- Мамо, мамо, я така щаслива! - прошепотіла дівчина, зануривши лице в коліна втомленої змарнілої жінки, що сиділа спиною до світла в єдиному кріслі убогої віталеньки. - Я така щаслива! - повторила дівчина. - І ти теж повинна бути щасливою!
Місіс Вейн конвульсійно стисла схудлими набіленими руками доччину голову.
- Щасливою! - озвалася вона. - Я щаслива тільки тоді, коли бачу тебе на сцені, Сібіл. Ти не повинна думати ні про що інше, крім театру. Містер Айзекс дуже добрий до нас, і ми завинили йому багато грошей.
Дівчина підвела погляд і закопилила губи.
- Гроші, мамо! - скрикнула вона. - Що таке гроші? Кохання дорожче за гроші.
- Містер Айзекс позичив нам п'ятдесят фунтів, щоб ми могли сплатити борги і як слід спорядити Джеймса. Ти не повинна забувати цього, Сібіл. П'ятдесят фунтів - велика сума... Містер Айзекс дуже чуйно ставиться до нас.
- Але він не джентльмен, мамо! І мені гидко слухати, як він розмовляє зі мною, - заперечила дівчина, звівшись на ноги і підходячи до вікна.
- Не знаю, як би ми без нього впоралися з усім... - буркотливо додала мати.
Сібіл Вейн похитала головою і засміялась.
- Він нам більше не потрібен, мамо. Тепер нам життя влаштує Чарівний Принц!
Вона враз примовкла. Кров бурхнула їй у голову і щоки зарожевіли. Швидкий віддих розітнув пелюстки її уст. Вони тріпотіли. Гарячий вітер пристрасті пройняв дівчину і навіть ворухнув складками її сукні.
- Я кохаю його, - просто сказала вона.
- Дурненька моя, ой дурненька! - мов папуга, твердила у відповідь мати. А помах її скоцюрблених пальців з фальшивими оздобами надавав словам якогось жаского комізму.
Дівчина знов засміялася. Радість упійманої пташини бриніла у доччиному голосі. І очі її променились цією радістю - ось вони на мить зімкнулися, немов криючи свою таємницю, а коли розплющились, їх уже застилала мрійна поволока.
З потертого крісла промовляла до дівчини тонкогуба житейська мудрість, натякала на обачність, наводила сентенції з книги боягузтва, автор якої претендує на здоровий глузд. Сібіл не слухала. Вона чула себе вільною у в'язниці свого кохання - її принц, Чарівний Принц, був з нею. Вона викликала його образ із пам'яті, і він поставав перед її зором. Вона посилала свою душу по нього, і та приводила його до неї. Його поцілунок ізнов палав їй на устах, а повіки затеплились від його дихання.
ВИ ЧИТАЄТЕ
Портрет Доріана Грея
Adventure«Портрет Доріана Ґрея» - єдиний роман Оскара Вайльда, найвідоміший та найпопулярніший його твір. Вперше виданий 20 червня 1890 року. Друга редакція, у якій автор дещо доповнив та змінив твір, дописав нові розділи, вийшла у квітні 1891 року.