Kapitel 1

432 10 7
                                    

KIMBERLYS PERSPEKTIV
Hitintills har vi inte behövt ha några större grupper eller uppdrag att ta i tu med. Vi bor i ett gammalt hus i skogen, men vi har bara hållit till här i kanske två veckor. Jag, Aria, Noel och Danny. Jasmine och Oliver hoppade av efter två månader ganska precis då vi skickade ut ett mail. Mamma och pappa har försökt att få tag på mig och oss, men vi håller oss borta det vi kan. Och vi har flyttat på oss nästa hela tiden för att de inte ska kunna spåra oss. Vi har nu bestämt att vi ska stanna i det här huset, hittar dom oss så hittar dom oss men den striden tar vi då isåfall.
Nästa dag har vi bestämt att vi ska fixa till och piffa upp stället. Jag och Aria skulle fixa inredning och välja färger i rummen och så, killarna får hjälpa till att måla och eventuellt tapetsera.

Det var dags att köra igång och eftersom det inte behövdes fixas jätte mycket i alla rum är vi nog klara tills ikväll. Jag och Aria målade hallen och köket innan lunch, färgerna i dom rummen gick i ljusgrått och vitt. Killarna hade målat i tv-rummet, kontoren och badrummet. Under tiden killarna åkte iväg o köpte pizza så började jag och Aria möblera eftersom färgen torkade i rummen.

Efter en hel dag med slit och jobb så har vi fått till både uppe på övervåningen och här nere. Vi var nog alla nöjda. Den röda tråden genom huset var att det gick i lite modernt och färgerna vitt, grått, svart och inne i våra sovrum hade vi tapet.
I mitt och Noels sovrum har vi en tapet som är svart och silver randig, ganska breda ränder och de är i lodrätt. Aria och Danny hade valt en grå och vit spräcklig tapet till sitt rum.
Vi var heelt slut nu när det närmade sig kväll och bestämde oss för att vi skulle gå och sova.

Jag kryper ner bredvid Noel i sängen, han vänder sig om och ger mig en puss på pannan. Vi ler till varandra och jag drar lätt med mina fingrar längs med hans arm. Jag vänder mig om med ryggen emot hans bröstkorg. Där låg vi nu och han lägger armen runt min midja och gosar in sitt ansikte i min hals. Vi hade så olika liv jämfört med när vi bodde hemma. Jag saknar det inte. Eller kanske lite. Men jag trivs i de här gänget nu och jag antar att det fanns i mig och Noel från våran familj och släkt att bli ett gäng.

Jag väcks med ett ryck ur min djupa sömn och samma blir det för Noel. Sen hör vi en jäkla massa liv på neder våningen och hör hur röster ropar våra namn. Dom där rösterna känner jag igen. Våra föräldrar.
Noel tar på sig ett par Adidas byxor snabbt men går med en bar överkropp. Jag tar på mig en stor hoodie som egentligen var Noels och sen har jag såklart trosor på mig.
Han räcker mig en pistol jag sväljer hårt och laddar den innan vi nickar till varandra och går ner med pistolerna laddade.

-Kim! Ser jag att mamma ropar och kommer emot oss

-Stanna för helvete. Svarar jag kallt tillbaka och höjer mitt vapen.

-Kim... Lägg ner nu, du också Noel. Vi fattar okej? Ni kan klara er själv o ni är tuffa o så men bara häng med oss tillbaka nu okej? Säger pappa
Jag känner hur jag måste svälja hårt för att hålla tillbaka min gråt. Ingen av dom kommer nära oss eftersom dom inte har vapen framme men det hade vi, Aria och Danny hade också kommit och ställt sig bakom oss.

NOELS PERSPEKTIV
Jag skulle inte ens kunna få för mig att släppa Kim ur sikte nu. Hon betyder så mycket för mig nu och jag vet att det här borrade in sig i hennes känslor. Efter att jag grälat med farsan och han gav mig en käftsmäll och stack så hade Molly bråkat med hennes föräldrar. Kelly och Molly stack efter min farsa när han rusade ut.
Kelly vänder sig om mot mig och kollade på mig med en mördande blick och sa
"det här är inte över, jag kommer tillbaka och det vet ni."

Blir så glad att det var många som ville ha en uppföljare. Nu är den här. Hoppas ni gillar första kapitlet och som vanligt är det bara att rösta och kommentera allt ni kan, ha de gött så hörs vi❤️

The Black ShadowsWhere stories live. Discover now