H4

15 3 0
                                    

Pov Emily
Als we de winkel in stappen valt mijn mond open wat mooi!!! Het staat vol met rekken met jurken, paspoppen net jurken, verhogingen met spiegels, kasten met schoenen, kasten met accessoires, nog meer kasten met van alles erin, glazen vitrines met prachtige ringen erin, rekken vol sluiers en prachtig versierde deuren met nummers ik neem aan dat dat de kleedkamers zijn. Ik snap eigenlijk niet waarom we zo'n dure jurk gaan kopen voor een nep trouwerij. Maar ergens weet ik dat Cora de moeder van Jamie wil dat het echt is. Ik zie het door haar blik. Als ze rondrennede vrouwen en mannen Cora zien rennen ze naar haar toe en kijken ons onderzoekend aan. "Cora schat! Wat geweldig om je te zien!" Roepen ze allemaal enthousiast. James kucht en het word stil. Dan begint Cora lachend "dit is James, mijn zoon zoals veel van jullie weten (meteen word er blij geroepen en gekeken naar james) en dit is zijn vriendin Victoria. Ze gaan trouwen!" "Mam! We gaan niet echt trouwen het is voor de grap, als een soort traditie!" Zegt James.

Steek in mijn hart...

"Ja ja oké dan maar ze moet er uitzien als een echte bruid, mensen leeg je uit!" Zegt Cora nog voordat ik word mee gesleurd

Zoals afgesproken worden een paar simpele jurken die niet zo veel kosten uit gezocht. Ik pas van alles en loop dan naar de verhooging. Daar zit Fora en een paar mensen van de winkel op een bank om te kijken of hij perfect is.

Na heel veel jurken kijk ik in de spiegel en zeg met tranen in mijn ogen. "Dit is hem!" Iedereen knikt instemmend en hoor even later ook geklap aan de overkant waar james zijn voor bereidingen aan het doen is. Nu is het tijd voor de hakken en accessoires. Ik bepaal geen sluier te nemen zodat het niet té plechtig word. Straks krijg ik te veel gevoelens... Maar ja. Ik neem gewoon basic hakken omdat ze niet zichtbaar zijn onder de jurk. Ze zijn wel erg hoog. 
Qua accessoires neem ik prachtige wit-doorschijnende handschoentjes en een prachtig boeket witte rozen. De rozen worden later afgeleverd want ik wil niet daar aankomen met een verlepte bos. Op het laatste haalt Cora een soort diadeem uit de etalage die je achter op je hoofd zet. Ze doet hem om mijn knot heen en glimlacht naar me met tranen in haar ogen. Daardoor begin ik nog harder te snotteren en even later knuffelen we elkaar. "Schatje van me, je bent altijd al een soort dochter van me geweest dus vind ik dit erg speciaal. Ik weet dat het nep is maar ik hoop dat je ooit écht in het huwelijksbootje stapt mét de man van je dromen." Ik kijk haar dankbaar aan "dank je Cora dit is ook heel wat voor mij. Je moet weten dat... Dat ik eigenlijk wel verliefd ben op Jamie maar ik weet dat het onze vriendschap zal verpesten en het nooit meer gezellig en altijd akward zal zijn." Ze kijkt me aan met een grijns totaal geen verbazing en ze zegt "wist ik wel, wist ik wel." Voldaan loopt ze naar de andere kant naar james. Oh nee! Straks gaat ze het vertellen! Ik ren snel achter haar aan. Maar ik struikel over de jurk en val naar voren. Ik slaak een gil en net voordat ik de grond raak word ik opgevangen door twee sterke armen. "Ja... Jamie?" Vraag ik nog steeds geschrokken. "Nee Sorry ik ben Marco." Hoor ik een stem lachend. Ik kijk op en zie een gespierde jongen staan. "Oh god, Sorry!" Zeg ik snel, hij is echt super knap en ongeveer mijn leeftijd. "Dus, bride to be?" Vraagt hij me. "Nee. Ik ga nep trouwen als traditie met een vriend van me. Het is iets wat we als kleuters deden en dat gaan we nu nog een keer doen. En wat doe jij hier?" "Aha, oh nou ik werk hier tijdelijk. Het is de zaak van me moeder. En eh hoe heet je?" Zegt hij een beetje beschaamd. Oh ja, Em manieren! "O ja Sorry, mijn naam is Emily." "Oké aangenaam Emily! En eh je hebt dus geen vriendje... Mag ik je nummer?" Vraagt hij me. "Natuurlijk!" We wisselen nummers uit en ik loop terug naar de kleedkamers. Ik ben best blij dat ik tegen Marco aan liep. Ten eerste mag james me nog niet zien. Ten tweede Cora zou toch nooit zoiets tegen James zeggen. En ten derde hij is ongelofelijk knap. Zijn lach is zo cute en hij heeft de perfecte witte tanden. Is super gespierd en een scherpe kaaklijn, dus hij is gewoon perfect. Qua bouw lijken James en hij wel op elkaar, beiden gespierd en zo maar marco heeft een stoppelbaardje en bruin haar. James donkerblond en scheert zich. Ze zijn allebei super cute. Ondertussen hem ik mijn jurk en accessoires uit en doe ze in hun hoezen. Ik trek mijn gewone kleding aan. En loop naar buiten. Daar geef ik de kleding aan Cora. Als ik James zie staan ren ik naar hem toe. Ik sla mijn armen om hem heen en vraag "hoe was het?" "Leuk hoor en bij jou?" "Echt geweldig en ook erg emotioneel." Zeg ik lachend. Even later lopen we weer naar buiten. Mijn telefoon trilt en james vraagt "wat is het?" "Oh ik heb een berichtje van Marco, de zoon van de eigenaresse van de winkel waar we net waren." Ik kijk hem aan en hij heeft een vreemde blik. Hij kijkt snel weg.
Was dat nou... JALOUSIE?!?

Ja mensen wat was dat nou? En krijgen Marco en Emily een relatie?
Tot volgend hoofdstuk!
Xxx ME
953 woorden

best friends in love?!? (DUTCH)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu