1🖤

474 48 5
                                    

Hari yang indah seperti biasa,aku akan ke rumah Chanmi untuk ajak dia pergi skolah sesama.macam mak datin dia tu kena jemput segala.

Usai bersiap,telefon bimbit di hujung meja katil aku capai.lantas aku turun ke bawah utk bersarapan.

.

.

.

"Taehyung,Taerin.harini omma dengan appa kena pergi China,outstation.Kamu berdua okay kan?"tengah bersarapan,omma berkata.

"Kami dah biasa.."serentak aku dan oppa berkata.

"Nanti kami bawak balik buah tangan ya.."

"Nae~"

Usai bersarapan aku bersalaman dan mencium omma dan appa.

"Pergi dulu!"

"Hey!duit belanja.."samar samar bunyi suara omma menjerit.

Aku berlari anak keluar dari perkarangan rumahku.

'Uyo uyo~taksyabar pulak nak usya kerash.hik hik'

Dari jauh~ku berlari..mengejar mimpi mimpi~

Ehh, tak tak

Dari jauh aku dah nampak figura Chanmi tengah jadi tugu depan rumahnya.

Hik hik.aku dah lewat 10 minit.

"Chan Mali Chan ohoi!hihi . jom!"dengan bahagianya aku tarik tangan dia supaya mengikutiku.

Chanmi tarik muka.

Halah halah minah ni.aku tau dah.muka ketat macam tokua sumbat ni mesti kes aku lambat.

"Chantik~jangan begini dong~hewhew aku taksengaja lambat pun..tadi aku kena cuci taik anjing dekat bilik aku..hmm Miri aku cirit.kesian dia.."aku explainkan dekat Chanmi kenapa aku lambat.

Halah,apa kena tah dengan Miri tu.2 3 harini asyik cirit ja..Taehyung bagi dia makan apa pun aku taktau.kesian Miri aku.hikss *menangis sambil cabut bulu mata*

"Dahla.cepat!nanti taksempat nak usya crush kita.hewhew"Chanmi kembali ceria.kami berlari anak ke sebuah gerai tempat biasa aku dan Chanmi terserempak dengan crush kami.

.

.

.

"Ajusshi,kira.."lelaki itu menunjuk beberapa mangkuk yang sudah licin di atas meja.membela rasanya.

"Weh!weh!tu tu diorang"Aku dan Chanmi perlahankan langkah.Macam biasa,kami cover cool bila sampai depan kedai jajjangmyeon Ajusshi yang berdepan dengan BigHit Highschool.

Crush aku punya skolah lettew ;)

"Cover weh cover!"aku acah muka selamba

Japgi terlebih over habis maruah perempuan aku.

Muka lelaki itu aku pandang lama time aku betul betul berdiri depan kedai tu.

WAHAI JEON JUNGKOOK!KENAPA KAU HANDSOME SANGAT HAHH!TERHARUNYA AKU DAPAT TENGOK MUKA KAU HUWAAA

"Weh toya!takyah la usya sampai macam tu.Dia tengah tengok kau tu"Chanmi berbisik.

Imagine + jjkWhere stories live. Discover now