"Saeng!cepat lahhh nanti couch bising— haih"Taehyung menggelepa depan pintu utama.wOiH kau yang ajak aku ikut.banyak bunyi pulak
"SabaRlAh!"jeritku dari dapur. "Cepat omma..dah bising dah gay tu"aku tepuk2 meja makan sambil menunggu omma letak bekal dalam paper bag.
"Haishh ada ke cakap abang awak tu gay"omma menggeleng kepala sambil tangan ligat membuat kerja.
Agagagag siapa suruh tak ada gefren sampai skarang.
Aku tersengih apabila omma kata begitu.muehehehehhe
"Nah"paper bag kini bertukar tangan.lantas aku berlari anak ke pintu utama.omma membuntuti dari blakang.
"Drive safe Taehyung~"pesan omma sebaik saja Taehyung menapak ke arahnya seusai menghidupkan enjin kereta.
"Nae omma—omma jaga diri..annyeong"Taehyung mencium dahi omma di ikuti aku yang mencium pipi omma.
"Annyeong omma~"laungku sebaik berada di dalam kereta.
Terlihat lambaian omma dari dalam kereta apabila kereta Taehyung mula keluar dari perkarangan rumah,lalu aku menyambutnya sebelum omma hilang dari pandangan.
.
.
.
.
"Macam mana lah oppa boleh ajak Rin pulak ni?terbuka hati macam mana teringat dekat Rin?agagagagga"tanyaku apabila perkara ini terdetik dalam otak sesambil mengunyah tembikai potong yang di beli di tepi jalan.weH kitorang taksempat breakfast kot tadi—fufufuf
"Couch lahh,,dia minta suruh cari 5 orang ahli pbsm..(aku bedal agagagga)tu yang oppa teringat kat kau.."balas Taehyung yang masih fokus dengan pemanduannya.
"Siapa lagi 4 orang?"wEH kalau diorang tu tak masuk kepala dengan aku macam mana?murung la aku hm
"Adalah"Eh eH tahi ni main berahsia rahsia pulak.sumbat tembikai ni dalam hidung barutau.
Aku jeling Taehyung di tepi.
"Dah jom"
Ugagaga dah sampai~
Paper bag di bahagian tempat duduk penumpang aku capai lalu menapak ke tepi court yang pasukan basketball sekolah kami berkumpul.
Ekceli aku segan sebab ada Jungkook.fufufufuf tapi aku gagahkan.
Ehh jap-
Itu macam..
"UwaAaaaaaaA Channnnnnnn"aku berlari sambil mendepakan tangan seluas bumi apabila terlihat salah satu figura yang memakai t-shirt pbsm yang aku cam bentuk badannya.
"Woih nepal!kau pun adAa?!"Chanmi macam takpercaya jasad aku ada depan dia.
"Fufufu yalAh aku salah sorang ahli pbsm yang kena tolong pasukan kita neHHhH"balasku sambil mengerling ke arah ahli basketball yang tengah warm up.
"Weh aku pun sama siAaa.sampai hati Jimeng takbagitau aku yang kau ada skali.bacin sungguh"sumpah Chanmi.
Oh jadinya diorang ni memang dah rancang takmau bagitau aku dengan Chanmi.memang layak kena lempar dalam gaung betul.huh-
"Haaa Taerin,Chanmi..tak habis lagi mengumpat?meh sini saya nak briefing sikit"Joongki sosaeng menggerakkan tangannya tanda suruh kemari.Yang lagi 3 orang pbsm tu dah tahan senyum tengok kami kena perli.
Haaa semua minta kena humban dalam gaung gamaknya.
Aku dan Chanmi menapak ke tempat Joongki sosaeng berada.
****
"arasseo?"
"Nae!"Kami ahli pbsm menyahut pertanyaan Joongki sosaeng.
Dan kami mula bergerak ke satu kawasan iaitu kawasan yang ahli basketball akan di rawat jika mereka cedera.
Kami di arahkan supaya mengecek setiap ubat dalam kotak first aid tu cukup ka tak.Dan Joongki sosaeng tetapkan aku sebagai ketua.muehehehehhehehe
Ekceli aku penolong ketua pasukan pbsm skolah.
Agagaga nak takbur jap.
"Daniel,tolong hulurkan plaster tu.."pintaku kepada Kang Daniel sebab dia ja yang paling dekat dengan plaster yang dah terburai tu.
"Eo,nah"
"Okay gaisss,,apa apa pun kita kena saling membantu okayyyy"kataku kepada ahli kumpulan sambil menepuk tangan.
"Nae!"laung mereka semangat
"Weh!game dah nak start..meh la sini buat teamwork punchcard"laung salah seorang ahli pbsm iaitu Kim Minjae.
"Punchline lah bebal"Sehun tampar dahi sendiri
WoI patut lah aku kira takcukup sorang kat sini.dia pergi menyibuk dekat sana rupanya.
"Eo"kami semua berlari anak ke arah semua player yang dah sedia nakbuat teamwork punchline.
Semua pakat bertindan tangan . Aku letak tangan aku dan diikuti dengan satu tangan yang lagi besar dari aku.
Uwahh sejuknya tangan diaa.gemuruh ka apa ahahah
Aku cari tuan punya tangan berpandukan tapak tangan dia sebab naktengok sikit muka ketaq dia.well ramai wehh.
OmMo!
Tangan Jungkook syalLlLLl
"Okay guys!teamwork make dreamwork!so,lets fly and spread our wings together!"ucap Namjoon.
"Hana,dul,set"
"Fight!fight!fight!"laung kami kuat
WoiIh getar aku pun takhabis lagi.fufufuf aku rasa nak potong tangan simpan dalam peti besi dekat rumah wehhhhh
HuAaaaaa
————
YOU ARE READING
Imagine + jjk
Fanfiction"Cuba imagine yang crush kau ada depan mata kau..lepastu kau ucap saranghae then sebut nama dia" "Saranghae... " "Jeon Jungkook" "Kau suka aku ?" "Ehh-- ma-na ada!"