"Okay semua,hari dah nak masuk maghrib,jadi mari kita semua berkemas sebelum kamu semua berbaris di belakang bas"laung Cikgu Emma,guru kelas 4 Fantastic.
"Baik,cikgu"jawab kelas 4 Fantastic bersemangat sebelum mula berkemas.
Sambil gelak ketawa,mereka mula mengemas tempat picnic mereka yang agal bersepah dengan sampah dan sisa makanan.
"Eh Bal,kau tau tak orang kata tempat ni keras?"bisik Khadijah tiba tiba sewaktu mereka sedang membuang sampah.
"Serius?"laju Khadijah mengangguk.
"Yup.Aku dengar cerita lah,ada budak ni kena culik and then mati dibunuh.Pastu,mayat dia kena tanam kat tepi tasik"cerita Khadijah sambil mereka berjalan beriringan mendapatkan kawan kawan mereka yang lain.
"Sebab tu aku kurang setuju dengan cadangan Afiqah untuk buat jamuan kelas kita kat kawasan tasik ni.Iyela,risau syok buat jamuan,berpicnic bagai ni tiba tiba dikacau"sambung Khadijah.
"Ataupun dia ikut kita balik hahaha"Khadijah terus menumbuk perlahan bahu Balqis.
"Mulut jangan celupar eh"Balqis sambung ketawa.
"Ala lek ahh..itu just cerita.Tak pasti betul ke tidak..insyaallah kita selamat"tokok Balqis untuk menyedapkan hati Khadijah sebaik habis ketawa.
"Tahu.Saja ja nak cerita bagi kau cuak"Khadijah tersengih.
"Choii"Balqis mencebik.
😨😨😨😨😨😨😨😨😨😨😨😨😨😨
"Okay semua dah ada kat sini?"
"Yaaa!!!"
"Bagus.. tapi untuk lebih selamat,kita kira ye..baik Afiqah..kamu mula dulu"arah Cikgu Emma sambil menuding jari ke arah Afiqah.
"1"
"2"
"3"
"4"
"5"
"6"
"7"
"8"
"9"
"10"
"11"
"12"
"13"
"14"
"15"
"16"
"17"
"18"
"19"
"20"
"21"
"22"
"23"
"24"
"25"
"26"
Ehh????Cikgu Emma kerut dahi.
"26?Bukan kah kamu semua patutnya ada 25 ke?"
Semua mata terus menoleh ke belakang,memandang Balqis yang berdiri di belakang sekali.
"Aku 25"ujar Balqis.
"Tengok jap belakang kau siapa?"ujar satu suara.
Balqis terus menoleh ke belakang.
Mukanya terus memucat sebaik anak mata dapat menangkap figura seorang remaja perempuan yang agak rendah daripadanya.Rambut kusut masai,muka pucat dan... pakainnya koyak rabak dan berlumuran darah!
"Hehe aku 26"dia tersengih.
YOU ARE READING
Seram Ke?
RandomAnda bosan? Ikuti kisah Seram Ke? untuk hilangkan kebosanan disamping merasa ketakutan. Hahaha. Start:22/4/17