Sekali lagi perhatian Damien terganggu pabila dia nampak kelibat Rae bersama pengurus kilang sedang menuju kearahnya. Hari ini Damien membuat pemerhatian dikilang,Selalunya Dominic tapi sebab sudah adik dia busy mau urusakan hal disite maka terpaksa dia saja yang turun.Nanti akan kena tegur oleh Daddy dia pula.Ketika ini juga jantung Damien berdegup kencang seolah-olah mau terkeluar dr dadanya. Entah kenapa pelik semacam perasaan dia beberapa hari ini. Rae, itu saja yang bermain dalam fikiran dia. Adakah sebab tempoh hari dia menyentuh pergelangan kaki Rae? Or sebab secara tidak sengaja dia ternampak lurah payudara milik wanita cantik itu? Padahal sama saja bentuk badan dngan isteri dia. Sekali lagi Damien mengeluh perlahan tentang perasaannya yang bergolak laju.
'Arrghh...kusut! Binggung pula...'
'Stop it,Damien....kawal nafsu kau tu bolehkah... Ingat Alexia bah...! Urgh! '
Rae menuju kearahnya dengan senyuman.“ haii , Good morning Sir.. Awal hari ini? ”. Sapa Rae bila sudah berdepanan. “ Sir? Ok tak? ”. Pelik seketika Rae melihat Damien tergaman pada dia.
Selalunya Sir Damien yang dia dengar dan pernah tengok memang typikal lelaki yang tidak akan peduli sama kehadiran wanita lain. Yalah sebab sudah ada wife, easy word FAITHFUL.
“ Ya..I'm ok. So how about your leg? Good already? ”. Giliran Damien pula bertanya melihatkan cara berjalan Rae sudah bagus.
Sambil mata dia melihat outfit Rae. Sexy but elegant dengan jumpsuit strip blue and white. Leher dia jinjing betul bila rambut dia di ikat tinggi. Make up biasa saja, nda mekap pun still nampak aura professional milik Rae juga, hatinya tipulah kalau tidak 'tersentuh'dengan pandangan begitu depan dia. Lelaki,fitrah lekaki.
Sedikit sebanyak dia terbanding Rae dan wife, Alexia... Ahh..satu-satunya perkara yang nda boleh dibuat kalau-kalau ada wanita lain yang nampak lebih sempurna. Sempat Damien menyumpah diri dia sendiri...
“ Ohh... Kaki saya ok sudah lepas MC 2hari. Thanks for asking Sir.. ”.
“ Good to heard it.. So,saya dengar nanti ada company dr Korea mahu membuat lawatan ke sini? ”.
“ Ya.. Tapi dorang late sikit,flight dorang dr sana delay sebab sekarang musim salju I guess lah... But they stick to their promised. Don't worry Sir. ”. Bilang Rae berserta senyuman yang menyakinkan.
Sambil mereka berdua bergandingan bejalan pergi ke meeting room. Ada juga beberapa orang production sudah ada di dalam bilik sedang minum kopi sambil berbual kosong. Melihat kedatangan Damien, 4 orang pekerja tu terus berdiri dan menyapa. Hormatlah kunun big boss kan.
“ Sir mau minum kopi? .” soal Rae sebelah dia.
“ Ya,sure. Thanks... ”.
Rae membalas dngan senyuman. Saat Rae berlalu, aroma wangian dipakai Rae amat menusuk hidungnya. Seolah terpukau pula. Lenggang lenggok dia pula macam anak dara, kalah model. Tajam juga mata Sir Damien memerhatikan Rae sedang membancuh kopi di meja kopi yang dimana tersedia termos panas serta bahan kopi semua. Ruang kecil saja tu...
“ Aihh Sir, apa salahnya mau tambah lagi satu Queen dalam rumah. Sir lebih dari mampu kot... ”. Tetiba Aiman, head department bahagian instock datang menyapa dia. Kawan lama, sama tempat belajar dulu. Orang seberang.
“ Mampu apa dia... Mengarutlah kau,Man. ”.
“ mampu mau tambah lagi satu...haha. Jangan ambil hati Sir... Aiman main-main saja. Tapi apa salahnyakan.. Rae pun janda single,cantik pula. ”. Pancing Aiman lagi. Tersengih-sengih dia pula cuba mengusik si Boss.
YOU ARE READING
🌷LOVE ME AGAIN ,PLEASE? ( SEASON 2)🌟(slowUpdate)
RomanceDamien dan Alexia sudah menjadi suami isteri atas dasar cinta. Permulaan hidup mereka berdua bahagia , ditambah lagi akan mempunyai anak dan lengakaplah keluarga mereka menjadi One Big Family. Namun dalam indah suasana alam perkahwinan mereka diuji...