Ep.20

167 19 0
                                    

Taehyung pov.

"Da masuk 3 bulan aku tak jumpa dak ulzzang tu.. beberapa bulan lepas sebelum dia balik ke rumah dia, dia yg beria mintak nombor phone, tapi tak call tak ape.. lantak la aku peduli ape.."

Jungkook: hyung. Jom pegi kerja.

Taehyung : dae.

Jeong pov.

Di syarikat ulzzang.

Miss. P.A: Jeong Bos nk berjumpa dengan awak. Sekarang tau.

Jeong: dae.

---

Jeong : hah?! Saya terpilih untuk bekerjasama dengan syarikat Gucci??

Bos : ye. Awak tak suka ke? Lagi pun ni peluang awak.

Jeong : bukan tak suka bos..just saye penat (alasan)

Bos : ouh kalau macam tu. Awak bole balik sekarang, awak rest kat rumah je.

Jeong: eh eh, wae bos cakap macam tu?

Bos : ye la. Awak cakap awak penat. So saya bagi la awak rest. Esok je awak da kena pegi sana jam 1:19 pm. Ha lagi satu, awak kena kerja kat sana selama seminggu. Siap je kerja kat sana awak bole balik sini.

Jeong : ape dia bos???(terkejut)

---

Esoknye, di syrikat Gucci..

"Haishh.. nak tak nak aku terpaksa pegi sini.. arghhh kadang-ii aku benci kerja ni..err "

Tanpa membuang masa aku terus memasuki lif.

Jungkook pov.

"Ehh dari tepi aku tengok yeoja tu masuk lif macam kenal je"

Aku terus pecut untuk mengejar yeoja tu masuk lif. Tapi sayang, aku terlewat. Lif sudah pun tertutup.

Jeong pov.

"Knok-ii"

En. Kim(?) : masuk.

"Aikk mudanye suara ni.. aku rasa beza gila dengan suara En. Kim beberapa bulan lepas.."

Aku tarus masuk ke dalam ofic. Then ape yg aku nampak..

Jeong: annyeonghaseo.. ehh kau Taehyung??

Taehyung : abis tu sape lagi? Alien? Singa?

Jeong: kau buat ape kat sini? Mana appa kau?(Soal ku)

Tiba-ii aku ternampak perubahan dari muka Taehyung.

Taehyung : appa aku tengah tenat kat hospital sekarang ni.. so, buat masa ni aku ganti tempat dia.

Jeong: ouh. Mian..

Taehyung : sokey. Ok la, jom kita bincang pasal kerja.

Jeong : dae.

---

Kat sini rasa macam lebih banayak kerja berbanding kerja kat syarikat Ulzzang. Ke sana ke sini, naik, turun, err macam satu bangunan aku kena pegi. Then hari yg ke 2 aku start bekerjasama buat gabungan design aku dengan design Taehyung ni.

Hari yg ke 3 pula kami suruh pekerja yg mahir menjahit jahitkan kain pakaian tersebut.

---
Di bilik jahit

Taehyung : ok selesai?

Pekerja 1: selesai encik.

Jeong: thanks tolong kitorang.

Pekerja 2: sama-ii

Pekerja 3 : kalau ade ape-ii lagi, call kami, ye.

Taehyung: baik.

---
Author pov.

Taehyung&Jeong melangkah keluar dari bilik jahit tersebut. Pada masa yg sama phone Taehyung berbunyi, dan dia mengangkat paggilan tersebut.

Dalam panggilan

Taehyung: yo. Apahal Jungkook?

Jungkook : hisk..hiskk.. hyung ap..appa da takde..dia da meninggal..

Taehyung : mwo?!!

-tbs-

Srs la.. appa Taehyung..da..?

Saksikan Ep seterusnya.❤

Maybe dalam ff [GvsU] ni akan banyak Ep. Yela, cuz author buat pendek-ii dalam satu Ep.

🍑| Gucci VS Ulzzang +KTHWhere stories live. Discover now