Hari pengumuman pemenang pertandingan kelas PALING Ceria..
Di dataran perhimpunan atau dataran ilmu..
Semua kelas menantikan kemenangan mereka.
Tempat ketiga sudah diumumkan.. tempat kedua pun.. dan tempat pertama juga sudah..
Youngbin: What the hell? Kita takde menang?
Dawon: Tapi kelas Teacher Wook menang pun. Ini keputusan yang tak adil!
Cikgu:Baiklah, dipersilakan penganjur untuk memberi ucapan..
Umji: Wuish,orang kaya penganjur ni..
SinB: Patutlah hadiah lumayan..
Yoojung: (Kenapa kelas Lisa dgn Eunji boleh menang?)
Skip..
Waktu pulang..
Lisa: Yoojung! Wei, napa badmood ni?
Yoojung: Next week korang dah takde~ Korang pergi melancong!
Eunji: Alaa, seminggu lebih je. Bukan lama. Pandai²lah cari kawan untuk berteman.
Yoojung: Tapi, aku takde kawan selain korang!
Lisa: Yah,classmate kau kan ada.
Yoojung: Dorang tu? Ih, taknaklah. Tak biasa.
Eunji: gwenchana..Lepas balik nanti, aku bagi kau banyak² hadiah! Alolo, seminggu lebih je kami pergi..
Yoojung: Untungla, menang.. Hmm
Skip..(esok, jumaat)
Cikgu Woohee: Ok,class.. ingat tak pasal kerja folio sejarah yang cikgu cakap hari Isnin lalu?
Semua: Ingat..
C.Woohee: Saya nak kamu buat secara berpasangan supaya cepat sikit kamu siap. By next week, cikgu nak semua siap. Hari Khamis. Baiklah, sila ambil nombor di sini. Siapa dapat nombor yg sama, berpasangan.
Semua pelajar pun mengambil nombor dan jumpa pasangan setugas mereka..
C.Woohee: Okay, ada 8 pasangan. Now, duduk bersama mengikut nombor. Meja Yoojung dengan Dawon untuk nombor satu. Meja Umji dengan SinB untuk nombor 2.......bla...bla...bla...gerak sekarang.
Yoojung:(Adui, sapelah partner aku?)
Yoojung dapat nombor 3 jadi dia pun bergerak ke tempat Hwiyoung dan Zuho. Dia duduk di tempat Zuho. Tiba², partner itu dtg dan duduk di sebelahnya.
Yoojung melihat wajah partner itu dan... sudah tentu, Chani lah orangnya..
Yoojung jadi tak tentu arah, sampai apa cikgu cakap pun tak boleh nak fokus. Yang dia dengar, cikgu cakap "Kamu mesti hantar minggu depan" je..
Skip.. hujung minggu di rumah..
Eunwoo: Yoojung-i. Termenung apa tu?
Yoojung: Takdelah..hehe. tengah fikir cara nak buat kerja yg cikgu bagi.
Eunwoo:Ohhh.. Eh, Jung-ie, musim sejuk dah datang ni.. Tadi kat luar terasa sejuk sangat.
Yoojung: Oh, iyaka?
Eunwoo: Ye, jadi kalau keluar, pakai pakaian yg tebal ye.
Yoojung: Ne, abang!
Skip..Sekolah..Isnin..
Waktu rehat..
Yoojung: Aish, harini rehat sendiri.. sunyilah..
Rowoon: Ah, sunyi ke?
Yoojung: Eh? Em,ne. Kawan takde.
Rowoon: Kalau camtu, jomla rehat sama².
Yoojung: Jinjja? Dengan kawan kau?
Rowoon: Em, only two of us?
Yoojung: Ou? (Biarlah, asalkan dapat teman rehat bersama..) Em, Rowoon. Yang folio tuu, saya tak dgr dgn jelaslah apa yang cikgu cakap. Macam mana buat ya?
Rowoon: Hm? Meh sini aku ajar.. Jom.
Skip..Khamis..
C.WooHee: Partner 1, mana kerja kamu?
Hwiyoung:*hantar folio di meja guru*Ini dia cikgu.
C.Woohee:*periksa folio 1* Hm, kerja yang bagus. Next................Next
Yoojung hmpir berdiri untuk menghantar folio, tapi Chani lebih laju.
C.Woohee: Hmm, kerja kemas, kreatif dan bagus sekali. Next..
Yoojung:(Wait, what? Dia buat folio sendri tanpa aku?)
Skip..(rehat)
Keluar kelas..
Yoojung cuba mengejar Chani untuk tanya pasal folio tu. Tapi Chani hanya terus berjalan....
Tak rasa ke part ni macam terlalu pendek?
___________________________
O sole mio~~ Oh yayayaya~~
Hey, Boney! Lama tak jumpa..kali ni Hunny ada masa sikit untuk sambung cerita ni. Tapi mulai sekarang, saya cuma buat cerita secara spontan je.. sebab rangka cerita ni dah hilang T^T.. Hunny dah terlupa jalan cerita yg sebenar.. Tapi siapa yang setia membaca, Thank you so much.. love you all
YOU ARE READING
Secret Fans 9 (S.F.9)
Fiksi PenggemarChoi Yoojung ada seorang crush, iaitu Kang Chan Hee. Suatu hari Yoojung mendapat surat daripada secret fan dia dan suspek yang disyaki secret fan itu ada 8 orang. Siapakah yang ke sembilan? Siapa yang sebenarnya secret fan itu? Tapi kisah ini ditamb...