Ep.12

189 20 0
                                    

Eunji& Jennie: what?

Jimin: betul juga kan Jungkook. Ye la aku tengok Jeong ni pun da xde idea lagi en nak stay mana.

Jennie: kau nak ke Jeong?

Jeong terdiam seketika.

Jeong: ok je la. Aku pun da penat ni.

Mereka mengangguk faham. 2 orang kawan Jeong tu terpaksa terima. Kalau tak, naye dorang.

----

Di rumah bujang Bts

Suga : Jeong kau pegi la rest kat bilik aku sana.

Jeong mengangguk faham.

Jin: korang berdua bole rest kat bilik aku dgn Rm.

Eunji& jennie menganguk faham.

Jeong pov.

Aku terus masuk ke bilik Suga.
Melihat sekeliling.. nice besih tempat tidur dia.

"Aku nak mandi la.. orang cakap kalau kita masih ada rasa marah elok kita mandia.. macam air memadam api yg membara."

Aku terus ambil tuala milik Suga dan terus menuju ke bilik mandi.

Author pov.

Semua member BTS di ruang tamu. Kecuali 3 girls.

Suga: weh Taehyung masuk bilik aku jap.

Taehyung: asal aku?

Suga: aku malas nak masuk lagi. Amik baju hoodie kat almari then terus bagj Jeong susru dia tukar. Aku rasa baju tu dari pagi tadi tak tukar.

Taehyung: yela-ii

Taehyung bangun dari sofanya then pegi ke bilik Suga.
Tanpa ketuk pintu Taehyung masuk bilik suga..

Jeong pov.

Jeong : wow leganya bila da mandi. (Memeluk tubuh lalu keluar dari bilik mandi)

Jeong: ARHHH!! (Terkejut sambil memeluk tubuh)

Taehyung : ishh! sakit telinga aku la. Sorry, aku tak tau pulak kau mandi. (Menoleh ke arah dinding)

Pipi aku terus merah.

Jeong: asal kau kat sini? Kau skodeng aku ea?

Taehyung : ehh aku bukan lelaki macam tu, ok! Da cepat pakai baju yg ade kat atas katil tu. (Menunjuk arah baju dgan kepala yg masih memandang dinding)

Jeong: err aku tak percaya kau. Baju siapa ni?

Taehyung: Suga. Da aku nak keluar.

Jeong: yeee. Memang aku nak kau keluar dari bilik ni punn, namja miang!

Taehyung terus keluar dari bilik Suga sambil menahan geram. Aku perasan yg muka Taehyung merah.

Author pov.

Taehyung keluar dari bilik dengan muka yg merah padam. Dengan rasa bahangnya Taehyung terus ke sofa kosong.

JHope: ape yg bising-ii tdi tu?

Taehyung: tak de apa-ii la..(menahan malu)

Jungkook: pelik aku tengok kau ni hyung.

Suga: Jeong tidur ke?

Taehyung: ..tak. Dia baru siap mandi... (pipi semakin merah)

JHope: patut la ade bunyi bising tadi kat bilik Suga.

Jin: kann. Patut la keluar-ii je muka terus merah.

Jimin: kau ade nampak apa-ii ke?
(Jimin, JHope&Jin buat nada usik)

Taehyung terdiam. Bila dia teringatkan apa yg dia ternamapak tadi dia terus menggelengkan kepala laju-ii.

Bts: wuuuuuuuu~ (usik Taehyung)

Jeong pov.

Jeong: ape yg wuuu kat luar sana tu? Arhh baik aku tidur..

Aku try untuk tutup mata dan terlena, tapi sayangnya aku tak boleh. Aku masih ingat lagi kejadian kat hotel tadi.. Dengan tak sengaja mata aku muka berkaca-ii dan satu persatu air mata terus membasahi pipi.

"Chanyeol..sampai hati kau.. aku pun satu, pabo sangat kenape?..kalau la aku tau dari awal..em"

-tbc-

🍑| Gucci VS Ulzzang +KTHWhere stories live. Discover now