Lorny
#writer by: sylvia kasuab
#story by: L.J
🍁Episod 5🍁
Sampai saja d airport KK sia sambung check in terus untuk pigi L***.. Kelam kabut sia sbb beli tiket yang bdekat tu time…sempat sia msg c max sebelum kasi flight mode..
“Max..sia sini sdh check in..jap lg fly ni..”..idk lama c max mereply..
“Ok..sia sama my mum tggu sini sdh..nti smpi ko bagitau arr..” bilang c max..
“Ok max..” Sa bilang..
Flight blepas 15 mnt kemudian..tidak sabar sia mo smpi dan jumpa c max..
Actually sia kasih tau kakak sia yang sia mo datang sna jumpa dia..tp sia datang awal seminggu tanpa bagitau sbb sia mo jumpa c max duluan..
Flight sia mendarat saja..mcm ulung² bah sia.. Idk biasa kan tu tmpt..1st tme kunun.. Sia ikut beratur keluar dan ikut saja dr blkg..kira durang tu pemandu arah..sia mo amik 2 beg sia yg dr kargo..
📞krings..krings…
C max calling..
“Hello.max..sia sini ambil beg…”sa bilang..
“ok..sia nampak ko lorny..” debilang si max..terus capat mata sia meningu kiri kanan..dr jauh sia nampak 1 lelaki tinggi² kurus pakai tshirt putih dgn jeans paras lutut lambai²..sia pun balas melambai..
Lapas sia ambik beg sia cepat² sia kluar pigi arah c max..di pintu c max sdh senyum² tinggu sia..nmpk tu muka mcm mo pigi peluk sia,saja..tp ada mamy dia bikin dia segan..cantik bah mumy dia pttlh ada bf urg putih…biarpun nampak berusia tp bentuk badannya masih bebeh...
“lorny…I miss u so much..” bisik c max dakat telinga sia..sia senyum saja..dalam hati sia jwb..samalah kita max..sia pun rindu ko bah..
“Hi,anty..sia lorny kawan c max satu sekolah dlu..” sambil sia sikin mumy c max..dia pun balas sambil senyum..friendly jgk mumy c max sma sia…
“Bah ayuhlh kita balik…max simpanlh beg c lorny sanaa kereta..” Sambil dia pigang blkg sia bawa pigi arah kereta durang..
20 minit kemudian kami smpi 1 rumah ..rumah 2 tingkat..kira oklah banding rumah sia d kampung..rumah papan campur lantai bambu saja…lapas angkat beg masuk rumah..c mumy suruh c max kasi sedia minuman..
“ Lorny..buatlh macam rumah sendiri arr..anty naik atas dlu..” Debilang mumy c max..
“Iya anty..” sa bilang ringkas..
Indak lama mumy c max pun jalan kasih tinggal kami dua d ruang tamu..
“Mari …kawan sia d dapur masak..ko mesti bulum mkn kan..?” Debilang c max sambil tarik tangan sia..kami pigi dapur..sia tinggu c max kasih keluar chicken wing dr peti sejuk…lps tu dia ambil sayur lobak dan brokoli..semua dia ampai d singki..dia tingu sia yg berdiri saja dr tadi sambil signal.. ‘bah giliran ko pulak’..
Sia senyum…terus sia pigi dakat dia…
“Oo..kayy..tp kalau tidak sedap jan tegur arr…” sia bilang awal² ..sia mna lh pandai masak yg luar biasa..klu biasa² tu bulilah…cincai..
Sibuk kami masak d dapur..tiba² pintu kana ketuk lembut..
“Abang…tidak mo kasih kanal ka sma sia..”muncul satu prmpn lbh kurang sebaya kami..kali muda sethn dr c max..
Serentak kami dua meninggu..terus c max ketawa..
“Sory lh..tadi ko teda bah dik…bah knl kn ini lorny..kwn special sia…” sambil dia sengih tingu sia..
“Hye..Lorny..sia Joan satu²nya adik c Max ni..umur 13 thn..single..😁 ..”sbil ketawa dia mengintroduce diri dia…
“Hi..Joan..sia lorny..” sambil sia lambai² tangan..sbb tangan sia basah takut mo sikin c Joan..
“Bah..kamurang masak sadap² arr..nanti siap sia datang makan..bye” terus dia jalan pigi luar...
“Itu adik sia mmg tu suka kacau urang..dialah saja kawan sia bkongsi cerita..psl kta pun byk kasi tau dia..” debilang c max..
“Iyaka..cerita yg mana ko cakap lah…? Terus malu sia bila c max kasih tau c joan psl sia..
“Semuanya lorny…dr sia sekolah sanaa K*** smpi yng sekarang tejumpa balik…di tau persaan sia bila sia dapat jumpa ko lagi..”..bilang c max sambil tinggu sia..muka dia nampak betul happy..
“Mmm..lupakan lah tu skrg kita sdh jumpa balik…harap lepas ni kita jangan loat contact lagi…max..” Sia bilang sambil bharap jawapan yang sama dr c max..
C max tinggu sia..tiba² muka dia berubah sedih…dia genggam tangan sia kuat²..
“Sia harap tuhan mgkabulkan doa kita..sia harap sia sempat semua tu..” debilang..
“Aikk..sempat!! Apa yg sempat max..?” sia heran dan tidak faham apa yang c max maksudkan tadi..
“Ehh..tidaklah..sory..sory.. salah cakap..Maksud sia semoga kita sempat perbetulkan salah fhm kita ni bah…masing² btunggu dari dlu..” debilang..sambil senyum paksa..tp perasaan sia time tu tdk dpt mtafsir apa yang c max sedang fikirkan..
“Marilah kita sambung masak… nanti mumy ko turun bulum kita siap² bcerita saja dari tadi..” sia bilang sambil mula kupas kulit lobak..
1 jam kami bkerja keras akhirnya siap jgk lunch kami yang simple²..c joan btul² bah dia bilang tadi..blum sempat c max panggil sdh dia turun senyum² tinggu kami…mumy c max pulak bilang masih kenyang..nanti jak dia makan..jadi bertiga lah kami lunch sambil bcerita d meja makan…c max pun senyum saja smpi piuk dia makin dalam d pipi tidak berhenti ketawa..
Abia makan c joan mengoffer diri untuk cuci piring…sia c max bawa pigi bilik dia..beg sia awal² lagi adh ampai dekat katil..besar jgk bilik c max kemas macam bilik prmpn..tersusun rapi…sambil sia perhati sekeliling..sia nampak satu plastik penuh bmacam² ubat…
Sia pandang c max..macam dia perasan sia sdh nampak bungkusan ubat dia tu di atas meja..
“Ko masih sakit max..? Ini awmua ubat ko ka..?” Sambil sia tingu satu persatu..lain² warna ..ada yang size besar dan ada yng kecil…
“Macam nilah ni lorny…tp lepas makan ubat sia sembuhlah..” debilang cuba untuk tersenyum..tapi sia tau dia punya senyum tepaksa untuk mengembirakan sia..
“Apa sakit ko max..kasih taulah bah…dari dulu ko tidak mo kasih tau bila sia tanya pun..” sia memujuk minta kasi tau..
“Jan lah risau..besa² saja bah..nanti sihatlah ni..” debilang..
“Ko tidur sini sama sia..mumy tidak kisah jgk tu…” debilang c max lagi..
Sia angguk² saja…sia mana² saja..lagipun lama tidak bcerita sama c max..bulilah bcerita sampai ttidur nanti…
Malam tu lps makan malam kami dua d bilik cerita panjang…dia cerita semua dari dia balik bcuti sampai tesekolah sini semula..bukan dia sengaja tapi mimang dia tidak dapat balik..mumy dia bilang c max ok sdh x melawan dan berubah sdh tu perangai jadi baik masa d K***..jadi d kasi pindah balik pigi sini…
C max bilang pernah dia jatuh sakit sampai masuk icu sbb rindukan sia..sampai mo tfikir lari dr rumah pun ada..sia sedih btul dingar sampai kluar airmata sia..c max pigi lap² lagi..kami janji lpas ni kami kawan sampai jadi husband n wife..lps kami penat bcerita kami pun tidur sama²..c max peluk sia..tp dia janji x kacau dan lebih² sama sia…kami.pun tidur sampai pagi..
Awl pagi sia tbangun…c max baru abis mandi mo pigi sekolah…rindu sia tinggu baju sekolah c max pakai..sempat lagi c max pujuk sia supaya jangan sedih..
“Lorny tunggu sia balik dr sekolah arr…jan ko jalan² d rumah jak…” bilang c max kasi igat lpas kami bfast sama² sebelum dia sma adk dia kna antar oleh driber durang pigi sekolah…
Sa angguk dan senyum sambil membabai…lps durang ilang sia pun masuk dalam bilik c max saja..ada jgk c mumy panggil keluar tapi sia bilang biar sia d dalam bilik saja..mumy c max bilang ok cuma takut sia boring sendiri…
Sia skip sikit²..
Sia d rumah c max ngam² seminggu bila kakak sia kol knapa sia belum datang pigi rumah dia..sia bilang bisuk sia pg sana..sia tidak kasih tau pun yang sia sdh seminggu d L*** apalagi tinggal tmpt c max..
C max tau kakak sia cari sudah terus dia sedih..sedih mo bpisah lagi..sia bilang kakak sia tinggal d sini jgk..nanti sia curi² lah datang..
Sia kasih igat selalu c max jaga kesihatan..abis kan pernah sekali sia tkejut tiba² kluar darah dari idung dia dan jatuh pingsan..nasib baik ada mumy dia kebetulan d rumah..cepat² durang bawa dia p hsptl..sia ikut masa tu tulung pigang c mac d kereta tp masa jumpa doktor sia d luar dan tidak dingar apa sakit dia..
Balik dr hspital dia dapat sick leave..sia tulung jaga dia tme tu…muka dia selalu pucat dan bpeluh…makin risau sia mo kasih tinggal dia…cuma selalu dia cakap..dia mo sia jadi wife dia…
C max ketara betul ambil berat tentang sia..pernah dia sanggup tidak pigi sekolah gara² sia demam sebab main ujan …dia sediakan makanan dan kasih makan sia ubat sampai sia baik..selalu dia bisik sama sia time tidur..yang dia sayang sia..kdg2 sampai dalam tidur dia masih bckp²…
Hari sia balik dia sedih btul..driver durang tulung antar sia pigi alamat rumah kakak sia..sia pun tenangis..seminggu kami sama² banyak memory kami…biarpun kami tidur bsama tapi sia masih virgin lagi..c max bilang tggu dia masuk meminang baru kami buat..tapi klu kiss tu mimang kami selalu jgk buat…
“Max ko mesti sihat ..janji sama sia arr..mcm mana ko syg sia..bgtulah sia sayang ko jgk..”.. Janji sia sebelum tinggalkan rumah durang…sia akn datang max..😢
YOU ARE READING
LORNY (COMPLETE)
Romance...bahagianya kan bila ada insan yang myayangimu setulus hati.. ...tapi pedihnya kan bila dia berusaha untuk memilikimu tetapi mendapat tentangan dari ibu sendiri.. ..dan bagaimana pula rasanya bila dia tiba² mghilang begitu saja tinggalkan harapan...