Kapitola V. - Zradca a zlomený

1.1K 82 3
                                    


    Veril som mu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

    Veril som mu...

Hoci je mojím úplným protikladom a ja to prirodzene akceptujem, nedokážem uveriť tomu, čo spravil. Viem, že mi nič nesľúbil, predsa mi to povedal, varoval ma, že je temný a vždy ostane verný svojmu pánovi. No aj tak som hlboko vnútri veril, že kvôli mne zmení strany, že kvôli mne...

Zranil ma, ale aj napriek tomu myslím, že k nemu nikdy nebudem schopný cítiť tú pravú a poriadnu nenávisť, nemôžem, nie keď je mnou, keď je jeho skutočné vnútro časť zo mňa samotného.

To čo k nemu cítim nezomrelo, ani potom čo urobil. Je to nemožné. Nebudem hovoriť, že ho milujem, pretože to nie je pravda, milovať je príliš triviálne a elementárne vyjadrenie toho, čo k nemu cítim. Hovorím si, že je to len ďalší život, v ktorom pochybil a mal by som mu odpustiť, že je zbytočné trápiť sa tým, čo spravil, keď môžeme každú chvíľu zomrieť a narodiť sa v celkom inom prostredí, s inými ľuďmi a v inom príbehu.

Možno tento príbeh nie vôbec dôležitý, nič v ňom...

Mohol by som sa zabiť, alebo nechať zabiť a dúfať v to, že sa opäť narodíme. Tabula rasa, všetko od znova, akoby niekto vzal gumu a skrátka tento život vymazal. No do akého sveta by sme sa opäť narodili? Do sveta, ktorý bude pod nadvládou temných kúzelníkov? Svet, ktorý bude riadiť Voldemort, pretože som ho nezabil, tak ako mi je proroctvom určené?

Dokázal by som stratiť ďalších, na ktorých mi záleží? Už som predsa prišiel o toľkých...

Ani Severusova zrada ma nemôže zastaviť od cieľa, ktorý som si dal, a to, že tohto života sa len tak ľahko nevzdám a budem bojovať, pokým budem vládať.

Možno sme boli na Zem zoslaní práve preto, aby sme sa obetovali pre niečo vyššie. A možno je toto len skúška toho, či si zaslúžime byť spolu – či dokážeme prekonať aj nenávisť a zradu. A na konci bude našim víťazstvom práve opätovné spojenie. Merlin vie, že po ničom netúžim viac... než s ním opäť splynúť a dokázať mu odpustiť...

♖♖♖ 

Boli to celé týždne, ktoré ubehli od Harryho návratu z ošetrovne. Severus sa mu okrem ich spoločných hodín vyhýbal a mimo nich nemal veľmi čas ho vyhľadávať, bol totižto neustále zavretý v riaditeľni, kde sledoval rôzne spomienky na Toma Riddla a udalosti s ním spojené. Spolu s Dumbledorom počas nocí a víkendov hľadal a ničil horcruxy, čo ho už nejeden raz priviedlo späť k madam Pomfreyovej a nie len jeho, dokonca i mocnému Albusa Dumbledora, ktorý sa zdal zo dňa na deň umorenejší a starší.

„...diadém, medailón a ten odporný had... povedzme, že diadém a medailón nejako zoženieme, tak ako aj predošlé nezohnateľné horcruxy, ale ako sa pre Merlina dostaneme k Nagini?" Zelené oči vzhliadli na oproti sediaceho riaditeľa Rokfortu, ktorý si do čaju pridával už piatu kocku cukru.

Duše na ceste (Snarry; Harry Potter, SK) ✓Where stories live. Discover now