Kuasa

709 23 5
                                    

Dia tidak mahukan kuasa ini.Kuasa yang akan memusnahkan diri dan orang di sekeliling.Dia ingat kuasa ini akan melindunginya dari dibuli namun sebaliknya,kuasa ini bisa membunuh.Malah,kini ia makin tak terkawal.

Dan terbaru untuk setakat ini,dia sudah mampu mengeluarkan satu pirinh lut cahaya berwarna biru yang sangat sangat dari tangannya sendiri.

Namun,dia tetap gembira kerana keluarga,kawan baik sentiasa berada di sisi.

"Ibu,best kan movie ni?"soalnya sambil memeluk bahu sang ibu yang sudah terpisah dengan tangan.

Di ruang tamu itu terdapat dia,ibu,ayah,adik lelaki John dan Liz,si kawan baik sehidup semati sedang duduk,menonton annabelle2:creation.

Ibunya hanya tetsenyum kaku.

Bam!Pintu rumahnya dirempuh dari luar.Dia terkejut.

"Siapa kau?"jerkahnya kuat.

"Serah diri sekarang!"ujar si perempuh garang sambil mengacukan rifle 31 ke arah dia.

Tangan dan kaki yang berselerak dipijak oleh si pegawai polis yang merempuh pintu rumah dia tanpa rasa jijik atau takut.Bau busuk yang menyengat kian menusuk ke dalam hidung tak dihiraukan.

Segera dia tekup hidung tatkala hidungnya dapat menghidu sesuatu yang dia benci.

"Hesy!Busuk betul bau udara!Sebab tu aku kurung diri aku dalam rumah ni"bentak dia sebelum

Zas!Pinggang pegawai polis yang merempuh pintu rumahnya terpisah dari badan dalam sekelip mata.

Dia tersenyum puas.

































































































Thanks @MMHania for this idea.

Seram Ke?Where stories live. Discover now