💘CHAPTER 6💘

1.5K 50 12
                                    


" Woww...orang honeymoon baru balik ehh. ".

Mengusik sudah Dominic pabila nampak Abang dia berjalan iringan bersama Alexia sebelah. Berseri-seri bha tu muka kena puji. Macam baru bersinta gayanya..

" Have funkah kamurang sana? Jealous i.. ". Celah Cristina menjeling pada Dominic depan dia. Yang sedang asyik dngan henfon.

Damien tertawa saja, terus dia tarik kerusi untuk Alex duduk. Kebetulan diurg sedang makan dinner luar, tetiba mood Cristina mau double date dngan diurang baru dari honeymoon. Meja juga sudah di booked tadi oleh Cristina juga. So, on house daripada Cristina and husband.

Restaurant juga bersuasana romantics.

Sesekali akan kedengaran suara-suara guest yang datang, gelak ketawa juga mengisi ruangan dewan itu. Garpu dan sudu saling berlaga sesama pinggan. Tercetuskan lagi suara hingar sesekali...

" Eh..jealous knapa.. Ko boleh juga bawa husband ko pergi honeymoon lagi. Macam kami... Kan dear? ". Alexia melirik pada Damien sebelah sedang meneguk wain merah mahal itu.

Terasa panas dan menyengat menyusuri anak tekak. Dia tersenyum pada adik lelaki dia yang sudah tawar senyuman. Dia kenal benar perangai adik dia ni, suka betul membuatkan Cristina marah dan merajuk.

" Yalah... Actually sy mau bawa Alex honeymoon lagi jauh dr sini. Tapi oleh sebab dia missed sangat sama Twins dia, so...cepat baliklah.. ". Damien bersuara teringat tentang malam kedua mereka berdua di hotel Tanjung Aru.

Balik-balik juga Alexia akan check CCTV yg ada dalam bilik nusery Twins, rasa gundah gulana bila anak-anak tiada depan mata. Damien memahami, maka percutian disingkatkan juga. Demi kerinduan Alexia pada anak-anak.

" Aww.. Twins ok saja bha tu. Diurg lagi suka main sama Baby Cath. Darling? Sy pun macam mau pergi honeymoon ni.. Jomm ? ". Cristina mengalihkan perhatian pada husband dia sebelahnya.

Dominic angkat muka tengok diurg bertiga. Tidak patut mau bercuti lagi, memang dia sudah jangkakan kalau wife dia akan request yang bukan-bukan lagi. Ni kali , entah honeymoon keberapa juga sudah.

" Dear, we already been to Morocco , Florence , Italy.. Jangan cakap ko mau honeymoon dalam negara pula lepas ni... ".

" Aipp.. Apa salah juga kalau bercuti dalam negara,kan? Well.. Macam sy mau honeymoon pergi Pulau Sapi. Kita berempat? Mau? Alaa.. Damien... Bolehlah? Alex..? Darling....? ".

Dominic geleng kepala saja dengar planning holidays yg dia plan emergency begini. Damien memandang Alex lepastu pandangan dia berhala pada Dominic depan dia. Ketara betul adik dia tu terganggu about something. Dari tadi yes no saja.

" right now i guess cannnot yet, Cris. Cause dalam next weeks company will busy. Right Dom? ". Pandangan beralih pada Dominic yang leka merenung wain dalam gelas.

" Ya,Dear.. We will be super busy nanti.. ". Sahut dia perlahan, macam lost dlm conversation.

" Bukan sy mau skarang tu pergi skarang... Tengoklah kalau ngam hari, kita boleh bawa anak-anak juga bha.. Kan Alex?... ". Cristina memandang husband dia dngan reaction optimis. " See? You too stressed bha Darling.".

" Ya..sure,Cris. Boleh juga nanti anak-anak have fun juga. ". Sokong Alex pada birasnya itu. " You ok Dom? Like Cris said,you look...stress up.. ". Mata Alexia beralih pada Dominic yang hilang sudah ceria dia.

Selalunya Dominic bukan lelaki layu dan diam macam ni. Selalunya dialah orang yang akan bawa seri dalam conversation, ada saja nanti apa yang dia akan cakapkan. But malam ini... Dia monyok dan.. Blur.

" Ya bro.. What's happened? You good? Or.. Too tired sb urus company masa ketiadaan sy? ". Damien juga terasa serba salah pabila suruh Dominic uruskan hal pejabat. Mungkin Dom penat kali bha,dia fikir.

🌷LOVE ME AGAIN ,PLEASE? ( SEASON 2)🌟(slowUpdate)Where stories live. Discover now