Smoliarsky deň Jamesa Pottera

525 17 6
                                    


James Potter v to ráno vstal zlou nohou z postele. A to zanechalo následky. Keď sa chcel vymotať z periny,zamotal sa omylom ešte viac a tresol na zem ako hnilá hruška. 

" Merlinove gate" zanadával a odtackal sa do kúpeľne. Opláchol si tvár studenou vodou a popri tom sa celý oblial. Začal si umývať zuby a pasta mu kvacla na pyžamo. Vlasy mal v to ráno ešte strapatejšie ako obyčajne. Keď sa obliekal odtrhol na košeli tri gombíky a nemohol nájsť dve rovnaké ponožky. Kravatu radčej ani neviazal a vybehol z izby.

Kráčal na raňajky a vydel ako sa k nemu blíži Evansová s kamarátkami.

"Horšie to už byť nemôže"  pomyslel si James a kráčal k nej. " Krásne dobré ráno dámy " zahlaholil a žiarivo sa usmial " Ako sme sa vyspali? Á Evansová, pôjdeš..." PRÁSK 

James ani nestihol dokončiť pozvanie na rande a už mu pristála facka na líci. 

"To bolo za čo?" 

"Za ten -darček- čo si mi včera nechal na stole. Celú noc vyspevoval zamilované pesničky,nedalo sa ho utíšiť" odpovedala nazúrená Lily " a nie, nepôjdem s tebou na rande, ani do Rokvillu ani nikam inam" a odkráčala so svojou bandou na raňajky. "Ale ja som ti nič neposlal" zakričal za ňou James ale ona už bola ďaleko.

"Fajn, na raňajky asi nepôjdem, iba by som sa strápnil" pomyslel si James a kráčal na vyučovanie. Celý deň bol akosi mimo. Na OPČM po ceste k tabuli zakopol a vytiahol sa aký bol dlhý na zem. Keby sa to stalo inokedy,vedel by  z toho spraviť žart ale dnes akosi nevedel prísť na nič vtipné. A navyše udrel si ruku a dosť to bolelo. Na transfigurácií mu spolužiačka z Chrabromilu vyliala na domácu Amortenciu,ktorú mu chcela postrčiť a úplne mu zmáčala úlohu. Keď chcel použiť Reparo pergamen mu vybuchol a tak dostal od McGonnagalky trest. Na veštení spadol z rebríka. 

" Elixíry. Tam sa asi oblejem nejakou gebuzinou alebo nechám rovno vybuchnúť celý Rokfort" premýšlal James a šuchtal sa na Elixíry. 

"Vraj máme robiť niečo vo dvojici. Typujem,že dostanem Artura Smitha"  Len pre info: Artur bol najväčšie poleno z triedy.Na Elixíroch mu pravidelne vybuchoval kotlík.

Niežeby chrabromilský kapitán sedával sám. Veď mal partiu Záškodníkov. Ale bolo pár dní po splne a Remus bol celkom slušne dobitý. A kedže ležal v Nemocničnom krídle a Siriusa nemal kto krotiť, dal si s Petrom súťaž kto zje viac melasových koláčikov. Súťaž vyhral suverénne Peter a Sirius sa porúčal do Nemocničného krídla. Keď sa vrátil James z tréningu a našiel na zemi zeleného Petra, odlevitoval ho tam tiež. Pustiť ich mali až zajtra.  Sirius teda balil dve piatačky s nádchou, Remus spal ako zabitý, Peter rozmýšľal čo zje ako prvé keď ho pustia a James mal deň pes.

"Pán Potter a slečna Evansová" James vyvalil oči. To sa mu nestalo ani v ten najlepší deň. Bol v dvojici s Lily. Ale dnes má smolu celý deň, určite sa to pokašle. Ostatní sa pomali presúvali k svojej dvojici a James prišiel k Lily. 

"Predtým ako niečo povieš, Lily, vypočuj ma " začal James a ruka mu na počudovanie nevyletela do vlasov. Ani nemal frajerský úškrn. Bol celkom -normálny- . " Viem, že so mnou nechceš byť. Viem, že som na Elixíry drevo a dnes mám deň pes takže je tu ešte väčšia pravdepodobnosť,že niečo mi vybuchne. Ty si v Elixiroch skvelá. Takže, hovor čo mám robiť a ja to spravím. A ospravedlňujem sa za ten -darček- ale ja v tom prsty nemám. Naozaj. To nebolo odo mňa. " Dokončil smutne James a otvoril učebnicu na správnej strane. 

Celú hodinu pracoval bez chuti. Lily mu hovorila čo má robiť a bolo jej ho ľúto. Bol naozaj bez duše. Navyše,správal sa celkom normálne. A povedal jej Lily. Znelo to oveľa lepšie ako -Evansová-

Rozhodla sa,že mu vráti dobrú náladu. Jamesove žarty chýbali všetkým. 

"Počuj James" začala odhodlane Lily. " Si dnes akýsi bez nálady. Preto ťa pozývam na moju kulinársku špecialitu. Možno že rokfortskí škriatkovia a tvoja mama vedia super variť ale toto je moje umenie. Navyše ti to dlžím za tú facku. Príjmaš ponuku?" 

James sa na ňu ohromene zahľadel. Potom skúmavo.Úplne ho to odrovnalo. No vtom sa mu opäť vrátila farba do tváre a chabo sa usmial. " Tak dobre, prijímam"

"Tak teda dnes o tretej pri jazere " usmiala sa Lily " A mimochodom, Lily je krajšie ako Evansová" žmurkla naňho a odišla.  

---------------------------------

James sedel na lavičke a čakal. Nevedel čo sa to s Lily stalo. Alebo možno s ním. Prerušil úvahy a pozrel na prichádzajúcu Lily s batohom.

"Čo to bude?" opýtal sa zvedavo

"Prekvapenie" odpovedala mu a vytiahla z batoha dva prázne zaváraninové poháre s modrým plameňom vo vnútri. Na každý postavila hrnček a do hrnčeka nasypala také malé granulky.            O pár minút do nich nastriekala šľahačku a pozrela na Jamesa " Máš rád kokos,mandle alebo orechy?"   "Kokos, tak ako ty" odpovedal chrabromilčan a nasypala teda do oboch hrnčekov kokos. Jeden mu podala. Štrngli si ako starí pijani a napili sa.

"Lily, udelujem Ti vyznamenanie Zlatej kokosovej čokolády" predniesol vážnym hlasom James a komicky zatlieskal. Dobrá nálada sa mu vrátila rýchlosťou Filchovej mačky. Lily sa rozosmiala a James tiež. Skvelo sa bavili. Keď dopili, James sa pozrel na Lily. 

"Nechcem kaziť toto -stretnutie- ale pôjdeš so mnou..." 

"Áno, James, pôjdem" skočila mu do reči Lily "pôjdem s tebou na to rande"

"Chcel som sa spýtať či mi pôjdeš pomôcť prefarbiť Filchovu mačku na zeleno ale ak chceš,môžme skočiť aj na to rande" odvetil James s nevinným pohľadom a šibalsky sa uškrnul. Lily ho buchla vrecúškom s kokosom po hlave. Obaja sa rozosmiali a vykročili smerom k hradu.

-----------------------------

Večer Sirius nechápavo krútil hlavou. A keďže sa s Remusom stavil, že sa dajú dokopy až nabudúci rok, musel za trest si vyčarovať zelenú bradu a modré fúzy a takto celý týždeň chodiť.

-------------------------------

Tak vidíte, čokoláda pomáha na všetko. Na dobrú náladu,na hľadanie svojej lásky,keď máte deň pes, na zelenú bradu a modré fúzy, na čokolvek. Remus o tom vie svoje :D

Preto treba preventívne jesť čokoládu každý deň. :D

Rokfortské príbehyDonde viven las historias. Descúbrelo ahora