Terasa bahang haba panas dari cahaya matahari membuatkan 2 serangkai itu tersedar dari tidur.
Mata mereka saling berpamdangan...seperti mencari sesuatu..
"Hyunsik,bau apa ni?sedapnya!"kata Taehyung..
Hyunsik terdiam sejenak..
Hyunsik memetik jari tanda dia tahu sesuatu."Bibik aku,mesti bibik aku dah balik"kata Hyunsik bersemangat..
"Habis apa kaitan dengan bau ni?"soal Taehyung.
"Esh,!!bibik aku lah yang masak!"kata Hyunsik sambil berlari kearah bilik bibik..tapi sayang bibiknya masoh belum pulang..
"Apa ni?bibik belum balik...habis sapa yamg masak?"soal Hyunsik sambil memeluk pintu bilik bibiknya..
Tiba-tiba eommanya menerjah kehibaan Hyunsik.
"Siapa lagi?kalau bukan eomma?"kata eommanya sambil menarik telinga anaknya..
"Aduh eomma!janganlah tarik telinga saya..kang capang nnati?eomma juga yang tak kenal anak sendiri nanti?"keluh Hyunsik..
Appa dan Taehyung ketawa besar..semangnya Taehyung dan appa hyunsik memang satu kepala ada saja benda yang mereka bersepakat..satu minat satu kepala katakan..
"Owh,sebelum eomma terlupa.eomma nak cakap yang Yerin dah sah menjadi anak angkat kami...jadi,secara automaticnya!...dia akan jadi adik perempuan kamu...dan esok dia akan mulakan persekolahnya di sekolah kamu...dan satu kelas dengan kamu berdua. .faham?so,nanti pandai-pamdailah jaga adik tau"kata eommanya sambil berlalu pergi..
Appa hyunsik mengusap lembut telinga hyunsik yang kemerahan..
"Eomma kamu tu teruja sangat dapat anak perempuan tu...kamu sabar ya?"pujuk appanya..
Taehyung dan Hyunsik mengherling kearah Yerin yang terkaku tanpa bersuara di luar rumah sambil merenung kolam ikan...
"Hyunsik,kau tengok tu...adik angkat kau...dia nampak macam tiang...dia seperti penjenanyah.. tengoklah tu, sentiasa diam seribu bahasa...always pakai mask,hoodies dan topi...bertemakan kegelapan...scarylah!"kata Taehyung.
"Kau ni!jangan tambah kekusutan hidup aku boleh tak?bukannya nak buat aku tenang?kawan apa kau ni?"soal Hyunsik..
"Aku cakap jer..takut keluarga kau akan diapa-apakan jer"kata Taehyung.
"Appa pun kurang selesa sbenarnya dengan Yerin..."jujur appa Hyunsik...
Hyunsik tertakasima..rupanya appanya punya firasat yang sama...
"Apa yang pastut kita buat apa?ni baru satu malam diaa tinggal kat sini..dah kecoh satu dunia...kalu sebulan?kalau setahun?tak aman dunia ni!"kata Hyunsik gelabah..
"Biarkan...firasat seorang queen lebih kuat berbanding king!"kata appa Hyunsik dan berlalu pergi...
●■●■●●■
"Yerin!"nama aku dipanggil.
Aku pun menoleh kearah eomma aku...tanpa aku sahut panggilanya,eomma terus memeluk aku..
Tindakannya mengingatkan aku pada eomma kandung aku yang selalu memeluk aku dikala aku sepi...seprti sekarang...aku terasa sepi...
"Yerin?anak eomma okey ker ni?"soal eomma..
Lantas aku meleraikan pelukannya..aku tak mahu menagis kerana teringat pada eomma aku...aku perlu tunjukkan kepada senua orang yang aku tidak pernah menangis,rasa sakit dan segalanya...dan aku tak akan berikan walau sedikit senyuman pada sesiapa..never and ever.."Maaf..eomma tahu kamu masih batu disini...dan mungkin kami tak selesa dengan cara eomma..sekali lagi eomma minta maaf ya?"
Aku menganguk tanda faham..aku faham kenapa dia terlalu teruja sangat...tapi aku masih kurang selesa dengan mereka...kekuaga baru katakan..
"Yerin?eomma dah beli baju sekolah untuk kamu. Uniform sekolah..kamu akan bersekolah demgan abanh kamu,hyunsik..dan kawan dia...Jeon jeongkook...okey?".
Lantas aku menjawab tidak..
"Kenapa?kamu perlu bersekolah. Kamu masih muda..kamu masih segar...jangan lepaskan peluang untuk belajar..Yerin"pinta eimma..
"Ya,tapi saya tak mahu pakai baju sekolah.."jawan aku....dari situ eomma aku mulai faham..
●■●■●■■●■●■
Tepat pukul 4.30 pagi...abang angkat aku dah bangun dari tidurnya..dan bersiap untuk kesekolah tanpa mengetahuan sesiapa...termaksuk eomma..kerana dia todak mahu kesekolah bersama aku...tapi sayangnya..
Aku lebih awal..aku menunggu mereka berdua di pintu pagar rumah dengan hoodie,cap dan mask...Hyunsik terhinjut-himjut melepaskan diri untuk kesekolah bersama Taehyung..mereka berdua telah mengatur rancangan bersama..tapi sayangnya...Yerin berjaya menggagalkan rancangan mereka tanpa berstatergi..
Luluh hati Taehyung dan Hyunsik apabila susuk tubun Yerin telah pum ada dihadapan pintu pagar rumahnya..
Maka,terpaksalah mereka masuk kedalam rumah bersama semula...
"Woi,Yerin?kenapa kau ada kat sini.kau tunggu siapa?"soal Hyunsik memberanikan diri..
Tapi sepatah haram tidak dibalas oleh yerin...
Tenang langkah yerin melangkah menuju ke dalam rumah..Taehyung dan hyunsik tersentap...
"Kurang ajar betul!"jerit hyunsik dalam hati..
"Kenapa dia tak pakai baju uniform macam kita?"soal Taehyung imgin tahu..
"Eomma cakap dia tak nak..dia tak suka dedah wajahnya dan berpakaian lan daripada warna hitam.."kata Hyunsik mengaru kepala..
"Eh,kau dah ada kutu rambut ker?eee tak nak aku duduk dengan kau"kutuk Taehyung sebelum melarikan diri..
YOU ARE READING
Tears_Don't Wanna Cry_울고싶지않아 (@Naliahusin/@jk_kiss)
Fanfiction@Naliahusin/@jk_kiss AKU adalah KAU KAU adalah AKU DIA adalah AKU AKU adalah DIA Apabila Cinta mendahului Persahabatan ■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■ Setelah segalanya terbongkar,Jeongkook mula menjauhkan diri dari aku...namun aku sememangn...