PAGI ini Alexia sengaja menghantar anak kembarnya awal ke taska selalunya dia akan menyuruh driver yang buat begitu tapi kali ini dia mau menghantar saja anaknya ke taska. Untuk mengelak daripada Damien juga, sudahlah dah dua hari Damien sengaja tidur di bilik tetamu dan kadang tidur di mini office dia. Masak sudah Alexia dengan sikap Damien sejak akhir-akhir ini.Selepas menghantar anak kembarnya Alexia singgah sekejap di Mart berdekatan dengan sekolah anak kembarnya untuk melihat apa yang mau dibelinya. Dengan perut memboyot Alexia menolak troli menuju ke setiap section, hanya sekadar untuk mbuang perasaan kecewanya saja.
Tiada yang menarik minatnya juga pada section makanan segera, Alexia beralih ke section dimana bermacam jeruk masam dijual. Menelan air liur pula Alexia melihat bermacam aneka jualan jeruk didalam balang kaca itu. Seketika dia terlupa pada permasalahan didalam rumah tangga dia. Bagus membeli belah daripada stress di rumah.
“ Erm.. Audrey??? ”.
Pantas Alex menoleh kearah suara yang menegur dia tadi. Dia jadi ingat-ingat lupa sama empunya suara tadi namun pantas dia teringat.
“ Gabby?! ”. Soal Alexia antara teruja dengan ragu-ragu,mana tau salah orang kot pelanduk dua serupa. Tapi memang dia kenal juga.
Lelaki berlesung pipi itu hanya senyum. Dan dia menangguk kepala dengan riak teruja juga. Dia datang mendekati Alexia yang cuba mencapai satu balang yang agak berat dirak atas.
“ let's me help you..this one always be your favorite,right? ”. Ujarnya pada jeruk buah merah didalm balang kecil itu. Agak berat untuk Alexia capai juga. Dan semestinya dia masih ingat kesukaan Alexia itu.
“ Gabby,apa kau buat disini?Thanks tolong saya ambilkan favorite saya ni. Lama tak jumpa kan? Excited pula saya bha bila terjumpa sama kau ni.. ”. Kata Alexia berjalan beriringan dngan Alexia sambil menolak troli Alex menuju ke section makanan ringan.
“ Yalah. Kau tu saja sombong dah tak mau jumpa saya kan? Hehe,just joking. So how your life then,Audrey? How months your baby bump? ”.
“ Baru 6 bulan. ”. Sahut Alexia ringkas sambil dia membayar barangan belian dia tadi. “ Dah kahwin? ”. Soalnya pada Gabby yang turut berada disisi dia juga.
Gabriel menggeleng perlahan. “ haven't found yet... ”. Sahut dia bersahaja disebalik senyuman yang tidak pernah berubah.
SELESAI membeli belah seketika mereka berdua singgah sebentar di Cafe House berdekatan Mart tadi. Hanya untuk berbual untuk bertanyakan kahbar masing-masing. Pada penglihatan Alexia, lelaki itu tidak banyak berubah dari segi penampilan hanya sedikit susut saja badan dia. Tapi still handsome.
“ So you wanna grab some lunch me later,Audrey? ”. Soal Gabby setelah selesai mengorder minuman untuk mereka berdua.
Audrey? Lama sudah dia tidak mendengar nama panggilan dia itu. Selalunya dia akan dengar full name dia hanya dipanggil oleh si suami yang sekarang sedang busy memanjang.
“ Ala...tak.boleh pula ni Gabby, kejap lagi mau ambil twins saya pula ni. Tapi kau tidak busy kah?”.
“ Twins? You got twins? Wow...I'm happy to hear it ! I'm free untuk hari ini. Sebab itu saya jalan-jalan ni and never expect akan terserempak sama kau pula. What a concidence. ”.
“ Yeah. Twins girls...dah 6 tahun pun umur dorang. Ya bha...saya pun tak sangka boleh terjumpa sama kau di area sini. ”.
“Ohh.. Tak apalah kalau tidak dapat,saya faham. Nanti beloved husband kau akan marah pula. Sorry,I'm forgot about that. ”. Ujar Gabriel seketika dia terlupa kalau kawan dia itu sudah bersuami. Rasanya seperti baru semalam kenal dengan Audrey. Wanita depan dia ini tidak pernah berubah pun,hanya agak cute sedikit.
YOU ARE READING
🌷LOVE ME AGAIN ,PLEASE? ( SEASON 2)🌟(slowUpdate)
RomanceDamien dan Alexia sudah menjadi suami isteri atas dasar cinta. Permulaan hidup mereka berdua bahagia , ditambah lagi akan mempunyai anak dan lengakaplah keluarga mereka menjadi One Big Family. Namun dalam indah suasana alam perkahwinan mereka diuji...