EPISOD 4

345 21 1
                                    

#Lorny
#writer by: sylvia kasuab
#story by: L.J

🍁Episod 4🍁
Kehidupan sia ada ceria sikit sebab ada ramai kawan…sikit² sia lupa sdh psl c max..biarpun bila nmpk ada kawan sia yang couple rindu jgk sia  sma dia lagi…bagi sia mimang sia tidak akan tjumpa lagi c max sbb sia jauh dr negeri sia sdh gara² frust sma dia…

Sia rajin kerja sama ot jadi  bos  kasi up sia punya gaji  selepas 3 bulan sia kerja sana...dapatlah sia kirim pigi kg kasih mama sia…happy bah mama sia dapat duit gaji …dia tanya bila sia balik..tapi sia bilang biarlah dlu sia kerja lama2 sikit sbb lumayan gaji di sini..jadi mama sia pun oklh tapi suruh dia jaga diri selalu sj..

Sia sibuk kerja sampai tidak tepulang masa kakak sia kawin..kawin sma bf dia urg cina asal L***..lps kawin dia pun ikut laki dia pg sana…tefikir sia mo jln² jgk pigi sana sbb c max punya tmpt di situ..manatau tjumpa kan…tapi sbb sia makin suka kerja sia..lama² malas sia mo fikir..

Kalau tme rest atau cuti sia suka duduk d rumah sewa kami saja..sia mimang tidak suka jalan..lagipun sia selalu ot..jadi bila cuti sia tidur saja ..masa tu femes sdh tu fb..sia pun bt acct dan banyak jgk friend sia..

Suatu hari..mcm mo jatuh jantung sia bila c max add sia d fb..begitulah debilang kalau jodoh..dimana² pun tejumpa balik…happy btul sia dapat jumpa dia..sia save pic profile dia..tapi sia tidak kasitau sia ambil…berubah muka dia sdh..matang dan makin hensom sia tingu..

Yang sia sedih dia sekolah..tapi sia tidak..tkejut dia bila sia kasih tau sia d M*** kerja gara² dia balik tmpt dia sdh…teda hati sia mo sambung sekolah..sia bilang..
C max kasi tau..mama dia tiba² suruh dia balik..sekali sdh sampai sana dia bilang sekolah saja d sini kasih kawan.adik..mo kol tapi alat perhubungan masa tu tiada..

Tapi ada satu hasrat dan doa c max akhirnya tmakbul bila kami sdh bejumpa balik..debilang lama sdh dia tunggu sia…sia pun happy sdh balik…selalu kami chatting d mesengger..selalu kami bilang rindu mo jumpa balik..macam dlu² lh ..

2 bulan kami bkawan melalui alam maya..tiba² c max rindu btul mo jumpa sia…debilang datanglah  pg tmpt dia sanaa..L*** ..nanti biar dia sama mama dia yang jemput sia d airport klu sdh datang..

Kebetulan kakak sia ada d sana L*** tmpt c max..jadi sia pun tekad kunun mo jumpa kakak sia padahal sambil² sia mo jumpa c max..

“Sia niat mo bhenti kerja lah suzi ..!” sa becakap sama roomate sia yang paling rapat..

“Napa pulak Lorny…tedalah kawan kami sdh kalau ko behenti…” c suzi mengasihtau..

“Kalau ada jodoh kita jumpa lagi bah..sia balik pun sebab ada urusan sikit..” sa bilang lagi…padahal sia menipu..mimang sia mo bhenti sdh..

“Ok jangan lpa kami d sini arr…ko sdh kasi tau bos kita ka Lorny..” C suzi mengasih ingat..

“Mmm..blum lagi..mlm ni baru sia kasih tau..” sa bilang…

Malam tu lps kerja tukar shift…sia jumpa bos..

“ Bos..sia mo bhenti kerja…” sia bdiri sambil tinggu dia..dia yang sibuk mengira duit d cashier…terus tbehenti tinggu sia..

“Napa..Lorny..ada masalah ka d sini..gaji titak cukup ka..sy kasih tambah..you manyak rajin ooo..langan belenti loh…” dia pujuk sia..

“Bukan bos..sia d kg ada mo urus..kna balik tempat sia dulu bos…” sama jgk sia explain supaya sia dapat bherti kerja..

Lama bos diam…idk lama dia bcakap lagi..

“Bila mo belanti...banyak sayang oo..”sedih suara c bos sia dingar..

“Minggu depan ngam2 hujung bulan bos..sia last lah itu hujung bln..bos..” sia bilang lagi…

“Ok ok…” debilang bos..
Rasa bersalah jgk sia bhenti..sebab ni bos btul² baik sama sia..begitu jgk kwn² kerja sia..biarpun kami dr lain negeri..tapi bila igat c max balik..semangat sia dub dab dub dab mo bhenti jumpa dia…

🍁Last day d tmpt kerja..🍁
Malam last sia kerja..kawan² buat party kecil²an.. Ada kek bentuk hello kitty c suzi order..dia tau sia minat tingu gmbr hello kitty kan..kami minum carlberg tin lagi..semua sponser dari bos kami…lps tu ada jgk makanan pelbagai jenis kna sedia..happy kami makan ramai²..lpa sekejap yang sia mo jalan sdh bisuk..

Malam tu sia balik awl pigi rumah sewa kami..sbb durang c suzi kerja shift malam....cepat²  sia kemas barang² sia masuk beg..dlu mula2 datang sini M*** beg sandang sj sia pakai bawa baju dulu..tapi sdh 6 bulan sia d sini..adalah 2 beg sia mo angkat.lps sia confirm abis kemas barang² sia..sia msg c max tme flight sia..debilang akan datang sama mama dia nanti d airport..

Bos sia mimang baik..dia kasih pinjam kereta dia sma pkerja dia suruh antar sia pigi airport..depan rumah sewa kami bpelukan sambil btangisan...sedih bah tme tu tapi apabuli buat mimang sia mo bhenti kerja jgk..

“Lorny jgn ko lupa kami sini…klu ko jaln pigi sini jan lupa singgah kedai bos arr...” tia tau brpa kali sdh tu c suzi cakap…sia angguk² sambil lap airmata sia yg tidak pandai behenti..

“ Sudahlh kamurang tu…nanti lambat smpi pigi airport c Lorny..” tiba² c thomas menyampuk..dia yang kna suruh bos antar sia pigi airport…

Terus pelukan c suzi kna kasi lapas…tapi tangan sia masih dia genggam..nasib yang lain kerja shift pagi kalau tidak bkumpul durang depan sia..lepas sia bebabai..sia masuk dlm kereta..terus c thomas drive bawa pigi airport…

“Take care arr..Lorny..klu sampai tmpt ko inform kami...ada apa² kol kasi tau…klu mo balik kerja pun kasitau kami arr..” debilang c thomas..Sambil kasi keluar beg sia pigi tepi bangunan airport..

“Bah…ok ..tq thomas sebab tolong antar sia..kasi tau jgk bos arr..tq bilang..” sia bilang sambil sikin c thomas...klu igat dlu² c thomas ni lh yg mengurat sia dlu..tp sia tolak baik..nasib dia memahami...air muka dia pun nmpk sedih..tp dia cover dr sia macam teda apa²..

Lepas c thomas jalan sia pun daftar masuk…flight sia jam 9.15am.. cepat² sia check in..idk lama sia masuk terus kana suruh baris pigi masuk dlm flight…dan blepas tinggalkan negeri M*** yg byk myimpan  banyak memory dgn kawan²..tesedih lagi sia skijap..

LORNY (COMPLETE)Where stories live. Discover now