Sedang mereka semua bergelak ketawa, Suga mendapat panggilan dan mukanya berubah serius.
"Ha Na"
"Waeyo??"
"Jimin kemalangan" hanya dengan dua perkataan itu sudah cukup untuk membuatkan Ha Na terasa hendak pitam. Tangisan Ha Na mulai kedengaran.
"Suga hyung bawalah Ha Na noona jumpa Jimin hyung"
"Ta..ta..tapi a..an..ak noo..na"
"Tak apa, biar V dengan Kook yang jaga"
"Go...go...ma..wo"
Suga segera membawa Ha Na pergi dari kediaman itu. Sementara Jungkook dan V bersama Min Ha dan Ha Jin.
"Min Ha, kita tukar baju ya.... Ahjussi pakai tuxedo, Min Ha pakai gaun nak??" Min Ha pantas sahaja bersetuju manakala Jungkook sedang menukar pakaian Ha Jin dengan pakaian yang Jimin berikan kepadanya sebelum dia datang ke sini. Dia turut memakai tuxedo.
Kemudian mereka bertolak ke sebuah tempat yang sangat cantik.
---------------------------------------------
"Suga oppa, ini bukan jalan ke hospital"
"Kita dah sampai"
"Ini bukan hospital"
"Jimin ada kat dalam"
Pintu kereta dibuka dan Ha Na segera keluar dari kereta dan dia amatlah terkejut melihat Jina di hadapannya.
"Kajja kita pergi tukar baju" Jina mengheret Ha Na ke sebuah bilik dan dia memberikan sebuah gaun labuh berwarna ungu kepada Ha Na.
"Pergi tukar cepat kalau awak nak jumpa Jimin" mahu tidak mahu dia terpaksa menukar pakaiannya. Sebaik dia keluar dari bilik persalinan dia melihat seorang wanita muda bersama Jina.
"Mari cik Ha Na, saya akan pastikan cik Ha Na kelihatan lebih cantik dari sekarang"
"Awak siapa??"
"Saya Yeji"
"Ouh"
Ha Na hanya membiarkan Yeji merias wajahnya tetapi otaknya ligat memikir tentang situasi yang sedang berlaku. Kenapa dia perli berada disini sedangkan dia baru saja dikhabarkan dengan Jimin yang terlibat dalam kemalangan.
Selesai wajahnya dirias, Yeji menarik Ha Na ke tempat yang agak gelap. Bila Ha Na merasakan dirinya tidak ditarik lagi, dia mulai berasa cemas.
" Ada sesiapa disini?!"
Lampu dinyalakan dan Jimin sedang duduk tidak jauh darinya dengan sebuah gitar di tangannya.
Jimin mulai memetik gitar dan menyanyikan lagu untuk Ha Na. Suara Jimin yang merdu membuatkan Ha Na mengalirkan air mata. Sebaik sahaja Jimin selesai, dia mendekati Ha Na dan dipeluk erat tubuh isterinya itu.
"Happy anniversary chagi" Jimin mengucup sekejap bibir Ha Na.
"Happy anniversary too"
Jimin melepaskan pelukannya dan dia memegang kedua-dua bahu Ha Na agar Ha Na menghadapnya .
"Oppa minta maaf kalau sepanjang perkahwinan kita oppa dah sebabkan chagi menangis hanya disebabkan sikap oppa. Oppa juga minta maaf kalau chagi rasa tersisih dan I love you chagi" Ha Na menekup pipi Jimin dan dia pantas memberikan ciuman di bibir Jimin.
"Bila oppa sediakan semua ni?"
"Sebulan yang lalu, oppa bersiap sedia dengan semua rancangan and here we now... Celebrate our six anniversary"
"Gomawo oppa"
"Happy Anniversary Ha Na dan Jimin" terkejut Ha Na melihat BTS, Minhyuk, Jina, Yeji dan anaknya kini berada di sini.
"Ermm oppa mianhae"
"Wae?"
"Chagi ingatkan oppa ada perempuan lain hehe"
"Aigoo, mesti chagi fikir yang Yeji tu girlfriend oppa kan??" Ha Na hanya mengangguk tanda iya.
"Maafla ye Ha Na kalau Ha Na rasa macam tu tapi Unnie dah berpunya" Yeji mencelah.
"Jinjja?!"
"Nae, Yeji milik oppa la Ha Na. Jangan fikir bukan-bukan." Ha Na ketawa mendengar kata-kata Jin.
"Wah, tahniah"
" Chagi, ini hadiah dari oppa" Jimin memakaikan seutas rantai untuk Ha Na.
"Oppa"
"Emm chagi"
"I love you"
"Chagi?!!" Jimin menjerit apabila Ha Na tiba-tiba sahaja pengsan. Mujurlah Jimin sempat memaut tubuh Ha Na dari terjatuh ke lantai. Disebabkan jeritan Jimin, Ha Jin mulai menangis.Jungkook yang mendukung Ha Jin segera memujuk anak kecil itu. Ha Jin akhirnya terlena di dalam dukungan Jungkook.
"Cepat bawa Ha Na ke hospital!!" Jimin terus mendukung Ha Na dan menujh ke kereta miliknya.
Yang lain turut menyusul mereka dengan menaiki kereta masing-masing. Suga,V,Jungkook, Min Ha dan Hajin menyusul ke hospital dengan menaiki kereta milik Suga manakala Jin,Yeji,Minhyuk dan Jina menaiki satu kereta. J-Hope dan Rap Monster pula perlu menyelesaikan majlis yang tidak jadi itu jadi mereka tidak pergi ke hospital.
Sebaik sahaja sampai di hospital Jimin segera meminta bantuan jururawat yang berada di situ.
S
K
I
PJimin mundar-mandir di hadapan wad Ha Na ditempatkan. Seorang doktor perempuan keluar dan Jimin segera meluru ke arah doktor tersebut.
"Boleh saya tahu siapa suami Puan Park Ha Na??" soal doktor wanita itu yang bernama Kim Injung.
"Saya suami dia doc"
"Tahniah tuan, isteri encik mengandung 2 bulan. Tahniah sekali lagi saya ucapkan." Jimin meraup mukanya dengan air mata yang mengalir di pipinya.
"Thanks doc, boleh saya jenguk isteri saya??"
"Sudah tentu boleh"
End
Okay, sorry for short update..I write in hurry cuz now is 1.23 am an dim still study for exam .....tata...thanks for vote and comments
YOU ARE READING
[C]MY LOVELY BOYFRIEND
Fanfictioncast PARK JIMIN AS PARK JIMIN YOU AS KIM HA NA JIMIN IALAH SEORANG PLAYBOY YANG JATUH CINTA DENGAN HA NA (YOU) PELAJAR BARU DARI NEW YORK YANG AGAK KASAR PERWATAKANNYA..... BUT ADA ORANG KETIGA YANG CUBA HANCURKAN HUBUNGAN DIORANG BILA...