(POLIS MERKEZI)
Ilyas Hizira haber verir Hizir hemen avukatla gelir. Ilyas dişarda perişandir.
Il: abi göstermiyorlar bana karımı!
H: sen burda bekle!
Hizir ve avukat içeri girer. Hizir Esraylan görüşmek için müsade alır. Esra Hiziri görünce çok sevinir sarılır ve otururlar.
H: kızım bak Ilyas seni aldatmıyor... Sadece...
E: sadece sizi barıştırmaya çalışıyoruz...
Hizir şaşirir.
H: Esra?
E: Ilyas çok üzülüyordu... Bende Özgüre yaklaş davayı uzatmasını sağla ben o zamanadek Meryem ablaylan Hizir abinin arasını yaparım dedim. Kadınla yemeğe çıktı sonra kadın kene gibi yapıştı kocama... Hep bir bahane bulup çağirdi... Hizir abi lütfen Meryem ablaylan barış yoksam ben senin kardeşini vurucam yiğeninde babasız büyüyecek!
Hizir güler.
H: yiğenim?
Esra gülümser. Hizir Esraya sarılır.
H: yeğenim için Meryemin ayağana gidicem...
Esra gülümser.
E: zaten o da senin gelmeni bekliyor. Meryem ablada yumuşadi...
Hizir şaşırır.
H: Meryem? Nasıl oldu bu?
E: hergün çeşitli hediyeler gönderdim birde iki güzel söz olduda bitti...
Hizir güler.
H: senden korkulur Esra!
Avukat gelir.
Av: bitti... Çıkabiliriz... Özgür hanim ifadesini geri çekti...
E: nasıl?
Av: Meryem hanim desem?
H: şimdi hapi yuttuk derim. Dişari çıkarlar. Ilyas dişarda onları bekler.
E: Ilyas...
Ilyasa doğru koşar ve sarılır. Ilyas sarılmaz. Yüzü asıkdır. Ilyas iki yanaği da kızarmişdir.
E: aşkim ne oldu?
Il: yengem... Baştan hakaret etti sonrada tokat attı. Özgürlen ilişkim var sanıyor. Herşey senin yüzünden!!! Ne vardı kadını dövücek?! Herkes şimdi seni aldattiğimi sanıcak!
Esra masumca gülümser.
E: hadi evimize gidelim ben senin o güzel yanaklarını öperim acisi gider. Hizir abide Meryem ablanın yanına gidiyor şimdi.
Ilyas şaşkinca Hizira bakar.
H: gelinim çok israr etti. Yarin herkes bize gelsin!
Il: ta- tamam abi... Hizir gider Ilyas Esrayı kendine çevirir.
Il: nasıl ikna ettin?
E: Hizir abi lütfen Meryem ablaylan barış yoksam ben senin kardeşini vurucam yeğeninde babasız büyüyecek! Dedim Esra gülmeye başlar. Ilyasin gözleri parlar.
Il: hamilemisin?
E: hayır... Ilyasin yüzü düşer.
E: ama istersen yapalim bir çocuk... Artık zamanı geldi gibi... Ilyas sevinir.
Il: yürü eve o zaman vakit kaybetmeden çalışmalara başlıyalım! Esil gülerek evlerinin yolunu tutar.(MERYEM EV)
Hizir Meryemin evine gider. Meryem evde dört döner. Kapı çalınır Meryem kapıyı açar.
M: ne işin var burda?
Hizir Meryemin dudağina yapışır ve kapıyı kapatır. Meryem bir süre sonra karşılık verir ve olanlar olur.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Operasyon "HizMer"
AcakHizir Çakirbeyli karısını çok seven bir adamdir. Bir gece çok içkiliyken karısını Nazliylan aldatır. Nazli hamile kalır ve bunu Meryem öğrendiğinde Hizira boşanma davası açar. Bu durum en çok Ilyası etkiler. Ilyas çok üzülür. Esra kocası Ilyasın bu...