Tear《5》

10 0 0
                                    

"Okey,sila buka buku muka surat 386"arah cekgu mata pelajaran Math...

Sedang asyik semua pelajar fokus...
Boleh pula Yerin tidur...
Nasib baik cekgu math tu guna prinsip universiti. Kalau nak belajar,belajar. Kalau tak belajar,lantak..

V dan hyunsik terasa risau akan Yerin.

Hyunsik mencuit V.

"V,kau tengoklah tu?adik aku..dia tidur..macam mana ni?esok peperiksaan..kalau dia tak boleh jawan macam mana?mesti eomma marah giler"kata Hynsik..

V terdiam tak berbalas...
Dia pun terasa pening dengan keanehan Yerin..

Keesokan harinya!!
Yerin pov

"Aduh!macam mana ni?"Abang aku mengeluh sambil mengekori aku dari belakang..kedengaran suara v yang turut mengeluh..

"Tulah...macam mana ni?dia mampak tenang jer..kita pula yang risau pasal dia..."kata v sambil mengaru-garu kepala...

Aku pun bertindak dengan menoleh kearah mereka agar mereka berdiam diri...aku amat rimas dengan bebelan mereka yang tiada penghujungnya..

Disekolah.

Sesi peperiksaan diteruskan,
Keesokan harinya,peperiksaan diteruskan,
Sepanjang satu minggu,peperiksaan dijalankan...

Dan akhirnya...keputusan peperiksaan dipaparkan di laman baiah..

"Saya,selaku pengetua kamu. Ingin memaklumkan bahawa keputusan peperiksaan kali ini amat-amat memuaskan..lebih cemerlang dari sebelumnya..tidak sia-sia sekolah ini digelar sebagai sekolah elit pada setiap tahun..saya amat bersyukur dengan adanya kamu semua, masa depan negara kita kelihatan amat cerah..keputusan akan dipapar pada papan penyataan di laman baiah..sebelum saya lanjutkan dengan etika sekolah dan kesalahan kecil yang dilakukan oleh kamu semua..saya ingin memaklum berita gempar mengemai seorang pelajar dianatara 3000 pelajar sekolah ini...telah memperoleh 100% pada setiap mata pelajar kecuali mata pelajaran bahasa korea dan english serta jerman..pada mata pelajaran korean dia memperoleh 97%,mata peljaran english 96% dan jerman adalah 95%. Ini adalah pelajar harapan kami...kamu semua pun harapan kami juga. Tapi kami mahu awak semua berusaha untul dapatkan markah yang sebegini"kata pengetua..

"Ha?apa?100%?perghh pecah kepala otak nak dapat straight A+. Siapalah yang sebijak itu?mesti Junho dan SooEun...betul tak?antara mereka berdua.."kata v.

"Persaingan makin sengit...siapalah orang itu?mesti dia akan famous...kalau dia perempuan...mesti dia cantik dan ullzang + nerd kan?siapalah orangnya?"kata Hyunsik mengelamun..

###

"Mesti aku,selalunya aku yang dapat markah tertinggi"kata SooEun berlagak..

"Ataupun Junho..selalunya kau berdua yang bersaing untuk dpaatkan markah teratas kan?"kata kembar SooEun iaotu EunSoo.

Tiba-tiba Boyoung datang mencelah..

"Aku tak rasa kali kau yang dapat 100 markah tu..aku rasa..Hyunsik yang dpat semua tu"kata Boyoumg sambil ketawa mengejek..

SooEun menjeling tidak puas hati...

=#=#=#=÷=#=#==#=#=#=#=#=#=#==
Laman Baiah menjadi bising dan sesak...
Dan semua pelajar tertumpu pada hyunsik

"Hyunsik,kenapa semua orang tertumpu pada kau?"soal v

"Entah"jawab hyunsik ringlas..

Mereka berdua berjalan menuju ke papan penyataan dan satu persatu mereka menacari..
Bukan mereka cari keputusan mereka sendiri.
tapi mereka mencari siapa yang dipuji oleh Pengetua tadi..

yerin(●)

"Apa ni?tak mungkin!"jerit Hyunsik sekuat hati...

"Tak mungkin dia yang dimaksudkan oleh pengetua tadi...tak mungkin!" Kata v seperti dalam kekusutan..

Tiba-tiba mereka berdua dirempuh oleh JunHo and the geng..

"Tepilaj sampah!"jerkah Junho pada hyunsik dan v.

Terlopong v dibuatnya..

5 minit kemudian~

Jam Casionya ditilik menunggu riaksi Junho..
Hyunsik dicuit oleh v.

Hyunsik mengalih pandangannya dari jam kepada junho...

"Siapa!!Yerin! Bagitahu aku?!! Biar aku ajar dia cukup-cukup!"jerita Junho bengang.

Hyunsik cuba untuk mengaku yerin adalah adiknya..
Tapindihalang oleh V.

"Jangan hyunsik,kalau kau bagitahu siapa yerin. Nanti keselamat yerin terganggu. Mesti yerin kena buli nanti..bahaya. dahlah yerin tu hilamg ingatan. Pastu tambah pula masalah ni. Biarkan jer Junho tu mengila seorang-seorang. Jangan dilayan lelaki tu. Dah jom pergi"ajak v.

Baru saja mereka berhendak melarikan diri.
Terdengar pula seseorang bersuara.

"Yerin tu,adij perempuan Hyunsik!,budak batu kelas kita..sekarang dia di tandas bangunan lama...aku geng aku ekorinya tadi."kata salah seorang dari mereka...

Terlopong v dan Hyunsik mendengarkan berita tersebut...

"Apa yang patut kita buat?"soal Hyunsik pada v...

Sedang mereka mengelabah,mereka disapa oleh Park Boyoung.. hyunsik diterik oleh Boyoung..manakala v mengekori mereka berdua..

"Hyunsik,saya tahu adik awak kat mana sekarang. Awak risau tentang yerin kan?saya minta dia tunggu dalam tandas dan kuncinya dari dalam. Dan jangan keluar sehingga suara saya atau suara awak yang panggil..namanya.. sekarang dia selamat...awak perlu ikut saya..sebelum mereka dulu sampai"kata Boyoung tenang.

"Terima kasih boyoung"kata Hyunsik sambil mengusap bahu halis Boyoung...

Boyoung blushing...
Sedang boyoung mengelamun,v pula menyakat..

"Boyoung,kau ni memaang baguslah..patutlah kau baik sangat...kau kena pikat hati Hyunsik tu..semoga berjaya boyoung!"kata v.

"Esh,jangan kacaulah!"kata boyoung sebelum memukul dada sasa v..

Hyunsik sebagai abang berlari kearah bangunan(sekolah) lama.....

V pun turut mengekori Hyunsik..
Sedangkan Boyoung bermotor.....

Sorry lamabt update..lupa nk publisj guys..thanks sesiapa yg support citer ni..😊love u Taerinfandom

Tears_Don't Wanna Cry_울고싶지않아 (@Naliahusin/@jk_kiss)Where stories live. Discover now