EP1

144 21 0
                                    

Dlm bilik Jihyo

Jihyo~x sangka kau ank kwn ayah aq adoii....malunya aq..malu betul lah...

Throwback

En.song~jihyo ssi...kwn ayah ajak kita duduk sekali nak x??

Jihyo~ermmm....bolehje kalau kwn ayh x kisah...sebab rumah nie nanti nak kena jual nanti...kita x tau nak duduk mana nanti...

Author~selepas ibu jihyo meninggal dunia...ayh jihyo x de semangat nak gi keje...lama2 kelamaan ayh jihyo diberhentikan kerja...ayh jihyo menjual semua barang2 dekat dlm rumah dan rumah2nya sekali....utk tanggung perbelanjaan harian deme...Pada suatu hari,ayh jihyo keluar utk mencari keje...dan ternampak bangunan yg besar iaitu bangunan model yg terkenal dan top10 kat korea...yg megeluarkan model2 yg handsome2 dan cantik2...diluar bangunan tu tertulis jawatan kosong ayh jihyo mencuba nasibnya mana tau dpt ke...lepas masuk syarikat tu ayh jihyo tanyapada kerani tu..dan kerani tu terus mambawa ayh jihyo berjumpa dgn ceo syarikat INTERNATIONAL MODEL.
yaep..syarikat tu ade namanya..ayh jihyo diluar bilik ceo tu...5 minit kemudian ceo tu lalu dan ternampak ayh jihyo...merka berpelukan sebab dah bertahun x jumapa ayh jihyo menceritakan semua ape yg berlaku kepada family nya...En.kim nama kwn ayh jihyo...en.kim berasa kesian dan mengajak en.song duduk sekali dgn deme....

Seminggu kemudian...
Rumah jihyo dijual dan meke berpindah ke rumah en.kim...
Dlm perjalanan kesana mengambil masa 50minit dan jihyo apalagi tidolah dia...diakan sleeping beauty.
En.song~isshhh...budak nie lah asyik tido je...jihyo bangun...*kejut jihyo menggunakn tgn x kan kaki pulak kan...*
Jihyo~ermmm...nae2
Ayh jihyo buka pintu teksi tu...dan keluarkan bag2 yg ade...jihyo masih mamai...dan terkejut betapa besarnya umah kwn ayh nya...mcm istana lah umah nie...
En.kim~selamat datang
Pn.kim~selamat datang...nie anak awak ke...cantiknya apa nama dia...
En.song~aah...nie ank saya nama dia jihyo...
Jihyo~anyeonghaeseyo..*tunduk hormat*...
Pn.kim~yaepuda...so nie pulak ank saya yg bongsu lelaki kim namhoon...*reka je yae*nie pulak ank sulung saya...ehhh mana pulak budak nie gi....adoii...
Namhoon~hyung gi masuk umah nak gi tandas dia kata...
Pn.kim~bertuah punya budak...baru nak kenalkan kat kwn ayh dia nie....
En.song~x pelah...
Jihyo~terpegun dari tadi umah nie besar...
Pn&En.kim~jemputlah masuk...
En.song~ohhh yaaa....nak angkat bag kejap ya....
Jihyo~x pelah lah ayh biar jihyo angkat...ayh masuk lah dulu ya...
Pn.kim~baiknya ank awk nie....
En.song~okay ayh masuk dulu ya...
Pn.kim~*berbisik kat jihyo*jihyo jadi menantu aunty...nanti xxxx aunty dia suruh tolong angkat bag gan jihyo...
Jihyo~x yah lah susah2...
Pn.kim~x susah pon*senyum*jadi menantu aunty ya...
Jihyo~*senyum*ehhhh...kejap kenapa nama ank dia familiar je aq dengar...tiba2 jantung aq berdengup kencang nie kenapa...wae andwae...

Di dalam umah...
Pn.kim~bertuah punya budak dia baca buku pulak...org cari dia kat luar...yahhhh xxxx...ade tatamu nie....
Xxxxx~ohh anyeong...tunduk hormat...
En.song~handsome ank kamu kim ...
En.kim~yelah tgklah bapaknya...
En.song~udah...nie malas puji nie...
Pn.song~memang handsome tapi perangai mcm dah byk pengalamnnya lalui...dah gi tolong angkat bag kat luar tu gan jihyo....
Xxxx~dlm hati...mcm pernah dengar nama tu jihyo...hmmmm

Katluar..
Jihyo~habis pon terima kasih ya...pakcik...nak kena angakt bag msk dlm pula...pusing belakang...arggghhh...xxxx...
Xxxx~engkau jihyo....

Bersambung....

Wait next episod okay bye...anyeong...

Dont forget vote my fanfiction...this is my first ff....okay....give me support...

CAN MY LUV BECOME TRUE....Where stories live. Discover now