Yoojung telah sampai di rumahnya..
Yoojung: Terima kasih makcik. Bye Eunji.
Yoojung melangkah ke rumahnya. Tiba² ada bunyi dalam rumahnya.. Pintu rumahnya pun terbuka. Aih? Bukannya tiada orang lain kah di rumah selain halmeoni dengan Yoojung?
Yoojung beranikan diri masuk dengan senyap. Dia mendapati bunyi itu datng daripada dapur. Dia tidak mahu bersuara, takut-takut kena pukul ke tiba². (Dah jadi bahasa campur² dah) Dia pun mengintip senyap².
Ada dua orang lelaki berkulit gelap di situ. Salah seorang daripada mereka macam rasa ada orang ketiga selain dorang berdua. Dia cuba melihat belakang. Yoojung segera menarik dirinya ke dinding(Hunny pun tak tau istilah apa tu). Salah seorang tu beranikan diri mendekati pintu dapur...
(Dah macam karangan dah. Baik straight to the point jelah) Seorang tu pun ternampak Yoojung di tepi pintu. Nasib rambut Yoojung pendek, kalau tak dah berlari tinggalkan rumah tu. Oh ya, siapa lelaki dua orang ni ya?
Yoojung: Nuguya?!*jadi tak sopan pada orang yang lebih tua kerana terlalu takut*
Seorang: Kami ni technician yang nak baiki paip kat dapur ni.
Tukang 2: Iya dek. Kami datang tadi pun rumah dah kosong. Tapi pintu terbuka, jadi kami masuklah.
Yoojung: Macam mana kamu tahu rumah ni yang call korang?
Dengan sekelip mata, 'seorang' menjadi 'Tukang 1'.
Tukang 1: Alah, nampak nombor rumah dengan dapur banjir dah taulah.
Yoojung: Oh,ok. Jesonghamida sebab berkasar tadi.
Tukang 1: Takpelah. Kami sambung kerja dulu.
Yoojung: Ne. Gamsahapnida..
Yoojung pun pergi ke ruang tamu untuk menunggu proses pembaikian selesai.. Sementara tu, dia pasang TV untuk hilangkan bosan.. dia buka channel 435 iaitu saluran TVn Movies, dan movie yang sedang main itu adalah movie favourite Yoojung, "Signal".
35 minit kemudian..
Tukang-tukang 2 orang itu pun selesai dan beredar dari rumah Yoojung.. Yoojung pun mengunci pintu lalu pergi bersihkan diri dan tidur.
Esok..[6:05a.m.]
KRINGGG!!! Jam loceng Yoojung berbunyi. Pastu, Yoojung bangun dari tidur dan bersiap cepat pakai uniform sekolah dan bergerak dari rumah..(faham²lah ayat ni.. hehhe bahasa Hunny tak baik sangat)
Hospital..
Tok tok tok!
Yoojung: Halmeoni, Yoojung datang ni..
Halmeoni: Oh, cucu halmeoni.. dah kemas rumah?
Yoojung: Sudah. Dapur pun dah dibaiki dan kering sepenuhnya.
Halmeoni: (Halmeoni cuma bersama kamu untuk kali terakhir ni..)
Tiba-tiba setitis air mata jatuh dari mata halmeoni..
Yoojung: Halmeoni?
Halmeoni: Halmeoni sayang kamu. Dah, pergilah ke sekolah. Nanti kamu lambat. Hospital ni jauh dari sekolah.
YOU ARE READING
Secret Fans 9 (S.F.9)
FanfictionChoi Yoojung ada seorang crush, iaitu Kang Chan Hee. Suatu hari Yoojung mendapat surat daripada secret fan dia dan suspek yang disyaki secret fan itu ada 8 orang. Siapakah yang ke sembilan? Siapa yang sebenarnya secret fan itu? Tapi kisah ini ditamb...