21.Logo

119 5 1
                                    

Wiele najsławniejszych logotypów są bardzo proste. Składają się one głównie z przykładów tekstowych. Takie proste, ładne logo możemy stworzyć i my.  Jak ktoś chce może pobrać sobie nowe gradienty z DeviantArt, albo z linku http://gimp-trutorials.net/files/130-UltimateWeb2-0-Gradients-for-Gimp.zip -> Jeśli wpiszemy ten link w wyszukiwarkę powinno nam się pobrać automatycznie. Gdy się pobierze klikamy Mój komputer -> Dysk lokalny (C:) -> Program Files -> GIMP 2 -> share -> gimp -> 2.0 -> gradients. Tam klikamy na nasz dokument zip. -> gradients i przenosimy gradienty do wcześniej otworzonego folderu gradients. Zamukamy wszystkie foldery i mamy nasze nowe gradienty. Można przejść do pracy.

1.Otwieramy GIMP -> Nowy i wymiary dajemy 300 x 400px.

2.Najważniejsza jest czcionka. Wybierz jaką chcesz, ale żeby pasowała do twojego stylu. Ja użyje czcionki Segoe Ul Bold. Jest to podstawowa czcionka GIMP-a. Gdy mamy już wybraną czcionkę piszemy tekst jaki chcemy.

3.Klikamy na warstwę z tekstem PPM -> Kanał alfa na zaznaczenie

4.Wybieramy nasz gradient i zaznaczamy.

Wybieramy nasz gradient i zaznaczamy

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

5.Duplikujemy warstwę i jeśli zaznaczałeś gradientem z góry do dołu, to teraz zaznaczasz z dołu do góry. Na odwrót robią osoby, które zaznaczyły z dołu do góry. Upewnij się, że duplikowana warstwa jest pod pozostałymi warstwami, ale wyżej niż warstwa z tłem.

6.Tworzymy nową warstwę i nazywamy ją SYMBOL żeby później nam się warstwy nie pomyliły.

7.Na warstwie SYMBOL wybieramy jakiś kolor. Najlepiej taki, aby pasował do naszego gradientu, którego za chwilę znowu użyjemy. Gdy to zrobimy klikamy narzędzie ścieżki i rysujemy nasz symbol. Jak już narysujemy to klikamy rysuj wzdłuż ścieżki i wybieramy grubość pędzla taką jaką chcemy. Ja wybrałam 1.

 Ja wybrałam 1

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

8.Klikamy różdżkę i klikamy nią środek naszego wzoru. Powinien się zaznaczyć, a gdy już zaznaczymy to klikamy zaznaczenie -> powiększ i powiększamy o 2-3px i gumką wymazujemy linię. Jak to zrobimy to klikamy zaznaczenie -> odwróć i wymazujemy pozostałości, a później ponownie zaznaczenie -> odwróć i wybieramy gradientem. Zaznaczenie możemy wyostrzyć albo zmiękczyć. Jak kto woli.

9.Duplikujemy warstwę z symbolem. Zduplikowaną warstwę przenosimy pod warstwę z oryginalnym symbolem i klikamy kanał alfa na zaznaczenie.

10.Przechodzimy na warstwę, która jest na samej górze i klikamy przesunięcie. Przesuwamy warstwę jak chcemy i zmniejszamy warstwę na 27-26.8px.

11.Zaznaczenie -> brak i nasze logo gotowe.

Zaznaczenie -> brak i nasze logo gotowe

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.


Gimp: czyli co i jakOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz