Di pagi hari yg indah ...
" Hyo pergi siap siap skrg . Pakai lawa lawa tau sebab jap lagi bakal menantu omma sampai " kata Puan Song sambil tersenyum .
" Si jimin tu nak datang ?! " keluh Jihyo .
Jihyo bergegas ke bilik nya dan memilih pakaian yg sesuai untuknya .
" Baju mane eh nak pakai ni . Argh lantak lah baju mane pun . Aku pakai ape pun nampak lawa jugak "
Keluarga Park sudah sampai lalu duduk di ruang tamu . Puan Song bergegas ke bilik Jihyo untuk memberitahu bahawa keluarga bakal suami nya dah sampai .
" Hyo , cepat sikit . Bakal suami Hyo dah sampai tu " kata Puan Song .
" Ye omma jap lagi Hyo turun " balas Jihyo dengan malas .
" kenape jantung aku berdegup laju ni . Okey Hyo relaks . Tarik nafas hembus fuhh . Harap2 berjalan dengan lancar "
Jihyo pun turun tangga dengan berhati hati sambil membetulkan spek petak nya itu . Tiba tiba Jihyo ternampak namja yg tengking dia hari tu kat mall sebab langgar yeoja nya . Terkejut beruk Jihyo . Jantung Jihyo mula berdegup sangat laju . Dia takut untuk turun .
" Tu ke bakal suami aku ?! Biar betul ?! Bukan ke dia dah ade awek ? " keliru Jihyo .
Puan Song yg ternampak Jihyo berdiri di tangga dan tidak bergerak lalu Puan Song memanggil Jihyo untuk turun ke bawah .
" Hyo turun cepat . Buat ape tercegat kat tangga tu " jerit Puan Song .
Jihyo pun turun dengan pakaian dress kesayangan nya itu .
" Macam pernah nampak yeoja ni tapi kat mane eh ? Btw nerd nye yeoja ni dengan spek besar dia tu . Eei bukan taste aku ni . Appa omma , Jimin taknak kahwin ngan yeoja ni . Buruk nye " kata Jimin dalam hati .
" Kami dah bersetuju nak kahwinkan korang lusa " kata Encik Park .
" Mwo ?! lusa ?! Cepat sangat tu " rungut Jihyo sambil memandang appa dan omma nya .
" lagi cepat lagi bagus " balas Puan Song dengan muka ceria nya .
" Semua persiapan dah selesai . Baju pengantin pun dah booking . So , semua nya beres tunggu nak kahwin je " kata Puan Park .
S K I P . . .
Hari perkahwinan Jihyo dan Jimin
Jihyo dan Jimin berdiri menghadap satu sama lain dan di sebelah mereka pula ada seorang paderi ." Park Ji Min , adakah awak sudi untuk menjadi suami kepada Song Ji Hyo ? " tanya paderi tersebut .
" Sudi "
" Song Ji Hyo , adakah awak sudi untuk menjadi isteri kepada Park Ji Min ? "
" Saya sudi "
" Sekarang kamu berdua boleh cium sekarang "
" Jimin menarik badan Jihyo dan cupp~ . Bibir Jihyo di cium oleh Jimin "
Tetamu dalam majlis tersebut bertepuk tangan dengan gemuruh . Lagi2 kedua2 keluarga tersebut yg sangat gembira melihat anak anak nya sudah sah berkahwin "
Selesai sahaje majlis perkahwinan Jihyo ngan Jimin . Diorang pulang ke rumah appa dan omma Jihyo .
" Korang mesti penat kan . Haa pergi rehat kat bilik atas " kata Puan Song .
" Nae " balas Jihyo sepatah .
Jimin dan Jihyo naik ke bilik . Diorang tak bercakap sesama sendiri dari pagi tadi sampai sekarang kerana diorang rasa kekok . Biasa lah langsung tak kenal . Jimin hanya menjeling ke arah Jihyo .
Tiba tiba , Jimin bersuara ...
" Kau mandi dulu ke aku mandi dulu " tanya Jimin dan menjeling ke arah Jihyo .
" Saya dulu " balas Jihyo ringkas .
Lalu Jihyo mengambil tuala dan masuk ke bilik air sementara itu Jimin tengah baring di atas katil sambil bermain telefon nya .
45 minit kemudian ...
" Woi pompuan , kau mandi ke kau tido dalam bilik air tu " jerit Jimin dengan kuat .
Jihyo sebenarnya sudah lama siap mandi . Tapi sebelum mandi tadi dia lupa ambil pakaian dia supaya dia boleh salin terus dalam bilik air . Jihyo malu nak keluar dengan hanya tuala mandi je menyelubungi tubuhnya .
Lepas Jihyo terdengar suara Jimin yg kuat itu . Terus Jihyo keluar sebab takut Jimin mengamuk .
" Kau nak goda aku ke ape " Jimin yg sedang memerhati Jihyo atas bawah .
Muka Jihyo terus merah dan cepat cepat ke bilik pakaian yg berada di dalam bilik itu .
S K I P . . .
Lepas diorang siap mandi dan salin pakaian . Diorang turun ke bawah untuk dinner .
Semasa di meja makan ...
" Hyo ngan Jimin jap lagi packing pakaian korang dan boleh pindah ke rumah baru korang pagi esok " kata Encik Song .
" Mwo ?!! Rumah baru ?! " balas Jihyo dan Jimin dengan terkejut .
__________________________________________Bersambung ...
Sorry kalau tak best .
Jangan lupa vote tau .
YOU ARE READING
Painful Marriage [ SJH + PJM ]
RomanceApabila seorang gadis nerd terpaksa kahwin dengan seorang kaki perempuan . Gadis nerd tersebut berusaha untuk memikat suami playboy nya itu dengan pelbagai cara dan apakah hasil nya ? Adakah suami playboy nya itu akan terpikat dengannya dan tinggal...