• If ever any beauty I did see,Which I desired, and got, it was but a dream of thee.. •
*******************
-Pantai Jimbaran, Bali-
Selepas melangsungkan perkahwinan sebulan lebih yang lalu , kali ini Damien menebus honeymoon mereka berdua yang tergantung dulu. Actually , lepas wedding day 3 hari selepas Damien memang planning mau membawa Alexia pergi Holiday.
Tapi tidak jadi kena tangguh atas sebab Damien busy kerja menguruskan hal yang urgent sekali.
Nasib Alexia memahami dan tidak juga Wife dia merajuk apa semua. Sebab masing² kan busy juga , reason susah mau cuti. So , dalam pertengahan bulan ini Damien kasi surprise pada Alexia pergi Bali. Yeahh!
Honeymoon fever for both 😉
Pemandangan waktu petang sini , memang sangat cantik. Sunset dia yang akan terbenam tidak lama lagi menambahkan lagi kecantikkan pada dada langit yang berwarna oren. Dengan angain bersepoi bahasa menamparkan muka , deruan bunyi ombak lagi menghempas ke pantai.
Rasa tenang itu tersangat nikmat...
Damien duduk menyandar di sebatang poko kepala yang condong sisir pantai menghadap pemandangan jauh ke depan sana. Alexia , berada duduk depan dia. Berpelukkan. Sebiji buah kelapa yang tersisip payung kecil dan sebatang straw , berkongsi menikmati airnya. Segar.
" Sorry babe cos selalu delay our honeymoon.. ".
Damien mencium lembut leher Alexia. Terasa romantisnya bila keadaan berdua begini dinikmati dngan sebaiknya.
" Nevermind , dear.. Sy faham. Nanti dan seterusnya maybe you will got no times for me.. So i have to prepare from now on.. Betul nda? ".
Damien tertawa kecil dengar apa yang Alexia cakap pada dia. Seolah ada aura mau merajuk tp muka dia tidak juga ketara mau marah.
" Ish.. No way i will got no times for you ,Babe. Sy tetap akan ada masa untuk brsama ko and maybe our kids.. ".
Alexia tertawa , sengaja juga dia bercakap begitu pada Damien. Tiada maksud tersirat arr.. Damien memeluknya erat di belakang. Indahnya rasa ketika ini.
" Alaa... ". Alexia mengeluh bila dia nampak ada couple tu pigi swim sana di dalam air. Berkejar juga.
" Why Babe? ". Damien tidak mengerti.
" Sy lupa bawa bikini yang Cristina hadiahkan tu , rugi arr tidak berenang sana bha.. ".
Damien duduk mengejut dr posisi dia menyandar tadi. Dia pusingkan badan Alexia pigi depan dia. Ada tertulis perkataan ' No' di dahi Damien.
" What dear?.. ".
" Why you need bikini anyway..? Ko nda nampak ada banyak mata-mata gete depan sana? Itu semua lelaki urang putih sana akan tengok-tengok body ko arr.. Sy tidak suka bha kalau osmpai durang tengok ko ibarat Lamborghini yang mahal dalam kedai. No ! ".
YOU ARE READING
🌷LOVE ME AGAIN ,PLEASE? ( SEASON 2)🌟(slowUpdate)
RomanceDamien dan Alexia sudah menjadi suami isteri atas dasar cinta. Permulaan hidup mereka berdua bahagia , ditambah lagi akan mempunyai anak dan lengakaplah keluarga mereka menjadi One Big Family. Namun dalam indah suasana alam perkahwinan mereka diuji...