💘CHAPTER 17💘

756 47 4
                                    


PAGI ini giliran Cristina pula pegi melawat iparnya yang bertahan di hospital. Siap dia bawakan jus tembikai untuk Alexia, saja dia datang melawat sebab mau tau apa keadaan baby Alex.

Melihat diri Alex dah semakin sihat dah,tiada lagi dia complain pening kepala mcm biasa.

" jangan risau bah, twins sana dirumah saya. Dorang seronok main sama Cath dirumah. Kau jangan risau ya, just take care of yourself. ". Bilang Cris kasi simpan bekal yang dah habis dimakan.

" sorry ya Cris sb susahkan kau..".

" ish..jangan ckap begitu bah. Memang patut bah kita saling tolong menolongkan. So,dah ready mau balik esok? ". Ujar Cris teringat ini last day dia kena admitted dihospital.

Alexia mengeluh. Balik pun pasti akan kerumah Damien,dia dah tak mau tinggal sana. Rasa seperti hilang sudah tu sinar cinta antara mereka berdua.

" i guess mau balik kampung saja. Malas mau tengok muka dia. ". Sahut Alex pelan.

" Yg malas kau tapi yours twins really missed him, tadi saja dorang dah tidur berpelukkan dngan Damien. Don't be likes this,Alex. Saya pun sakit hati juga dngan perangai Damien but hes still yours kids father,kan. ".

" Cris, saya dah cuba mau maafkan dia tapi makin saya teringat apa dia buat dngan tu pempuan. Saya mau marah lebih pun saya tak dapat bah, tengok skarang saya dimana. Tentang dia dan anak-anak saya tak pernah halang pun. Dia dan anak-anak tetap boleh berjumpa juga but not me. I'm too deep in hurt cause of that. ". Kata Alexia masih berkeras dngan kata hati dia skarang ini,tiada apa yang boleh buatkan dia berlembut hati.

Cris faham. Kalau dia ditempat Alex pun dah pasti gila gamaknya. Tapi itulah hal anak-anak ni tidak boleh juga dipandang ringan especially bila twins masih kecil dan masih memerlukan kasih sayang seorang ayah dan ini baby lagi.

Binggung pula kepala dia. Hati dia betul-betul terluka bah sma suaminya. Mustahil juga mau kasi maafkan Damien sesenang itu even Damien sudah beberapa kali minta maaf kepadanya.

" Dahlah..jangan sedih. Saya mau pegi toilet kejap ya. ". Bilang Cris berlalu pergi, Alex hanya angguk kepala dia.

Fikiran Alex melayang jauh teringatkan tentang Damien. Dulu begitu dia yakin dan percaya pd Damien kalau cinta dan kasih sayang Damien tidak akan pernah berubah tapi tetap juga namanya lelaki.

Alex mengeluh tersandar pada katil sambil tangannya meramas baby bump dia, active pula bah baby ni kali. Kaki dia nda pandai diam,mau menendang saja kerja dia.

Dulu Damien paling excited kalau nampak baby bump Alex bergerak si baby, terus dia bawa bercakap dan bercerita. Nampak beza betul bah first pregnancy dngan kedua ini, kesian pula dia sma baby kedua terpksa hadap masalah parents dia.

Beep!

Pantas Alex mencapai handphone dia atas meja sebelahnya. Ada text daripada Damien.

Mr.Hubby📩
Morning babe. How are you today? Sorry, saya tak dpat datang ni pagi. Twins still didn't lets me go so i ask Cris pegi. Please drinks juice yang saya buat untuk kau,it's your favorite babe. After lunch saya pergi jumpa kau. Love you,Alex Audrey.

Alexia tersenyum nipis membaca message dari Damien,dah agak dah twins ni memang demand sangat bah. Kalau dah nampak muka Damien mesti juga Dady dia kasi bermain sma mereka berdua.

Tergeleng kepala Alex dapat bayangkan twins pasti akan bergayut mcm monyet sma Damien.

Pandai pula Cris berbohong kunun jus tu dia buat, rupanya si Damien. Patut rasa madu tu kuat betul rasanya,sebab Damien mmg suka campur madu dalam apa-apa jus. Tapi mmg sedap bah juga. Tersenyum nipis saja dia.

🌷LOVE ME AGAIN ,PLEASE? ( SEASON 2)🌟(slowUpdate)Where stories live. Discover now