Jeśli chcesz, aby była to tapeta, to najlepiej używać wymiarów 1920 x 1080 lub aktualnej rozdzielczości komputera.
1.Tworzymy nowe CZARNE pole. Na czarnym wychodzi to najlepiej, a zwłaszcza, jak kolor ma być niebieski, czerwony, różowy, żółty, zielony i do tego ładnie nasycony.
2.Tutaj przyda się trochę cierpliwości, ponieważ komputer musi się zastanowić, jak to zrobić, w końcu tutaj to on odwala większą część roboty. Klikamy filtry -> renderowanie -> fraktale -> płomień.
2.1 Klikamy tak długo, aż znajdziemy nasz wymarzony efekt. W starszych wersjach gimpa, będą to chyba kwadraty, a w wersji 2.10 trzeba kliknąć edytuj. Tam wybieramy nasz wzór. Możemy pobawić się wariancją. Ja wybrałam Hiperbole. Gdy wybierzemy to klikamy ok. NIE ZAMYKAMY PIERWSZEGO OKIENKA! ZAMYKAMY TYLKO TO, W KTÓRYM WYBIERALIŚMY WZÓR, CZYLI U MNIE TO PO PRAWEJ STRONIE!
3.Przechodzimy w zakładkę kamera i ustawiamy według naszego uznania. Jeśli ktoś chce takie ustawienia, jakie ja mam, to znajdują się na poniższym zdjęciu.
4. Gdy wszystko się narysuje, to klikamy kolory -> składowe -> mikser kanałów. Tam ustawiamy sobie, tak jak chcemy. Ja wybrałam kolor niebieski. Jakby ktoś też chciał niebieski, to wszystko jest na poniższym zdjęciu.
5. Zapisujemy i gotowe
CZYTASZ
Gimp: czyli co i jak
Non-FictionPoradnik jak robić różne rzeczy w GIMP-ie i jak się w nim odnaleźć. #70 w Poradnik 20.05.2018 #44 w Poradnik 25.06.2018