Di sekolah..(esok)
Yerin: Yoojung, hai. Awal datang..
Yoojung: Ne.
Rowoon: Yerin, ikut aku jap.
Yerin: Wae?
Yoojung buat-buat tak nampak apa yang Rowoon buat.
....
Rooftop..
Yerin: Nape kau bawa aku ke sini?*risau*
Rowoon: Tinggalkan Chani.
Yerin: Apa? Anio, dia cuma kawan akulah. Bukan lebih dari tu.
Rowoon: Jadi, tinggalkan dia. Lepaskan dia.
Yerin: Tapi kenapa?
Rowoon: (Aku terpaksa...) Aku nak dengan kau.
Yerin: (Wtf?!)
Rowoon: Kau terima? (Ah, sorry Yerin! Aku terpaksa buat camni supaya Yoojung dapat Chani.) Jebal..
Yerin tak tau apa nak jawab..
...
Yoojung: Bosannya.. Mana Eunji dengan Lisa?
Yoojung pun berjalan keluar kelas. Tiba² mata kabur datang lagi..
Yoojung: Aigoo..
Dia tak nampak jalan, dia hanya cuba mengelak bayang² di hadapannya. Tiba² dia terlanggar dada seorang lelaki. Yoojung terberhenti. Mata kabur tu hilang~~
Yoojung dongak untuk tengok wajah lelaki itu.. Alangkah terkejutnya bila nampak Chani.. mata mereka bertentangan selama 3 saat.(lama tu 3 saat)
Yoojung perlu sedar, itu sekolah..Jadi dia pun terus menggeleng² kepalanya dan terus pergi dari situ. Chani? Dia terpaku je kat situ. Terkejut sangat kot.
Skip.. di kelas..
Yoojung: Dawonie..
Dawon: Ye, yoojungnie..
Yoojung: Heish.. Ade kalkulator tak?
Dawon: Tah, aku pinjam Chani punya je. Ambillah dengan dia.
Yoojung: Hehe, kau ambilkanlah..
Dawon: Kau jelah. Aku sebok mengira ni.
Yoojung nampak ke arah Chani. Chani pula tengok arah Yoojung. Muka dia serious sangat.. Yoojung cepat² alihkan pandangan dia..
Yoojung nampak Hwiyoung yang hanya duduk diam.
Yoojung: Hwi-Hwi-Hwi....Young!
Hwiyoung: Huh?! *Air matanya keluar tiba²* Yoojung yah! *ketempat Yoojung pastu peluk dia* Kau layan aku juga akhirnya! Aku ingat kau dah tak layan akuu!!
Satu kelas memerhati termasuk Chani dan Rowoon..Cikgu? Dah stengah jam tak masuk kelas..
Yoojung: Ye, ye.*gosok belakang Hwiyoung* Aku kan kawan kau..
Hwiyoung: Kau terima aku jadi kawan?
Yoojung:Ye...heheh..(Yang penting kau ambikkan aku calculator.. Hehe, duduk dulu rilek²..)
...5 minit kemudian..
Yoojung:(Dah tiba masanya..)Hwiyoung?
Hwiyoung:Ye sahabatku?
Yoojung: Ade calculator?
Hwiyoung: Takde. Tapi Chani ada bawa.
Yoojung: Hehehe................. Pinjam dekat dia. Jangan cakap aku yg nak, cakap Dawon yang nak pakai.
Hwiyoung: Oh, ok.
Dawon: Kau jual nama aku ye..
Yoojung: Yang penting aku dapat calculator.
Dawon: HEhehe, dah kau menipu guna nama aku, calculator tu kita mesti kongsi.
Yoojung: Arh, yelah.
Hwiyoung: Yoojung~ nah.
Yoojung: Thank you.(Yeay! Dapat juga calculator si Chani...)
Dawon: Wei, apa kau renung² calculator tu? Kalau taknak guna, bagi aku ah.
Yoojung: Sabarlah.nak guna dah ni.(Hihi, bersihnya calculator dia. Tak macam aku punya..)
___________________________
Ah, korang.. Part yang seterusnya adalah part final.. so, please teruskan membaca.. Vote.. dan Comment...
Thank you, semua.. love you!
YOU ARE READING
Secret Fans 9 (S.F.9)
FanficChoi Yoojung ada seorang crush, iaitu Kang Chan Hee. Suatu hari Yoojung mendapat surat daripada secret fan dia dan suspek yang disyaki secret fan itu ada 8 orang. Siapakah yang ke sembilan? Siapa yang sebenarnya secret fan itu? Tapi kisah ini ditamb...