•Maya's POV•
"Maya!!!" Jill rende me kamer in.
"Wat?!" ik rolde speels met me ogen.
"Ik heb tickets voor het Why Don't We concert en mam zei dat jij mee moet!"
"Dat meen je niet! Moet ik echt mee naar een of andere boyband die ik niet ken?!" Jill is me tweelingzus en ze houd van boybands en nu moet ik mee naar een concert van jongens die ik niet eens ken.
"Het is 28 Juli, zie dat je klaar bent!" ze ging me kamer weer uit. We zijn misschien wel tweelingzussen maar van karakter zijn we 2 verschillende personen, gelukkig.•28 Juli•
Ik doe een zwarte gescheurde broek aan met een gestreept shirt met daaronder me zwarte Nikes. Ik doe me haar in een staart en doe wat make-up op.
"Oh nee! Dat doe je toch niet aan voor het concert?!" Jill stond nu samen met mij in de badkamer. "Wat moet ik anders aan?" Jill rende weg en kwam terug met een Why Don't We shirt.
"Dit moet je aan. Dan hoor je erbij!" ze liep terug de kamer uit. Ik legde het shirt op me bed en keek ernaar. Een doodnormaal zwart shirt met een wit logo van de band erop. Ik had het niet beter kunnen verzinnen, wel dus.
Ik doe het shirt aan en neem me telefoon. "Kom op, een beetje sneller! Anders komen we te laat!" riep Jill. "Het is nog maar 3uur het concert begint pas om 5" ik keek op me gsm.
"Kom gewoon!" riep ze gestrest. Ik stapte de auto in, Jill had de liedjes de hele tijd opstaan. Ik werd er gek van hoe ze, probeerde, mee te zingen, eerder het geluid van een stervende kat.•Op het concert•
We waren er eindelijk. Ik ging de auto uit en zie een lange rij met gillende meisjes staan. Ugh, ik weet nu al dat ik hoofdpijn ga krijgen. We staan in de rij toen we eindelijk binnen mogen. Jill trekt me mee naar voor aan het podium. Toen de jongens op kwamen schreeuwde alle meisjes nog harder.
Een van de jongens zag me staan en keek de hele tijd naar me. Dit was best raar en awkward, ik keek snel weg naar de andere jongens op het podium. 1 heeft een heleboel krullen een andere heeft blond haar dan heb je nog een met een best schattige lach en nog een hele grote met een Adidas hoodie.
Na het concert namen we even een pauze en daarna begonnen ze aan de meet-and-greet, want natuurlijk heeft Jill mam zo ver gekregen om daarvoor ook een ticket te kopen.
Het was eindelijk aan ons we kregen van ieder een knuffel en daarna gingen we met hun op de foto. De jongen die naar me keek was weer aan het staren en kwam bij de foto naast me staan.
Hij is raar en het staren is best wel eng.
"Ik ben Zach" zei hij. "Maya" zei ik terug. "Mooie naam" hij begon te blozen. "Dank je" probeerde hij me nu te fixen?!?!•Zach's POV•
Het concert was begonnen, we gingen het podium op en begonnen meteen met 'On my way' te zingen. Na het liedje viel mijn blik op een meisje vooraan, ze leek niet echt blij maar ze is wel mooi. Ze keek me terug aan en daarna weer weg. Jack haalde me uit me gedachten en daarna zongen we de andere liedjes. Na het concert hadden we een pauze, ik keek op me telefoon, veel meldingen van fans die hier ook zijn. Maar geen enkele is van haar of toch wel ik zag een melding en klikte erop. Ik keek naar de foto en zag haar, 2 keer?!? Waarschijnlijk een tweeling.
"Jo Zach! Kom we moeten de meeting doen!" hoorde ik op de achtergrond, ik gaf geen kick omdat ik te ver in me gedachten zat. "Zach? Zach? Gaat het? Zach wakker worden!" riep Jonah, die voor me staat. "Huh? Wat?"
"We hebben de meeting nu, kom" we gingen naar de meeting, fan per fan kwam naar ons en nam een foto.
Het duurde nu al 40minuten en nog steeds heb ik haar nog niet gezien, heeft ze wel een kaartje voor de meeting? Ik hoop het....
Eindelijk! Ik zag ze samen met haar zus onze richting uitkomen. We geven hun een knuffel en daarna namen we een foto. "Ik ben Zach" zei ik tegen haar. "Maya"
"Mooie naam" ik voelde me rood worden.
"Dank je" en ze liep weg.
"Ai, Zach! Het is mislukt" lachte Daniel. "Wat bedoel je?" vroeg ik.
"Je hebt haar niet kunnen fixen" hij lachte nog harder. "Valt het op?"
"Alleen als ik naar je keek" hij bleef lachen. Fijn, nu denkt ze zeker dat ik een weirdo ben. "Ben je ook" zei Corbyn. "Zei ik dat luidop?!?" ik was geschrokken. "Ja dat heb ik gehoord ja" hij gaf me een klein klopje op me schouder.
We namen foto's met de laatste fans en daarna hadden we weer even pauze.
Nu was het tijd voor de after party. Eben had wat muziek opgezet en ging, zoals anders, live op instagram. Ik sprong het podium af en zocht naar Maya, in de hoop dat ze er is. Ik ging de hele zaal af maar vond haar niet. Ik nam wat drinken en ging langs de kant zitten. "Mag ik erbij komen weirdo?"
Ik keek op en zag Maya. "Heb jij het ook gehoord?" ze zette zich op de stoel naast me. "Corbyn? Denk ik, zei het tegen me" en ze wees naar hem. "Sorry, ik wou niet dat je dacht dat ik een of andere jongen ben dat iedereen probeerde te fixen. Zo ben ik niet!"
"Het is niets, dat was het minst erge van heel dit concert" ze zuchtte. "Wat bedoel je?"
"Me zus heeft me hier naartoe gesleurd, ik kende jullie niet voor dit concert. Ik haat eigenlijk boybands" vertelde ze. "Auw, dat doet pijn! Wij zijn niet zoals andere boybands hoor" ze lachte en het is schattig. We hebben nog wat gepraat maar toen moest ze weg, ik heb niet eens haar nummer gevraagd, hoe dom kan ik zijn!•Maya's POV•
Ik neem me skateboard en me tas. Ik ga naar de starbucks en wacht in de rij.
Eindelijk is het aan mij en kan ik bestellen. Ik doe me bestelling en wacht erop. "Maya?!" hoorde ik iemand achter me. Ik draaide me om en zag een jongen. "Euhm... Ken ik je?!?" vroeg ik.
"Ben je serieus? Ik ben het! Zach, Zach Herron... Van het concert een maand geleden" zei hij. "Zach?! Wauw, wat leuk je weer te zien! Wat doe jij hier?" Ik was blij hem te zien want eigenlijk vond ik het best leuk toen met de after party. Ik kreeg me drinken en Zach bestelde ook wat. Toen hij zijn drinken had gingen we naar buiten. We liepen door de straten en praten wat.
"Ik ben je nooit vergeten! Ik had het zo leuk met je die avond" ik voelde me rood worden. "Sorry dat ik jou was vergeten, maar ik beloof het je het zal niet meer gebeuren!" lachte ik. "Oké, mag ik dan misschien je nummer?" vroeg hij. Hij gaf me zijn mobieltje en ik gaf het mijne aan hem.
Ik kreeg hem terug en zag dat Zach zich zo in me mobieltje zette: Zach💕☺️
Ik keek hem verbaasd aan. "Wat? Gewoon als vrienden" zei hij lachend. "Besef nu dat je jezelf in de friendzone hebt gezet" ik lachte zo hard dat iedereen raar naar me keek. "Damn, ik ben zo dom" zei hij. "Ja dat ben je" ik ging met me hand door zijn haar heen en liep weg. "HEY!KOM TERUG!DIE KRIJG JE TERUG!!!" Hij rende achter me aan tot dat ik in een doodlopend steegje inrende. "Nu heb ik je!" hij ging met zijn hand door mijn haar, nu hadden we allebei 'messy hair'.
Ik keek naar hem en hij naar mij. Hij duwde me zachtjes tegen de muur en kwam dichter naar me toe...
JE LEEST
Don't worry I'm on my way {DUTCH}
FanfictionMaya moet mee met haar zus naar een concert van Why Don't We. Ze kende de band niet echt. Op het concert zit 1 van de jongen de hele tijd naar Maya te staren. Ze leren elkaar kennen maar na het concert zien ze elkaar een lange tijd niet...