"Its my time now!"
...
"Wei Fina serius ke taknak tumpang aku ni? Kereta tengah kosong ni." Tawar si Dee.
Fina menggeleng kecil sambil tersenyum.
"Nope! Harini ayahanda aku ambil."
Dee mengerutkan dahinya pelik.
"Aik tak busy pulak ayahanda kau. Tak pernah-pernah macam ni."
Fina tersengih.
"Actually dulu aku pernah gaduh dengan dia and pernah sekali tu, dia tertampar aku sebab aku balik lewat. Time tu aku baru balik dari lawat Tasya accident haritu."
Dee ternganga.
"Serius ah ayahanda kau tampar kau?"
Fina mengangguk sambil tersenyum pahit.
"Yes. Sejak daripada tu, aku terus tak tegur ayahanda aku. Tahlah aku tak sanggup la bila tengok sikap dia tu. Pentingkan levelnya daripada kebahagiaan anak. Kadang-kadang aku soal sendiri, kenapa la aku lahir dalam keluarga kerabat?" Fina menunduk.
Dee hanya menggosok-gosok belakang badan Fina untuk menenangkannya.
"Sabar kayh? Maybe ada sebab tu."
Fina tersenyum.
"Maybe. Then semalam ayahanda aku minta maaf kat aku and dia kata menyesal buat tu semua. Jadi........"
"Jadi?"
Fina mengembangkan senyumannya
"Dia dah restu hubungan aku dengan korang!" Jerit Fina keriangan.
Dee menekup mulut. Dia memegang bahu Fina lalu memandangnya tak percaya.
"Seriously babe?!"
Fina mengangguk.
....
Fina tersenyum kecil mengingatinya sambil menggoyang-goyangkan kakinya di tempat duduk bustop itu.
"Haih apalah yang membuatkan ayahanda berubah ya?" Soalnya sendiri.
"Ayahanda?"
Krekkk
Fina menutup mulutnya lalu memandang tepi. Izariel!
"Ha....hah?" Fina membuat muka blur.
"I heard you called your father 'ayahanda' right?" Teka Izariel.
Fina gelabah.
"E-eh? A-Awak salah dengar ni kot. Hehehehe." Bidasnya sambil gelak tak ikhlas.
Izariel memandang Afrina serius.
"Please tell me the truth Raja Afrina Iqrisha Bt. Raja Azhar." Arah Izariel sambil menekankan nama panjang Afrina. The real panjang hahaha.
"Ma-mana kau tau nak aku?"
Izariel tersenyum sinis.
"Ni Izariel la. Can do anything. So dengan nama kau yang macam tu, and your father is ayahanda, kau masih nak mengaku kau ni dari keluarga yang miskin?" Tembak si Izariel membuatkan Afrina terbungkam. Mati kata terus.
YOU ARE READING
Naughty Girls VS Abang Pengawas ✔
Teen FictionNaughty Girls yang dianggotai oleh Sarah, Keyyah, Afrina, Dee, Ain dan Tasya. Kelakuan mereka sedikit-sebanyak cukup membuatkan cikgu-cikgu haru biru terutamanya cikgu disiplin, Cikgu Alif. Apalagi tahun ini Dee, Ain dan Tasya merupakan mangsa SPM...