💠💠Flashback💠💠
"No but!"
Aku memusingkan badan dan terus melangkah keluar daripada gua.Aku berjalan perlahan-lahan sambil memasang teliga. Dari jauh, telingaku menangkap bunyi asing yang datang daripada kawasan tengah hutan.this is not good..I can sense a strong force.Ianya aura yang pelik dan berbahaya.
Aku mengorak langkah, memang tidak syak lagi bunyi pedang berlaga datang daripada tempat tadi!
Aku berjalan menghampiri kawasan tersebut dengan penuh berhati-hati lalu bersembunyi di sebalik sebatang pokok, mengintai dan mengamati situasi. Tiga lelaki yang pengsan tadi sudah pun sedar dan sedang berlawan dengan seorang lelaki berambut putih.Dia kuat. Setiap serangannya seperti kilat dan tepat pada sasaran.sangat tangkas.Tetapi dalam masa yang sama tiga lelaki itu masih untuh dan terus menerus memberi serangan balas.They are not ordinary demon..their body rapidly generate new tissues.it's hard to kill them.
"You're so strong and fast as a human.Tetapi setiap serangan kau hanya sia-sia.you can never kill us with your sword."Mereka ketawa serentak.
Lelaki berambut putih tersenyum sinis.Pedang ditangannya kemudian hilang. Sebiji bebola berwarna ungu muncul di tangannya.
"Yes, you're right.Pedang aku mungkin tidak dapat membunuh. But your body is not immortal."
Aku yang bersembunyi di sebalik pokok sudah terlopong.That ball..it is a legendary weapon.More powerful than any magical ball in the world.Aku ambil masa 15 tahun belajar hasilkan black ball, a low-level of magical ball that use for medical. Ini kali pertama aku melihat magical ball berwarna ungu.
Aku kembali menumpukan perhatian pada pertarungan di hadapan. Magical ball terapung daripada telapak tangan lelaki tersebut lalu bercahaya dan hilang dalam sekelip mata. Aku menggosok biji mata, pelik. Tiada sebarang perubahan yang berlaku.
Kedengaran bunyi ketawa daripada tiga lelaki yang tegak berdiri. Aku semakin pelik. Takkan la magical ball tadi tu palsu..aku tak mungkin silap. Setiap magical ball menghasilkan aura yang luar biasa. Walaupun ini kali pertama aku melihat magical ball berwarna ungu tetapi aku sangat yakin ianya legendary weapon yang asli.
Lelaki misteri itu mengukirkan senyuman sinis, sebilah pedang muncul ditangan kanannya. Dia memecut laju, menetak musuh dihadapannya tanpa ehsan. Ketiga-tiga lelaki yang masih terkejut dengan serangan mengejut itu sedaya upaya cuba mempertahankan diri. Libasan pantas terus-terusan menyerang mereka. Setiap libasan meninggalkan kesan luka..namun kali ini, kesan luka tidak sembuh dengan sendiri. Lelaki berbadan sasa mula mengetap geram, dia menyerang bertubi-tubi apabila dua saudaranya tumbang ke belakang apabila lelaki itu melibas pedang dan menendang dada keduanya serentak. Mereka rebah menahan sesak didada, darah membasahi rumput.
"Damn you!"
"I will definitely kill you!!"
Lelaki berbadan sasa mula mengamuk, dia masih kuat menahan asakan musuhnya. Bilah pedangnya dilibas sekuat hati, cuba melukakan badan musuh. Namun, musuhnya bukan calang-calang, dia berjaya mengelak setiap serangan dengan mudah. Lelaki berbadan sasa sudah tidak keruan, amarahnya semakin memuncak..
"I will kill you!!"
Zupp
Darah pekat mengalir daripada kesan tusukan mata pedang pada perut, tubuh sasanya tumbang ke belakang. Lelaki berambut putih menarik pedangnya keluar.
"I know you're here. Tunjukkan diri kau."
Aku teragak-agak bangun dan memunculkan diri dari sebalik sepohon pokok. Aku tersengih, dalam hati aku berharap lelaki di hadapanku bukan lah musuh. Dengan tahap kekuatan aku sekarang, kemungkinan untuk aku menang adalah tipis.
"Ak.."
Tanpa memberi ruang untuk aku memberi penjelasan, dia terus memecut. Pedang ditangannya dilibas, aku menahan serangannya. Tak boleh jadi. Lawan aku bukan manusia mahupun demon. Tiada aura yang dihasilkan oleh tubuhnya. Ketangkasannya sangat luar biasa. Aku terundur ke belakang, pedang yang dilibas menghilis dada, aku mengetap gigi menahan pedih. Pedang menjadi penghadang, aku cuba bertahan.
"Tolong dengar penjelasan aku!"
Aku cuba berkomunikasi. Namun ianya sia-sia. Lelaki itu seperti kerasukan..pedangnya terus dilibas. Aku sudah mati kutu. Kekuatan aku sangatkan rendah. Magical ball berwarna ungu tadi pasti penyebabnya. Aku tidak dapat menggunakan kuasa malahan kekuatan aku juga seakan hilang. Aku tidak dapat bertahan lebih lama. Kesan luka didada juga tidak kembali sembuh. Darah mengalir mengotorkan baju putihku. Pandanganku semakin kelam. Sebelum tubuh menyembah tanah, anak mataku menangkap sepasang kaki berjalan menghampiriku.
"Jadi dia serang kau tanpa dengar penjelasan. Weird. So weird." Gadis dihadapanku sudah meraut wajah.
"Kiara..kau adalah kawan aku yang paling rapat. Aku nak kau rahsiakan perkara ni. That white-headed guy is no joke. Dia lawan paling kuat yang pernah aku kenal."
"Jangan risau. You can trust me. Jadi kau akan kembali ke dunia manusia tu lagi?"
Eizen mengangguk.
"Gadis itu..dan lelaki berambut putih tu..aku harus selidik latar belakang diorang. Terutama gadis tu. She not an ordinary human."
"Aku tak boleh halang kau. Tapi ingat, kau satu-satunya orang yang boleh bergerak diantara dimensi. Keselamatan kau sangat penting. Aku tak nak kehilangan kawan baik aku."
Eizen tersenyum. Wajah Kiara, gadis lincah yang dikenali lebih 20 tahun lalu semakin matang. Selaku pewaris satu-satunya puak yang diketuai oleh golongan wanita.. Kekuatannya boleh dianggap setaraf dengan angkatan tentera elit diraja Sparta.
Eizen bangun daripada duduk, langkahnya dibawa ke arah katil lalu badannya dihempaskan ke atasnya. Gadis itu turut bangun. Melangkah ke arah pintu.
"Esok jangan lupa pertarungan kau dengan Hurriz."
Tanpa menunggu balasan daripada lelaki itu, dia terus melangkah keluar. Dedaun pintu ditutup rapat. Dia mendongak ke langit. Dada langit yang dihiasi bintang kelihatan sangat memukau. Tenang. Jauh bezanya dengan dunia Nova sekarang ini..dimana-mana sahaja pertelingkahan berlaku, pertumpahan darah sudah tidak asing lagi.
YOU ARE READING
The Cursed Blood
خيال (فانتازيا)'When the day come..open this box.you will know everything that you not remember.but be careful..friend can become enemy.One trust will guide to the end.Scymthe need you..Never let your guard down.You're from scartlet blood..bloodline of evil." - ol...