Sinopsis

40 5 0
                                    

Aku adalah Jung Yerin.
Aku diwujud didunia ini kerana benih dari seorang bapa yang sangat penyayang dan seorang ibu yang sangat baik..hari berganti hari,ayah aku Mati akibat serangan jantung..kehilang appa amat menyakitkan. Selepas appa pergi,keluarga aku jadi kucar kacir apa bila eomma kehilangan sumber pendapatannya,kehilang tali untuk bergantung..

Hari makin hari,hutang bertimbun-timbun.
Sehinggalah eomma ditawarkan oleh rakan-rakannya untuk menyertai mereka untuk melakukan kerja..
Mereka kata,kerja itu senang. Dan tawarannya amat lumayan serta ganjaran dpt dalam sekelip mata..tapi sayang..eomma diperdaya...dia berkeja sebagai seorang pelacur di sebuah kelab malam..

Eomma tak mampu untuk berhenti kerana kengkangab duit..eomma rela menjual tubuhnya semata-mata untuk membesarkan aku..
Tapi...jujur...satu sen pun...aku tak pernah ambil dan berbelanja..sekadar ambil hati eomma saja...

Tiap-tiap hari aku ke sekolah. Aku hanya mengikat perut...memandang anak orang lain makan sedap-sedap..itu sudah cukup bagi aku..

Suatu hari,eomma bawa seorang lelaki yang kaya dengan barangan branded..eomma cakap itu adalah ayah baru aku...entah bila mereka kahwin pun aku tak tahu..

Bermula dari situ,rumah yang aku anggap bagaikan syurga dan temlat aku berlindung dari hujan dan panas..tempat aman dan damai...kian musnah akibat kehadiran lelaki sial yang bersatuskan ayah tiri aku...

Setiap hari ,selesai saja kelas tambahan pada waktu malam...aku siapkan kerja rumah aku di taman permainan...seorang diri...ya.taman permainan tempat yang aman dengan memori manis aku bersama appa..
Akunterasa aman tinggal di taman permainan walau hanya untuk sementara...

Setibanya aku dirumah pada setiap hari,
Aku akan dipukul dengan rotan,akan pukul dengan tukul..sehingga meninggalkan lebam dan luka...belum yang satu sebuh...ditambah pula yang lain...

Suatu hari,appa.pulang dalam keadaan mabuk...dan pada malam tu..aku pulang awal..

Puntu bilik aku ditendang dengan kuat..dengan teriakan lelaki sial tu menyebit nama aku berulang kali...kedengaran sayu tangisan eomma menyuruh aku larikan diri..dan mohon maaf dari aku...

Mata aku berkaca...sudah lama aku tidak bersua dengan eomma....

Lalu aku mengemaskan segala perkakas aku kedalam bag aku dan melarikan diri melalui tingkap..

Dentuman demi dentuman kedengaran akibat tindakan agrasif lelaki sial itu yang cuba untuk memecahkan bilik aku..

Aku melarikan diri tanpa menoleh kebelakang...
Setiapa nafas yang kutarik...terasa tidak cukup...

Belum kaki aku melangkah lebih jauh...
Kedengaran teriakan eomma yang cukup nyaring...
Aku ketakutan...baju sejuk yang berhoodies warna hitam aku pakai ketika itu mengingatkan aku pada senyumam eomma...
Topi yng berwarna hitam yang aku pakai ketika itu cukup mengores hati aku dalam mengingati tawa appa...

Aku cuba menyorokkan diri dibalik semak apabila aku nampak jiran-jiran menyerbu rumah aku...tidak lama kemudian...polis dan ambulen tiba....

Mask yang tergulung ditangan aku yg berwarna hitam...telah ku pakai...saat itu aku serba hitam...aku berjalan melangkah kearah jiran-jiran itu dengan keadaan seperti biasa..

Aku menyakan apa yang terjadi..
Mereka menyatakan bahawa eomma aku telah mati akibat dibunuh dengan penukul besi...
Aku terus melarikan diri dan menagis dibalik mask aku..

Suara eomma masih tergiang-ngiang ditelinga...
Kini rumahku yg selama ini temat aku bermanja kini dicemari dngan darah...kemana perginya kenangan aku dan kekuarga aku selama ini?

Kemana aku patut bawa diri ini?
Aku sudah tiada sesiapa...
Aku melarikan diri tanpa henti dalam satu malam..sehingga fikiran aku terganggu dan memori aku terpesong hilang dari lakaran layar memori...

Pagi menjelang...aku sudah lupa siapa aku...dari mana aku datang...mana jalan pulang...aku sudah lupa...
Aku makin panik dan menangis tanpa henti...

Sehinggalah aku dirempuh oleh sebuah kereta yang berjenama pourch...aku hanyut akibat hentakan yang kuat.....mata aku jadi kabur dan gelap.....

●■●■●■

Kedengaran suara yang bernda penuh risau beralun rancak digengendang telinga aku...tangn aku digoncang perlahan..perlahan mata aku terbuka memandag seorang wanita cantik dan suaminya yang memaparkan wajah lembut penuh dengan kerisauan...

Aku mengalihkan pandagan kelihatan dua orang lelaki berunifom sekolah. Berbual bual dimuka pintu...

•••••••°°•••••••••••••••°•°°•■■■■■■■

{Hari demi hari,Yerin disahkan menjadi anak angkat {wanita tersebut...
{Perkakas telah pun tersedia untuk kemudahan {Yerin..namun tidak satu pun digunakan tanda {rendah diri...

{Lama makin lama,Hyunsik yang berperanan sebagai} {abang Yerin,mula terpikat dengan wajah Yerin} {yang tidak sengaja. Manakala Jeongkook dicinta oleh} {Yerin secara senyap tanpa pengetahuan dirinya..}

Maka bermulalah cerita baru hidupku

Tears_Don't Wanna Cry_울고싶지않아 (@Naliahusin/@jk_kiss)Where stories live. Discover now