Dengusan kasar kedengaran daripada Damien. Tidak sabar dia menanti isterinya masuk kedalam bilik,handphone ditangannya dibelek berkali-kali dengan kasar. Dia marah kepada isterinya itu. Dah pasti isterinya itu sedang menidurkan anak kembarnya.Tidak dia sangka kalau isterinya ada terjumpa dengan lelaki lain dibelakang dia dengan diam ! Gambar tersebut sampai kepadanya daripada pengirim tiada bernombor, entah siapa yang baik hati mengirim gambar isterinya yang sedang berborak rancak dengan lelaki yang dia kenal juga.
Damien berdiri di balkolni,cuba untuk menenangkan diri dia sendiri sebelum berbincang dengan Alexia nanti. Kemudian telinga dia mendengar pintu tertutup,pasti Alex !
“ Awal balik..”. Perli Alexia yang sengaja melihat Damien didepan dia dengan muka tak puas hati.
“Siang tadi kau ada pergi mana-mana?”. Soal Damien agak kasar hingga menyentakkan Alex depan dia.
“ Pergi hantar dan ambil anaklah. Apalagi...”. Sahut Alex ringkas macam selalu. Malas kalau dah nak bergaduh dengan Damien.
Damien mendengus kasar depan Alexia lalu menujukan skrin handphonenya yang memaparkan gambar dia dan Gabriel. Melihat punca kemarahan Damien dia pasti husband dia tentu marah teramat. Tapi Alexia try relax saja, selama ini asyik dia saja yang marah dan menunjukan ketidakpuasan hati pada suaminya. Ini, Damien pula marah.
“ itukan Gabriel, kawan sekerja saya dulu. Kenapa? Ouh...you upah orang ikut sayakah? You don't trust your wife anymore? ”. teka Alexia tidak mahu mengaku kalah kepada kemarahan Damien.
Handphone dia tadi dibalingnya kepada dinding dengan tetiba saja hingga memeranjatkan Alexia depan dia. Perasaan marahnya menguasai diri dia sudah, melihat wajah tenang Alexia menjawap soalanya cukup mencabar title dia sebagai seorang suami.
“ Ohh sekarang kau dah pandai keluar sembunyi dan jumpa dia?! You two scandalous already?! Cheating behind my back Audrey?! Itukah kau buat selama ini,jumpa dia dengan alasan hantar dan ambil anak?! Jangan bodohkan saya,Alexia Audrey ! ”. Suara Damien dah meninggi depan Alexia yang tenang saja hadapi kemarahan dia yang meluap-luap.
“ Hei Damien Ricks ! Kalau saya mau curang dengan kau, saya tak ingin pun akan tunggu kau dulu ! Kau tuduh saya curang dah kenapa?! Kau tu yang curang dan berfoya-foya dengan Miss Rae, kau ingat saya tak taukah?! I'm the one who should angry with you but no you still didn't understood what i have said before ! ”.
“ Shut up Alex! Saya bercakap tentang hal kau dngan lelaki ini bukan hal saya ! Dah tau diri itu mengandung kenapa still nak jumpa dengan lelaki lain?! Because you miss him so damn that why you go meet him?! And then what trying to raid of me and go run away with him?! Sedarlah Alex! ”. Kali ini Damien sengaja meninggi suara kepada Alexia dengan sengaja pada hujung bicaranya. Hatinya cukup merasa panas dan sakit hati.
Panggg!! Satu tamparan padu hinggap pada pipi dia oleh Alexia yang sudah mengalirkan air mata depan dia, baru dia terdiam. Alexia sudah mengigil badan dia menahan geram dan marah pada Damien. Bukan maksud dia mau sampai tangan kepada suaminya tapi hatinya dah tidak tertahan asyik bersedih saja tentang masalah hubungan mereka berdua.
“ How could you Damien. Saya ini isteri kau sedang hamilkan anak kau ! Kenapa boleh lagi kau tuduh saya curang dngan lelaki lain? Semuanya sebab kau,Damien. Mata kau buta sudah sampai tidak nampak apa didepan kau? Kalau kau dah tau isteri kau hamil kau buat lagi hal begini depan saya dan tuduh saya macam-macam,kau ingat saya ini apa?! Kau dah lupa betapa saya terseksa tunggu kau sebelum ini?! Easy like that you said I'm cheating on you?.. ”.
YOU ARE READING
🌷LOVE ME AGAIN ,PLEASE? ( SEASON 2)🌟(slowUpdate)
RomanceDamien dan Alexia sudah menjadi suami isteri atas dasar cinta. Permulaan hidup mereka berdua bahagia , ditambah lagi akan mempunyai anak dan lengakaplah keluarga mereka menjadi One Big Family. Namun dalam indah suasana alam perkahwinan mereka diuji...