“Ha...hai...” Cloe menyapa setelah beberapa saat terdiam.
“Hai...sorry pasal tadi..kau ok?” Ayden.
Ayden melangkah masuk. Dia memandang dua meja yang bertentangan. Kemudian dia memandang Cloe.
“Nampaknya kita terpaksa share ruang pejabat..” Ayden.
“Ya..kau ok?” Cloe.
“Urmm..setakat ni ok..” Ayden.
“Kenapa?” Cloe.
“Nothing...” Ayden.
Ayden kemudian mengambil kerusi di sebelah kiri. Sudutnya lebih tersembunyi di sebalik almari. Jika pintu di buka,orang yang masuk tidak akan dapat melihat dia selagi dia kekal di sebalik almari itu. Cloe seakan faham mengapa Ayden memilih tempat itu. Cloe berjalan menuju ke meja yang berada di sebelah kanan.
Dia menarik kerusi dan duduk. Meja masih berhabuk. Cloe mengeluh berat kemudian dia bangun dan mencari kain lap untuk membersihkan meja dan ruangnya.
Ayden ketika itu sedang mengeluarkan laptopnya. Dia membuka laptop itu kemudian dia memulakan kerjanya. Sesekali matanya melirik melihat Cloe yang sedang membersihkan ruangannya.
Cloe perasan dengan pandangan Ayden mula rasa tidak keruan. Dia agak terganggu dengan renungan Ayden. Namun sedaya upaya dia menahan dan cuba berlagak biasa.
“Apa kau buat di sini?” Ayden.
“Uh...kerja..kau?” Cloe.
“Oh..urmm..aku tolong parents aku uruskan sesuatu di sini..” Ayden
“Sesuatu?” Cloe sepertinya berminat. Dia meletakkan kain lap tadi. Dia merenung Ayden.
“I dont think I can share it with you..” Ayden terus melihat skrin laptonya.
Dia tidak berniat untuk berlagak sombong. Tetapi apa yang dia lakukan ini sangat berbahaya dan dia tidak boleh libatkan sesiapa.
“Kau kerja apa sini?” Ayden
“Pakar kaunseling kanak-kanak istimewa.” Cloe
“Pakar kaunseling? Macam mana kau boleh masuk sini?” Ayden.
“Uncle Robert,pemilik pusat ni yang masukkan aku. Uncle Robert dan parents aku kawan baik.” Cloe
“oh.” Ayden.
“Tadi kau cakap nama kau Ayden Jorim kan?” Cloe.
“Ya.” Ayden.
“Christian Jorim tu siapa?” Cloe.
Ayden angkat kepala. Dia renung tepat ke wajah Cloe. Dia tidak terkejut Cloe tahu tentang ayahnya. Christian memang cukup terkenal.
“Kenapa?” Ayden.
“Naga ganas tu..dia ahli keluarga kau?” Cloe.
“Christian Jorim is my father. Why?” Ayden.
Besar mata Cloe tengok Ayden. Dia telan air liur. Tidak sangka akan bertemu dengan anak sulung Naga ganas itu.
“Kenapa?” Ayden.
“Tiada. Urm..boleh saya tau apa kau buat sini? Sesuatu apa yang kau uruskan di sini?” Cloe cuba mengorek lagi. Berharap agar Ayden akan berkongsi dengannya.
“Nothing you should know.” Ayden terus pandang lap top.
Cloe mengeluh lagi. Dia cuba buat muka comel depan Ayden. Namun langsung tidak dipedulikan oleh Ayden. Setelah itu dia segera menyiapkan sesi membersih.
YOU ARE READING
Please...Listen to us....
Mystery / ThrillerPlease...Listen To Us... Coming Soon on September 2017 <3 "Please stay Cloe...I need you..." Ayden Jorim Cloe memandang tepat di wajah Ayden. Lelaki yang sudah hampir memiliki seluruh hatinya. Ayden membalas renungan Cloe dengan matanya yang tajam. ...