"Hari ini kita ada pelajar baru.."
Bola mata Harrison beralih ke arah susuk tubuh yang sedang berdiri di sebelahnya sebelum menyambung.
"..perkenalkan diri kamu."
Harrison memberi ruang untuk pelajar baru itu maju ke hadapan.Mengerti akan maksud perlakuan guru kelasnya.Dia mula melangkah perlahan-lahan..wajahnya masih lagi tunduk menadah lantai.Dia tersentak apabila Harrison menepuk bahunya, serta merta mukanya di angkat ke hadapan..dia dihujani anak mata yang terus merenungnya. Dadanya terus berombak..
'Sampai bila dia nak berdiri macam tu je?'
'Yelah'
'Tegok pun dah tahu..mesti dia masuk sebab social care group.'
Bisikan kurang menyenangkan kedengaran jelas pada pendengarannya.Dia hanya mampu menghela nafas dan menariknya dalam-dalam sebelum menghembus kembali dengan tenang.
"Hai..nama saya Alynic Nicholas.gembira bertemu kamu semua.harap kita boleh jadi kawan."
Alynic memerhatikan setiap inci wajah teman sekelas barunya yang mempamerkan riaksi yang berbeza.Sememangnya dia sendiri tidak mahu berada di situ..namun dia terpaksa mengikut kehendak ibunya.
"Baiklah..kamu boleh duduk bersebelahan kyle." Ujur Harrison sambil menunding ke arah seorang pelajar lelaki berkaca mata yang duduk pada barisan belakang.Alynic mengangguk perlahan, langkahnya di bawa menuju ke arah meja yang di maksudkan oleh guru kelasnya tadi.
Tangannya pantas menarik kerusi manakala sebelah lagi tangannya mengapai beg sandang lalu di letakkan di atas meja.skirt paras lutut dirapikan setelah punggungnya mencecah permukaan kerusi kayu.Pandangannya mula menerokai seluruh isi kelas..Harrison kelihatan membelek buku tebal sambil membetulkan kaca mata sebelum memulakan sesi pembelajaran.beberapa rakan perempuan sekelasnya masih rancak berbual walaupun sudah ditegur oleh Harrison seketika tadi.kebanyakkan daripada mereka sudah mula mengeluarkan buku nota termasuklah pelajar lelaki bernama kyle yang langsung tidak menghiraukan kehadirannya di situ.
Sesi pembelajaran berjalan seperti biasa.hampir satu jam lebih kelas Harrison bermula..sesekali dia menguap menahan mengantuk.gila tak mengantuk! Semalam sudahlah dia terpaksa overtime kerana mengantikan rakan sekerjanya yang mengambil cuti kecemasan.
Bunyi bingit pintu bergesel menarik perhatian seluruh isi kelas elit tersebut.Alynic turut tertanya-tanya..dia terdengar bisikan kecil di kalangan pelajar perempuan.
'Hyzrell.. nampaknya dia dah kembali.'
'Wah..hensemnya..'
Alynic kembali mengalihkan pandangannya ke arah susuk tubuh yang mula menampak ke dalam kelas.pelajar lelaki itu dengan selamba berjalan menuju ke arah sebuah kerusi kosong selang semeja daripadanya.Alynic yang masih keliru hanya mampu melihat..
Harrison pula hanya mampu melepaskan keluhan..sudah arif dengan sikap salah seorang pelajarnya itu.kelas diteruskan seperti biasa.sebelum sesi pembelajaran tamat, sudah menjadi kelaziman Harrison untuk memberikan latihan kepada para pelajarnya.
Alynic menarik nafas lega..selama tiga jam tadi dia terpaksa menahan mengantuk.bunyi loceng menandakan waktu rehat..kebanyakkan pelajar mula berpusu-pusu keluar dari kelas.namun alynic sebaliknya..mukanya diletakkan di atas meja.mata dipejam rapat..sememangnya hari persekolahan merupakan hari yang paling penat baginya.
"Hei, student baru..apa nama kau? " suara seorang lelaki menegur. Sudah semestinya soalan itu ditujukan pada dirinya.
Dengan malas alynic mengangkat mukanya daripada permukaan meja.Wajah pelajar lelaki yang tidak dikenali itu dipandang seketika sebelum di alihkan ke luar kelas. 'apa hal pulak? Kenapa ramai pelajar yang pandang pelik je? Aku ada buat salah ke?' Alynic menggaru kepala yang tidak gatal.bingung dengan situasi yang tidak difahaminya.
"Aku tanya Kau.. Apa nama kau?" Nada suara pelajar lelaki itu meninggi.
"Alynic." Jawapnya sepatah.
"Heh, aku ingatkan kau bisu. Lain kali, bila aku tanya..kau mesti jawap.Faham! ?"
Alynic mengangguk pantas, malas untuk menimbulkan sebarang masalah pada hari pertamanya di sekolah tersebut.
"Disebabkan ini hari pertama kau di sini.. Benda pertama yang patut kau tahu ialah rangking pelajar amanda bukan ditentukan berdasarkan grade Tetapi berdasarkan pangkat dan ketinggian nama keluarga. Aku william tyrone, pewaris keluarga darwish. Rangking ketiga di sekolah ini. "William tersenyum sinis... "Jadi apa nama keluarga kau?"
Alynic terlopong.. Nama keluarga sebagai rangking?
Biar betul sekolah ni.. Apa guna belajar kalau macam tu penilaian yang dibuat? Nama keluarga.. bermakna keturunan la kan?"Hardson. " jawapnya perlahan dalam ragu-ragu.
"Hardson? apa perniagaan yang keluarga kau buat? Oh not. The question is kau ni masuk sebab sosial care group atau tidak? "
"Err..social care.. " tidak sempat alynic menghabiskan ayatnya, suara ketawa mengejek kedengaran jelas pada anak telinganya. Why? Salah ke kalau masuk sebab scholarship bawah social care group?
"Kau tahu kan maksudnya kalau kau masuk dibawah social care group..disebabkan sekolah ni hanya ada 9 orang je pelajar di bawah SCG mean kau yang ke 10.. So,ranking kau adalah yang terakhir..Good enough for someone like you. "
"Dah jom. "
William terus bangkit daripada duduk,dia memberi isyarat kepada kawan-kawannya supaya beredar.
"Oh don't forget, game baru sahaja bermula.."kata William sebelum melangkah meninggalkan alynic yang masih keliru dengan satu senyuman bermakna.
YOU ARE READING
The Cursed Blood
Fantasy'When the day come..open this box.you will know everything that you not remember.but be careful..friend can become enemy.One trust will guide to the end.Scymthe need you..Never let your guard down.You're from scartlet blood..bloodline of evil." - ol...