Ding dong!
Pintu rumah berbunyi..Hyunsik yang menguncikan diri didalam bilik terus bergegas membuka pintu..
Tapi sayangnya...Yemin terlebih dahulu membuka pintu...Sementara Taehyung dihadapan pintu sedang membebel sakan sambil mengutuk Yemin...
"Esh,perempuan tu memang perempuan dari neraka..nampak gaya macam hantu yang mati...tapi tak aman...eshh aku akan kerjakannya cukup-cukup!"kata Taehyung bersunguh-sungguh sambil membelakangi pintu rumah..
Pintu rumah telah pun dibuka oleh Yerin 3 minit yang lalu,Yerin tercegak dihadapan pintu sambil mendengar apa yang dinebelkan oleh Taehyung..
Hyunsik yang berada dihadapan pinu biliknya terasa pelik...
"Kenapa Taehyung tak masuk lagi?apa yang dia tengok tu?mesti akan terkejut giler kalau dia toleh belakang nanti"
Seperti yang disangka..Taehyung menoleh dan terkejut beruk...
Taehyung mati kata2...
Yerin hanya memandang lemah dan beredar kebiliknya...sementara Taehyung masih terpaku dihadapan muka pintu bersama bag pakaiannya..
Hyunsik masih mengintai langkah demi langkah Yerin menaiki tangga...
Pandangan Yerin padanya cukup membuatkan Hyunsik ketakutan dalam kekalutan...
Sesudah Yerin lenyap...hyunsik terus bergegas meneruni tangga dan menegur Taehyung.
Bahu Taehyung ditepuk kasar.
"Woi!Taehyung!kau okey ker tak ni?kau dah kena sihir ker ni?"soal Hyunsik risau.
"Aku rasa mata aku kabur lah...aku rasa nak demam ni"adu Taehyung sambil terketar-ketar akibat terkejut...
Yerin pov
Kenapa dia orang stay away dari aku?..aku tahu aku orang baru dalam rumah ni..tapi ini bukan apa yang aku pinta untuk tinggal di rumah orang yang aku tak kenal...tapi sejujurnya eomma baru aku ni...memang baik...wajahnya mengingatkan aku pada eomma...dan wajah appa baru aku mengingatkan aku pada appa...tapi...aku masih tidak ingat dimana rumah aku berada...dan siapa aku sebenarnya....Kedengaran bunyi suara Mereka berdua sedang ketawa...dan...tadi aku dengar seorang dari mereka berdua mengutuk aku...katanya aku ahli sihir?budak perempuan dari meraka?..apakah kerana aku pakai baju ni?...aku tak berani bersua dengan mereka...akuntak berani tunjukkan wajah pada mereka...sesungguhnya aku hampir dirogol oleh pelanggan appa kerana wajah aku.. kenapa aku ada wajah yang jelita?kenapa tidak wajah aku seerti orang biasa?aku tak mahu jadi seorang gadis yang jelita..!
"Hyunsik,apa nama perempuan tu?"soal Taehyung.
"Eomma aku cakap Yerin...kenapa?"soal Hyunsik
"Aku cuma nak tahu jer...kenapa dia asyik pakai mask,berhoodies bagai?tak panas ker?tak lemas ker?lagi pula bau baju dia macam bau hanyir darah..."kata Taehyung.
"Memang pon..dia tak bagi basuh baju tu..baju berlumuran dengan darah yang kering....eee baunya hanyir....dah baju tu dah koyak...sebab kena langgar dgn kereta ayah aku....eee pengotor betul perempuan tu..."kutuk Hyunsik dalam nada perlahan..
"Mesti buka dia hodoh giler..sebab tu dia takut nak tunjuk muka dia kat kita kan?"soal Taehyung menambahkan lagi bara..
"Aku pun rasa hal yang sama..tapi eomma aku cakap petang tadi......"hyunsik terdiam sejenak...
"Eomma kau cakap apa?"soal Taehyung ingin tahu..
"eomma aku cakap...dia sangat jelita"kata Hyunsik dengan ragu-ragu
Taehyung pardon...
"Apa maksud mak kau dengan jelita?"soal Taehyung.
"Esh,eomma aku kan yang jaga dia siang malam masa dia sakit minggu lepas?semua baju dia ditanggalakan oleh pihak hospital..tu,sebabnya eomma aku boleh cakap cam tu."kata Hyunsik sambil menggarukan kepalanya.
"Owh. Ya tak ya jugak.."kata Taehyung...
Sedang mereka berbual-bual,
Kedengaran bunyi anjing menyalak...Mereka ketakutan...mereka bertanggapan itu adalah suara Yern sedang memarahi mereka...
"Maafkan kami!maafkan kami!kami tak akan kutuk awak lagi!maaf!maaf!"kata hyunsik dan Taehyung sambol berpelukan...
tiba2,
Elektrik terputus..
Tangisan mereka terhenti..."Hyunsik,selalunya kalau hantu suruh kita diam...dia akan matikan lampu macam cerita seram erope macam tu...jom kita diam..."kata Taehyung perlahan..
Hyunsik menganguk setuju...
Lalu mereka menoleh kebelakang bersedia untuk kebilik masing-masing...Tapi...susuk tubuh Yerin pula berada tepat dibelakang mereka...
Serangan kejutan yang melampau membatkan mereka terjelupuk pengsan..
Yerin hanya melihat tanpa berkata apa-apa sebelum beredar meninggalkan mereka berdua...
Sedangkan CCTV masih merakam pergerakan mereka
YOU ARE READING
Tears_Don't Wanna Cry_울고싶지않아 (@Naliahusin/@jk_kiss)
Fanfiction@Naliahusin/@jk_kiss AKU adalah KAU KAU adalah AKU DIA adalah AKU AKU adalah DIA Apabila Cinta mendahului Persahabatan ■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■ Setelah segalanya terbongkar,Jeongkook mula menjauhkan diri dari aku...namun aku sememangn...