- Гадаю, ти вже чув новину, Безіле? - звернувся лорд Генрі до Голворда, тільки-но той з'явився в окремому кабінеті ресторану "Брістоль", де було накрито стіл на три персони.
- Ні, Гаррі, не чув. А що таке? - запитав художник, віддаючи пальто й капелюха офіціантові, що схилився в уклоні. - Сподіваюся, не з політики? Політичні новини не цікавлять мене. На цілу Палату громад ледве чи знайдеться хоч одна людина, гідна пензля. Хоча, правда, побілувати багато кого з них не завадило б.
- Доріан Ґрей взяв заручини, - промовив лорд Генрі, пильно дивлячись на художника.
Голворд здригнувся і спохмурнів.
- Доріан взяв заручини? - вигукнув він. - Це неможливо!
- Але це так.
- А з ким?
- З якоюсь там акторкою.
- Не можу повірити. Доріан такий розважливий!
- Доріан досить розумний, щоб робити вряди-годи дурниці, любий Безіле.
- Навряд чи одруження така дурниця, яку можна робити "вряди-годи", Гаррі!
- Так, для Англії, але не для Америки, - мляво заперечив лорд Генрі. - А втім, я не сказав, що він одружився. Я сказав, що він взяв заручини. А це зовсім інша річ. Я, приміром, добре пам'ятаю, як одружувався, зате про заручини анінайменших згадок у мене не лишилось. Мені здається, що я ніколи й не заручувався.
- Але ж тільки подумай про Доріанове походження, становише, багатство! Це справжнє безглуздя - брати такий нерівний шлюб!
- Коли ти хочеш, щоб він одружився з цією дівчиною, то ось так йому й скажи. Тоді він неодмінно візьме з нею шлюб. Найбільші дурощі люди завжди чинять з найшляхетніших мотивів.
- Але ця дівчина бодай порядна? Шкода було б, якби Доріан зв'язав своє життя з якоюсь нечупахою, що покалічила б йому душу й скаламутила розум.
- О, вона більш ніж порядна, вона прекрасна, - пробурмотів лорд Генрі, попиваючи з келиха вермут із помаранчевою настоянкою. - Доріан каже, що вона красуня, а він у таких справах не часто хибить. Твій портрет навчив його розумітись на людській вроді! Так, і цей чудодійний вплив належиться твоєму творові. Ну, та ми й самі побачимо її сьогодні ввечері, коли тільки цей хлопчина не забув про нашу умову.
- Ти все це без жарту, Гаррі?
- Авжеж без жарту, Безіле. Я чув би себе нещасним, якби мені довелося коли-небудь бути серйознішим, ніж зараз.
ВИ ЧИТАЄТЕ
Портрет Доріана Грея
Aventura«Портрет Доріана Ґрея» - єдиний роман Оскара Вайльда, найвідоміший та найпопулярніший його твір. Вперше виданий 20 червня 1890 року. Друга редакція, у якій автор дещо доповнив та змінив твір, дописав нові розділи, вийшла у квітні 1891 року.